Hulp nodig bij carbs terugzetten, Zevenaar

Romamima

Rookie
4 apr 2013
25
0
Zevenaar
Mijn xj700s bleef benzine uit de overloop gooien waardoor ik de caburateurs eraf heb gehaald.
Bij 1 van de vlotternaalden zat groenachtige drap dat ik verwijderd heb en meteen de andere vlotternaalden etc ook schoongemaakt.
Nu komt echter het probleem.
Ik krijg de carburateurs, dat zijn er 4 met aan beide kanten een rails erop die ze bij elkaar houd niet meer in de vacuumgevallen (sorry,ben niet zo technies).

Wie kan mij komen helpen???

Ik woon in zevenaar.
 
De groenachtige drap wordt corrosie afzetting genoemd(bloemkool) ;). Controleer allereerst of je alle 4 de klemmen van de spruitstukrubbers ver genoeg open heb gedraaid. Probeer vervolgens de de carburateurs schuin op de rubbers te leggen en ze vervolgens met enig beleid in de rubbers te drukken. Als dit echt niet gaat kun je de rubbers aan de binnenkant licht invetten met bv. (witte)vaseline.
 
oei das ver, ben bereid te helpen maar niet daar :P

Als je met 'de vacuumgevallen' van die rubberen tussenstukken bedoelt, dan moet je ze er gewoon eens af halen (als ze dat nog niet zijn) en eventjes in een emmertje heet water leggen. Warm rubber is wat soepeler. Dan met een beetje siliconenspray inspuiten (of beetje wd40 of olie) en frotten maar.

edit: ja hoor ik ben ook te traag -O-
 
Laatst bewerkt:
Als je nu een platte strip achter de carbs plaatst ( hout of alu b.v.) en je gaat op de motor zitten, dan druk je met je benen de carbs zo in de inlaatspruitstukken...even de goeie positie zoeken,en afzetten tegen de voetsteuntjes, en eerst aan een kant , en zo schuin de carbs er in drukken....works for me every time
 
Laatst bewerkt:
Met beleid maar toch met kracht moet je die dingen er wel in kunnen drukken. Met een beetje WD40 (oid) kun je het wat soepeler maken. Ik heb zelf meestal meer problemen met het weer aansluiten van het luchtfilter. Tis altijd een enorm gepruts maar de aanhouder wint :)
 
Het luchtfilter moet ik nog lol.

Iedereen erg bedankt voor hun tips.
De ringen had ik al los en ook al de boel ingesmeerd met siliconenolie.

Nadat ik de fohn van mn vriendin had gepakt, riep ze:He kale wat moet jij met een fohn,je hebt niet eens haar hihihihiihihi.
Ik uitgelegd waar ik de fohn voor nodig had en jawel, ze begreep het.
De boel warm gefohnd en warempel met een beetje kracht schoten ze er zo in.
Nogmaals superbedankt voor deze tip.
 
Met beleid maar toch met kracht moet je die dingen er wel in kunnen drukken. Met een beetje WD40 (oid) kun je het wat soepeler maken. Ik heb zelf meestal meer problemen met het weer aansluiten van het luchtfilter. Tis altijd een enorm gepruts maar de aanhouder wint :)

Géén WD40 gebruiken op die rubbers. Zuurvrije vaseline of siliconenspray kan wel.
 
Krijg je de carbs er wel iets tussen? Bij mijn xj700x is dat ook altijd een enorm gevecht. In de intake-manifolds zit vermoed ik ook bij jouw motor een opstaand randje. Als je begint met duwen bij carb #1 of #4 zodra je carbs er recht voor heb zitten, moet het uiteindelijk wel lukken. Als je eenmaal #1 of #4 er in hebt, ga dan naar de andere kant. De middelste 2 volgen wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan