Mysterieus zwart wieltje...

Mr. Lee

MF'er
20 mrt 2008
194
3
't Veld
Mijn collega heeft een Honda Fireblade gekocht van 1998.

Daaraan zit een zwart wieltje onder het frame waar de tank op ligt, met een slangetje die naar de carbs loopt.

Wie weet waar dat zwarte wieltje voor is? Is het wieltje op de foto.

8619053244_663a055500_b.jpg
 
Hou 's op met al die off-topic reactie's, dat is geen wieltje....

Wiel: ronde schijf die aan een as draait en over de grond rijdt.

PPpfff...al die pro's hier die maar gelijk binnen te typen als een kip zonder kop zonder de materie te kennen en de vraag juist te interpreteren |(
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad ja, je moet iedere vraag kunnen stellen, jammer dat er door sommigen zo lullig word gereageerd.... :N

Ik stelde de vraag voor mijn collega die zijn eerste motor heeft gekocht zonder een boekje, geen ervaring met motoren dus en GEEN BOEKJE!

Dank aan de mensen die normaal hebben gereageerd *O*
niet lullig bedoelt, maar wist je dat zelf ook niet?
 
Bij mijn motor (Super Tenere) kan ik niet eens bij het wieltje, alleen als ik hem uitzet en de benzineleiding loshaal.. Maar ja, dan weet je weer niet hoe veel je moet draaien. :X

Bij mij is het gelukt. Bij de 660 met een lange (platte) schroevendraaier, en bij de Tuper teneré met de hand geloof ik zelfs!

In beide gevallen uiteraard wel de achterkant van de tank omhoog tillen ;)
 
Nou kaart je een ander belangrijk iets aan.

Zijn,eerste motor met 0,0 ervaring is een Blade????

Heb ik ook gedaan. Pas na 4 jaar voor de eerste keer op mijn plaat gegaan. En dat was met 20km/u. :+

De 'oude' CBr900RR's zijn snel, maar inderdaad vergelijkbaar met de 600'jes nu, qua snelheid en pk's. Alleen heeft de 900 veel meer trekkracht, waardoor hij veel minder zenuwachtig rijdt.

Het grootste probleem van de CBR900RR is nog dat hij best nogal breed is, ten opzichte van de 600'jes van nu.

Maar het is gewoon een lekkere motor, in het verkeer, op het circuit, overal. Alleen niet zo goed om lange afstanden te rijden. :+ Maar dat zijn die 600'jes ook niet.
 
Heb ik ook gedaan. Pas na 4 jaar voor de eerste keer op mijn plaat gegaan. En dat was met 20km/u. :+

De 'oude' CBr900RR's zijn snel, maar inderdaad vergelijkbaar met de 600'jes nu, qua snelheid en pk's. Alleen heeft de 900 veel meer trekkracht, waardoor hij veel minder zenuwachtig rijdt.

Het grootste probleem van de CBR900RR is nog dat hij best nogal breed is, ten opzichte van de 600'jes van nu.

Maar het is gewoon een lekkere motor, in het verkeer, op het circuit, overal. Alleen niet zo goed om lange afstanden te rijden. :+ Maar dat zijn die 600'jes ook niet.



Maar toen jij je A rijbewijs haalde, gemakshalve neem ik aan dat dat 1985/86 was, was het nog mogelijk om meteen op willekeurig welke motor te stappen.
Ik weet natuurlijk niet hoe jong/oud TS' collega is, maar met de huidige A rijbewijs wetgeving lijkt het me een beetje vreemd om meteen op een Blade te(mogen) stappen.



Sorry, even niet goed opgelet of de juiste info tot me genomen.
Ik las té laat dat de Blade pas sinds 1992 op de markt is.
Maar dat verandert natuurlijk niks aan de huidige rijbewijs A wetgeving.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan