Tikkend / ratelend geluid Yamaha R1 2003 met filmpje

Trojeh

Rookie
8 mrt 2013
12
0
Goede avond,

Ik lees al een tijdje mee en heb mezelf sinds kort geregistreerd.

Hier mijn eerste technische vraag.

Sinds kort ben ik in het bezit van een Yamaha R1 2003, eerste motor (tegen alles en iedereen in ;))

Nu heb ik er zelf nog heel weinig verstand van.

Probleem:

Tikkend / ratelend geluidje. Waar het geluid precies vandaan komt is moeilijk te zeggen. Het is vooral in het begin bij een koude start, vooral stationair, maar ook wanneer je een klein beetje aan het gas komt zoals op het filmpje te horen is.

Hoe warmer hij wordt, hoe minder je het geluid hoort, maar als je heel goed luistert blijft het er zitten.

Rond 1.02 minuut hoor je 'nu is het weg', maar daarna hoor je het nog steeds wanneer je aan het gas komt.

Ik vraag mij af wat dit kan zijn.

Misschien zit er een plaatje of klepje los wat je minder gaat horen naarmate de motor warmer wordt en dus minder onrustig loopt?

Misschien is er iets aan vervanging toe en wordt het geluid minder naarmate de olie warmer wordt?

Ik ga er even niet meer mee rijden en deze week ga ik er nog mee naar de dealer, maar ik was benieuwd of iemand al een idee heeft van wat het zou kunnen zijn.

Hier een link naar het filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=AViOorSv7Kg

Helaas is de geluidskwaliteit van het filmpje slechter geworden na het plaatsen op YT waardoor het getik niet duidelijk te horen is en meer als geratel / geruis aanhoort.

Alvast bedankt.
Trojeh
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan