CBR 600 F3 start niet

MarcoV92

MF'er
3 mrt 2012
81
0
Regio Arnhem
Beste mensen,

Na twee maanden was het de planning om vandaag weer een lekker rondje te rijden. Fout gedacht, de motor start niet.
Hij liep heel even op de choke, na de choke eraf te halen viel hij uit en ging hij ook niet meer aan.
Ondertussen vanalles geprobeerd, bougies vervangen etc. maar ik krijg hem niet aan de praat.
Wat kan ik doen?

Ik hoor graag of jullie me verder kunnen helpen!

Groet,

Marco
 
Ik zat ook gelijk te denken aan...

Dodemansknop, Benzinekraan in de juiste stand, spanningregulator (honda kwaal)...
Als het starten op deze manier niet lukt, probeer eens met aanlopen in de 2de versnelling. Als dat wel lukt dan heb je een spanningsprobleempje.
 
Alvast bedankt iedereen voor het meehelpen,
motor is een F3 uit '97 en heeft een brandstofpomp waarvan ik vermoed dat de contactpuntjes (?) niet helemaal goed meer zijn. (Zou denk ik met dit kitje gefixt kunnen worden? BRANDSTOF POMP REPARATIE KIT FPS-900 [FPS-900 MAT7244304] - €22.90 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop)
Er staat wel spanning op (8v). Dit had ik al gemeten.

Als het goed is zou er geen water in gekomen moeten zijn. Hij staat wel buiten maar onder een carport.

Hij probeert wel te starten, dus het startwiel gaat rond, lijkt soms op te pakken maar gewoon -net- niet.

Benzinekraan staat goed, halve tank benzine.
 
hoi iets verder onderin leeste ik..

Tevens wil ik iedereen adviseren om de Diode aan te
brengen ook al werkt de pomp nog goed. Dit
voorkomt namelijk dat de contactpunten gaan inbrand
en waardoor juist alle ellende begint. Is hij al
een beetje is ingebrand?


Dan kun je de contactpunte
n voorzichtig gladder vijlen met een metalen
nagelvijl. Ik heb dit ook gedaan. De pomp werkt nu
weer 100%.

hoi hoef hier niet aan te liggen,maar als die het dan nog niet doet heb je misschien wat aan deze ivm ;)
 
Laatst bewerkt:
hoi mooi dat het gelukt is nu weet je ook zeker waar het aan gelegen heeft,heb je nog gereden het was mooi weer vandaag,de Postbank stond vol met motoren hoorde ik, ben zelf even naar motopia in ulft geweest van middag,had er meer van verwacht...

grt m
 
@mark2009, niet meer gereden, een revisiesetje besteld omdat het ding echt op was, had misschien gekunnen maar was bang halverwege weer stil te staan :P en zie dan maar weer thuis te komen. Spullen zijn besteld en hopelijk woensdag erin zetten (weet niet hoe het zit met de levertijd :( ). Het was de planning inderdaad om naar motopia te gaan maar dat was dus niet alles, mwah geluk bij een ongeluk dus maar... Je komt zelf uit de buurt? Arnhem? Anders misschien is een keertje rondje postbank rijden :)

@stefan1990 nop dat was het idd niet, probleem was de brandstofpomp ( achteraf klinkt het zo klein :P )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan