Help.... Honda CBR 600F valt na tanken stil

CBR-chick

Die hard MF'er
31 jul 2012
664
0
Veendam
Help.....

als ik getankt heb, ongeveer tussen de 20 en 30 km na het tanken, begint mijn motor te schokken en te doen, valt mijn vermogen weg en valt uiteindelijk de motor stil... opnieuw starten duurt soms een behoorlijke tijd... nu heb ik een foefje ontdekt dat als hij weer stil valt, draai ik het kraantje naar reserve start hij weer. motor weer uit en terug naar open en start hij ook weer en is er weer niks aan de hand en kan ik gewoon toeren zonder stil te vallen...

Gerben (mijn man) heeft al een paar keer gas goed open gehad en gesjeest (iets te hard voor mij 200 km/h)

alleen durf ik niet harder dan 180 km/h en daarna als ik em even in mijn ogen heb open getrokken is er niks aan de hand en valt hij niet meer stil.
maar steeds na het tanken valt het stomme ding stil..

help???
 
Trekt je tank geen vacuum? Als je tankontluchting niet goed werkt kan dat dit soort problemen opleveren. Dit heeft het meeste effect met een volle tank. Normaal gesproken als dit ook gebeurt met een legere tank dan kun je het checken door een tijdje met je tankdop los of er af te rijden, maar met volle tank is dit misschien niet aan te raden. Je kunt in ieder geval even controleren of je bij je tankdop ergens een gaatje hebt zitten, die zou verstopt kunnen zijn.
 
Zodra je de volgende keer stilstaat meteen de tankdop openen en weer dicht doen. Als hij nu makkelijker \ sneller start vermoed ook ik de tankontluchting die het nog wel een beetje doet maar niet genoeg.

db
 
klinkt naar tankontluchting tankdop even los zetten en starten,heb dit in het verleden met mijn ktm eens mee gemaakt,slangetje in de tankdop was verstopt...

je zegt het zelf al draai ik het kraantje naar reserve start hij weer. dan zit er vuil of wat anders voor het kraantje,dan is het bovenste wat ik schrijf nvt maar zou alle 2 effe controleren ,even de leiding controleren van de tank naar de benzinekraan,mocht het zo zijn dat die verstopt zit en er moet een ander slangetje tussen,zet er gelijk een benzine filtertje tussen voor het geval er nog meer rommel in de tank zit..suc6

grt m
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel Mark, zal het inderdaad even controleren.

Vandaag nog lekker ritje gehad, niet getankt, dus geen stotter en/of uitval momenten.
rare is dat het echt alleen bij tanken is.. maar we zullen zien.. :)
 
Help.....

als ik getankt heb, ongeveer tussen de 20 en 30 km na het tanken, begint mijn motor te schokken en te doen, valt mijn vermogen weg en valt uiteindelijk de motor stil... opnieuw starten duurt soms een behoorlijke tijd... nu heb ik een foefje ontdekt dat als hij weer stil valt, draai ik het kraantje naar reserve start hij weer. motor weer uit en terug naar open en start hij ook weer en is er weer niks aan de hand en kan ik gewoon toeren zonder stil te vallen...

Gerben (mijn man) heeft al een paar keer gas goed open gehad en gesjeest (iets te hard voor mij 200 km/h)

alleen durf ik niet harder dan 180 km/h en daarna als ik em even in mijn ogen heb open getrokken is er niks aan de hand en valt hij niet meer stil.
maar steeds na het tanken valt het stomme ding stil..

help???

Tank ontluchting, als hij weer afslaat na het tanken. Meteen de tankdop even loshalen, gaat dit moeilijk dan zal er waarschijnlijk vacuum in de tank zitten. Succes ermee
 
waarschijnlijk vorige keren te vol getankt....Nu minder getankt, onder het stangetje en nergens geen last van.. :)

Deze chick tankt voortaan niet te vol meer en problem is solved :D:D *O* *O*
 
Dit is uitstellen van het probleem he, als ik jou was zou ik gewoon ook eventjes naar de tankontluchting kijken zoals iedereen hier al aan gaf. Dit kan namelijk alleen maar erger worden, en alsmaar minder gaan tanken is geen oplossing zou ik denken...

maar ja je mag het zelf weten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan