Gezocht: remschijfbouten met 8,5mm borst

Nelis

MF veteraan
22 feb 2004
1.673
2
Heren en dames,

Ik zoek me rot naar passende bouten voor mijn Braking Wave schijven, die ik al een tijdje heb liggen. Ik ben vier motorzaken en wat internet uren bezig geweest. '(

Ze moeten op een Cagiva Raptor, die standaard Brembo's heeft, gemonteerd met M8x20mm inbus boutjes.

De Braking schijven hebben 8,5mm montagegaten, dus als ik ze er handvast op zet. is er speling. Moet er ook bij zeggen dat de binnenring net niet mooi centreert op de naaf (64mm tov 61mm).

Conclusie, ik wil OEM kwaliteit boutjes met de volgende specs;
M8x20mm met een 8,5-8,4mm doorsnede borst van ongeveer 3-4-5mm hoog. Inbus of standaard hex maakt me niet uit.

Wie weet waar deze te bestellen, of welke modellen (bepaalde Duc's of Appies kan ik me indenken, doch niets kunnen vinden) hiermee standaard zijn uitgerust?

Mijn dank is bij voorbaat groot :}
 
Laatst bewerkt:

Ja, dat is wél het modelletje dat ik zoek, maar dat is vrij zeker een 10mm borst als ik de foto zo zie...

Met zo'n bout kan ik het ideetje van Zot nog wel als backup gebruiken.

Lvt; Het scheelt dus maar heeel weinig, binnendiameter schijf is 64mm en de naaf 61mm. Als dat goed zou centreren zou ik er geen moete mee hebben ze vast te zetten met de originele bouten (en loctite en het juiste moment uiteraard)
 
Laatst bewerkt:
Lvt; Het scheelt dus maar heeel weinig, binnendiameter schijf is 64mm en de naaf 61mm. Als dat goed zou centreren zou ik er geen moete mee hebben ze vast te zetten met de originele bouten (en loctite en het juiste moment uiteraard)
een centreerring laten draaien geen optie?
 
Laatst bewerkt:
Eventueel wel. 1,5mm is niet al te veel vlees... Ik bijna een 1,5mm dik staaldraadje tussen die naad leggen :X

/edit 64mmx1,5mm zuigerveren ertussen?!

Dat is hem inderdaad, maar hij heeft dus geen 61mm binnendia, maar 64mm. Daar staat ook 8,5mm boutgat aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
Nee, die is onbewerkt. Maargoed, op die site staat ook dat er geen offset in de schijf zit, en die zit er wel in, die hóórt er ook in... Zegt dus allemaal weinig.
 
Ja, dat is wél het modelletje dat ik zoek, maar dat is vrij zeker een 10mm borst als ik de foto zo zie...

Met zo'n bout kan ik het ideetje van Zot nog wel als backup gebruiken.

Lvt; Het scheelt dus maar heeel weinig, binnendiameter schijf is 64mm en de naaf 61mm. Als dat goed zou centreren zou ik er geen moete mee hebben ze vast te zetten met de originele bouten (en loctite en het juiste moment uiteraard)
Heb ff gemeten, is idd 10mm de borst. Wel raar want die heb ik gebruikt om mijn Braking wave schijfje te monteren (achterwiel), voor pasten ze gewoon. Maar bij jou zijn het dus de voorschijven? Dan ben ik bang dat je niet de juiste hebt...
 
Laatst bewerkt:
volgens mij hoort er speling rond de boutjes te zitten om invreten te voorkomen als de schijf warm en weer koud wordt. Je moet de schijf in t midden van de tangentiale speling vastdraaien. De boutjes zijn dacht ik ook rvs rekbouten zijn en het is vooral belangrijk dat de rakende vlakken schoon en vlak zijn zodat de schijf en naaf zich als 1 geheel gedragen. Dat de binnenring niet goed centreert is ergerlijker want dan is het moeilijk concentrisch te monteren.

met andere woorden koop de juiste schijf :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat concentrisch monteren is een beetje het grootste punt.

Ik heb op heel veel sites rondgespeurd, maar veel fabrikanten geven doodleuk de Aprilia RS schijf op als passend voor de Cagiva Raptor. Wat dus klopt voor alle maten behalve de binnenring.

Nog geen boutjes gevonden in elk geval, en een redelijke schijf waarvan ik weet dat die past (en nog enigsinds te betalen is), ook niet.
 
Even ter info;

Ik heb op de website van Pro-Bolt een pdf gevonden, waar netjes de bout profielen op staan. Nav daarvan 12x hun Aprilia/Ducati bout besteld. OEM kon ik niet vinden welke ik moest hebben.

Ze zijn inmiddels binnen, en het ziet er veelbelovend uit (mag ook wel voor dat geld!)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan