Kan iemand met draaibank pijpjes voor me maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarpoR1

MF veteraan
25 aug 2011
1.310
218
Winschoten
Ik ben op zoek naar iemand die een draaibank heeft en asjes voor me kan draaien.
Voor een banden demonteer apparaat ben ik een paar asjes nodig.
Diverse maten en natuurlijk tegen een vergoeding en materiaalkosten.

Mocht je iets voor me kunnen betekenen, mail dan even of stuur even een pm, dan geef ik de maten die ik moet hebben en kunnen we een prijs afspreken.
Moet opgestuurd worden tenzij je in de buurt woont :)
Woon zelf in Winschoten (Groningen)

mailen kan naar harpor1 @ hotmail punt com.

De maten zijn als volgt:
De standaard as is precies 18mm en daar zouden de assen dus precies overheen moeten passen.
De maten van de assen zijn 21mm en 27mm buitenmaat.
Die van 21 moet minimaal 16cm zijn en die van 27 minimaal 24 cm.
Beide mogen ze dus passen op die 18mm, maar de grootste mag ook eventueel wel passen op de kleinste, dat is ook een mogelijkheid. (dus dat de grootste over de kleinste past)

Of dus eventueel een conische bus/as die over die as past van 18mm, alleen moet ik dan even bekijken van hoeveel mm tot hoeveel mm deze zou moeten oplopen.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je zulke busjes HarpoR1?
Kleine bus (buiten*binnen*lengte in mm) 21*18*165
Kleine%2520bus.JPG

Grote bus (buiten*binnen*lengte in mm) 27*18*245
Grote%2520bus.JPG


Gtz Corney28
 
yep, alleen de originele as is precies 18mm, dus zou elk asje dus ruimer moeten zijn dan 18mm anders past het niet.

Anders pm of mail maar even. :)

Nou ben ik best benieuwd wat die pijpjes op een bandenapparaat gaan doen :)

En daarnaast is de buitendiameter wel te draaien, maar binnen wordt wat lastiger.
 
yep, alleen de originele as is precies 18mm, dus zou elk asje dus ruimer moeten zijn dan 18mm anders past het niet.

Anders pm of mail maar even. :)

"Precies 18" lijkt me sterk


Ik weet niet wat voor machine je hebt staan en wat voor klasse de as 18 is, ik verwacht dat je een glijdende passing wilt (H8-h7). Echter heb je ook nog te maken met de rond/ruwheid van de as..

Kun je niet n paar foto's/werktekeningen/typenummers/oid posten? Dan krijgen we een idee wat voor iets je daar hebt staan ;)
 
Het is een handmatig banden apparaat, dat soort dingen staan te koop op ebay.
In het midden zit een as waar je wiel overheen gaat zodat deze "vast" ligt om het zo maar te zeggen, dan is het een kwestie van handmatig banden wisselen.

Er staat op het forum iets soortgelijks te koop en daar zit wel zo'n soort van conische bus op om daarmee je band vast te leggen.
Hieronder een foto van dat apparaat, misschien dat het dan wat duidelijker wordt.

full
 
Het is een handmatig banden apparaat, dat soort dingen staan te koop op ebay.
In het midden zit een as waar je wiel overheen gaat zodat deze "vast" ligt om het zo maar te zeggen, dan is het een kwestie van handmatig banden wisselen.

Er staat op het forum iets soortgelijks te koop en daar zit wel zo'n soort van conische bus op om daarmee je band vast te leggen.
Hieronder een foto van dat apparaat, misschien dat het dan wat duidelijker wordt.

[afbeelding]

Zou je iets hebben aan een dunne as, met van die conische bussen er op?
Dat is dan nagenoeg gelijk aan deze foto.

Clothing, Helmets and Motorcycle Accessories | Louis Motorcycle & Leisure
10002959_910_FR03_11.JPG
 
Zo'n bus misschien wel, maar die zou dan opgeruimd moeten worden naar 18 mm.
De standaard as zit geschroefd,dus daar zou het busje dan omheen moeten passen.

Die 'standaard as' kan toch ook gewoon vervangen worden?

En als dat niet kan, moet je die conussen uitboren met een 18 mm metaal boor.
 
Die 'standaard as' kan toch ook gewoon vervangen worden?

En als dat niet kan, moet je die conussen uitboren met een 18 mm metaal boor.

Ik zou idd ook gewoon die conussen uitboren met boor 18, voor €15,- is dat denk ik een goede oplossing, als je het echt mooi wilt hebben kun je ze nog boren met boor 17,5 en dan ruimer 18(.5) erdoorheen halen :Y
 
HarpoR1 is zeer tevreden :Y . Cardanfreak heeft het gefixt. Buisjes op de gewenste afmetingen en het setje van Motozoom ( zie bovenstaande foto van "louis") passend gemaakt. Greetz :W .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan