Aluminium pekelschade wegwerken

ixl85

Rookie
1 apr 2013
26
0
Al een naar lees ik gezellig mee, maar nu heb ik jullie hulp toch op een wat directere manier nodig.

Aankomende woensdag was ik van plan een uitlaat op te halen (tweedehands) voor mn F800ST. Het gaat om een Leo Vince SBK II.

De man vertelde me per email vandaag dat deze pekelschade had (kwam hij vandaag achter). De afbeeldingen die bij dit bericht zitten, stuurde hij me toe.

Hij zit al een jaar met deze unit en ik wilde hem eerst kopen voor 80,-
Nu, na het ontdekken van de schade, wil hij de prijs laten zakken tot 50,-

Klein prijsje zou je zeggen... Echter de DB killer is niet te vinden (heb Bolski al gecontacteerd via z'n site om te vragen hoe duur dit gaat worden) en ik wil de pekelschade weg werken, indien mogelijk!!

Als dit niet te doen is met een uitlaat, dan vrees ik dat ik hem toch liever niet wil.
Mocht het niet te verwijderen zijn, kan dit dan voor meer schade zorgen op den duur?
full
 
Sjonge :X

Stap 1 : Hup, pak een stukje schuurpapier, korrel 1000ofzo, ga lekker los op die pijp.

Stap 2 : Daarna de pijp in de wax zetten, klaar.

Stap 3 : En daarna eens in de maand ff met belgom alu over de pijp heen, maximaal 2 minuten werk per keer.

Als je dat laatste niet ziet zitten.

Doe dan na stap 1 de pijp in de hitte bestendige blanke lak zetten.

Na het spuiten, even een half uurtje wachten zodat het droog is, pijp monteren, en daarna een stuk gaan rijden.

Als je geen zin hebt om te rijden : Motor starten, direct de toerenteller in het rood zetten, en na een minuut of 5 is het dan wel klaar. Dan kan je de motor uitzetten.

:+

50euro is een prima prijs, had ook ooit eens zo'n pijp op de CBR (alleen dan carbon) maar een prachtig geluid komt eruit. Kopen dus.

En trouwens, als je de alu look niets vind kan je hem altijd zwart spuiten, of paars, of groen, ofzo.
 
Ik zie alleen dat je na Alubright Jet-lag er op moet smeren. Dat spul is echter maar hitte bestendig tot 250 graden. Wat ik lees, is dat een uitlaat eerder richting de 600 graden (of meer in de bocht vlak bij de cilinders) gaat.


Een demper wordt geen 600 graden. _O-
Ter indicatie
Aluminium smelt vanaf ca. 660 graden.
Kunststoffen, afhankelijk van type, beginnen ergens bij 120 graden te smelten
Aangezien bijna elke demper een sticker heeft en deze na vele jaren ook nog blijft zitten, mag je er vanuit gaan dat een lak die 250graden stand houdt geen probleem is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan