Fazer op 3 cilinders: bougiedop vernieuwen

rf100289

MF'er
22 okt 2012
102
0
Beste forumleden,

Vandaag wilde ik gaan rijden op mijn Fazer uit 2003. Dat ging allemaal niet zoals gepland en terwijl ik er vrijdag toch zo'n 150 km op had gereden. Hij had minder vermogen dan ik gewend was en resoneerde erg bij lagere toerentallen. Toen ben ik maar omgekeerd en naar huis gereden.

Eenmaal thuis ben ik problemen gaan zoeken. Uiteindelijk kwam ik er achter dat een van de uitlaatbochten niet warm werd. Na de boegiedoppen van cilinder 3 en 4 omgekeerd te hebben had ik de boosdoener:
full

De bougie vonkte door deze corrosie niet meer.

Ik wil dit onderdeel nu vervangen maar op internet kan ik echt he-le-maal niks vinden. Weet wel dat bougiedoppen en bougiekappen door elkaar gehaald worden. Maar vind niks en helemaal niks specifiek voor de Fazer. Misschien is er iemand met een Fazer die dit onderdeel heeft, of weet waar ik het kan kopen???

Het gaat om een Fazer uit 2003 (RJ025). Alvast dank!
 
Bougiedoppen zijn alleen compleet te verkrijgen, en door een beetje oxidatie hierop is echt je complete vonk niet weg hoor...

Misschien vonkte hij nog, maar zeker niet meer zo vaak dan de rest en daarom liep de motor erg onregelmatig en werd de uitlaatbocht wel warm, maar duidelijk minder dan de rest.

Ik ga proberen de oxidatie wat af te borstelen o.i.d. Bedankt voor de antwoorden!
 
even een uurtje in een zuur (azijn, citroensap, cola, etc.) leggen en je oxidatie is weg. Het messing zelf kan daar best tegen.

Gedaan!
Bleek dat hij ook nog erg los zat en de veer gecorrodeerd was. Het geheel heb ik dan ook mooi behandeld en vastgeschroefd. Kan het pas over 2 weken testen omdat ik de motor bij mijn ouders heb moet laten staan, maar bedankt voor alle tips!
 
Gedaan!
Bleek dat hij ook nog erg los zat en de veer gecorrodeerd was. Het geheel heb ik dan ook mooi behandeld en vastgeschroefd. Kan het pas over 2 weken testen omdat ik de motor bij mijn ouders heb moet laten staan, maar bedankt voor alle tips!

Toch wel alles goed gespoeld en een beetje beschermt (olie/vet) omdat je anders over 2 weken weer opnieuw kunt beginnen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan