Kawasaki Z750 koppeling???

Bryanh

Rookie
27 okt 2012
14
0
Hurdegaryp
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Bryan Holwerda 22 jaar. Sinds een half jaar trotse eigenaar van een Kawasaki Z750 2008.

1,5 maand geleden begon mijn koppeling door te slippen althans dat dacht ik.
Bij volgas rond de 8000 a 9000 toeren in iedere versnelling schoot te toerentellernaald door naar het rode. Dit veroorzaakte het geluid (van in stilstand het gas vol opendraaien ). Ook dook de motor in de voorvering, waardoor ik me elke keer rot schrok en automatische het gas dichtdraaide.

Gelijk naar een motorzaak gereden en om advies gevraagt. Volgens deze waren de koppelingsplaten aan eind. Deze zijn dus een aantal weken geleden vervangen, tijdens deze reparatie is ook de olie en het filter vervangen en is de koppeling opnieuw afgesteld.

De motor weer opgehaald en uitgeprobeerd. Alles leek goed te gaan, kon gewoon volgas optrekken en hoogtoerig doorschakelen tot top. Gister laatste ritje gemaakt voordat hij de winterstalling in zou gaan, gebeurt me precies het zelfde weer. Gisteren in de 3de & 4de versnelling: reed volsgas weg van de 2 naar de 3 nergens last van op de 10 a 11000 toeren van de 12 geschakeld. en plots in de 3de versnelling rond de 9500 a 10000 toeren schiet de toerentellernaald weer door naar het rode en duikt de motor in de voorvering, direct gas dicht en doorgeschakeld en motor uitlaten rollen naar de toegestane snelheid:P Dit is me gister 2 a 3 keer gebeurt..

Heb sinds 3 maand de originele uitlaat eraf en vervangen door een Mivv GP demper decibel killer zit er in. Neem aan dat het hier niet aan kan liggen of zou er iets met de afstelling kunnen wezen of een foutmelding in de ECU. Eerste maand nergens last van gehad met de Mivv GP demper.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan wezen. Ik dacht eindelijk van het probleem af te wezen naar een flinke duit geld te hebben betaald maar helaas het doet zich nog steeds voor:(

Mvg Bryan
 
@x7 Motorzaak beweert dat als die 1 keer in de versnelling zit er niet zomaar uit kan schieten??
@Zot Heb geen flauw idee

Maar wat kunnen jullie opmaken uit het filmpje wat ik zojuist plaatste?
 
Laatst bewerkt:
@x7 Motorzaak beweert dat als die 1 keer in de versnelling zit er niet zomaar uit kan schieten??
@Zot Heb geen flauw idee

Maar wat kunnen jullie opmaken uit het filmpje wat ik zojuist plaatste?
Als alle onderdelen van de versnellingsbak naar behoren functioneren is dat ook zo.
Heb eigenlijk maar een keer gezien (in het begin) dat die echt in toeren omhoog schoot en schakelen kun je echt wel, gaaf filmpje trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Ooit heel lang geleden,lijkt als een sprookje,maar dat het geen sprookje was zal ik even uitleggen.

Aan het begin van mijn motorcarriere met een kawasaki mach 3-500 een soortgelijk probleem.

Opschakelen tot de vijfde versnelling,en dan zonder aanwijsbare reden de motor volgas uit de 5e versnelling schiet.

Je schrik je wezeloos,gevolg blok open bij de dealer niets te vinden,weer gemonteerd,zelfde probleem,nogmaals open en tandwielen besteld,wat 6 weken duurde.

Daarna de boel weer in elkaar gezet,en wat bleek nog steeds hetzelfde probleem.

Vervolgens een hele andere komplete versnellingsbak met de daarbij behorende schakelvorken en de daarbij behorende onderdelen vervangen.

Het probleem met de versnellings bak was verholpen,maar doordat het blok onbedoeld zo op z,n donder had gehad,de middelste cilinder voor de 2e keer in elkaar liep.

Toen had ik er wel heel wat grijze haren bij en een illusie armer,als ik er nu nog aan terug denk gaan m,n haren nog steeds overeind staan.
 
Nee we kunnen het eerder een nachtmerrie noemen een raadsel..

Heb het helaas vandaag ook weer mee gemaakt tijdens een mooie toer rit.
De durf is er gewoon uit, zodra we bij een stoplicht optrekken durf ik gewoon men maten niet bij te houden, ik schakel gewoon al vroegtijdig door om maar niet hoger dan 7000 toeren te komen.

Nou gebeurde het bij jou @ ARD pas tijdens de 5de versnelling. Maar bij mij gebeurd het ook tijdens de 3de of 4de of 5de of 6de.

Ik heb even geen idee hoe ik in het Z-topic kan komen en hoe ik daar gelijk dit hele verhaal kan plaatsen ipv alles opnieuw te moeten vertellen/typen:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan