Wegvallen remdruk GSXR1000 k5

RSVredliner

MF'er
16 aug 2004
95
0
Ik heb bij mijn GSXR constant varierende remdruk. De ene keer staat hij bikkelhard en een km verderop knijp ik hem weer bijna tot tegen mijn stuurhelft. Ook na even stilstaan is de remdruk vaak weer weg. Paar keer pompen en de druk is weer terug. Is nu al een paar keer ontlucht dus lijkt me sterk dat er nog lucht in zit. Heeft iemand een dergelijk probleem al eens eerder ervaren? Het lijkt me sterk dat het in de rempomp zit of in de tangen maar je weet het natuurlijk nooit!?
 
De zuiger in de tang is idd door het terugdrukken van de remblokken scheef geschoten. Had nog nooit eerder zoiets gehad. Van de week eerst eens kijken of hij daar zweet.

Afgelopen weekend heb ik hem op druk een nacht weggezet met tiewrap rond de hendel. De volgegende dag was de druk weg. Na een paar keer pompen was de druk weer terug. Hiena hebben we alle ventielen ontlucht met vacuumpomp. Hierna stond de voorrem dus weer kneiterhard. Even gereden en dan merk je dat de druk constant begint te varieren. Helemaal wegvallen is er niet bij maar het verschil is aanzienlijk.

Wordt vervolgdt


Wat je ook nog kan proberen, is de remblokken er uit, remzuigers(plunjers) een flink eind naar buiten pompen, gelijk even schoonpoetsen en dan in een keer rustig tegelijk recht naar binnen duwen, als het goed is, wordt door de remvloeistof alle eventuele aanwezige lucht naar boven weggeperst. Wel zorgen dat het reservoir niet overloopt. Lucht bij bijvoorbeeld de banjobouten wordt zo ook weggedrukt. Als daarna de druk opnieuw wegvalt, remschijven op slingering controleren en het hele systeem nalopen. En voordat je een gehele rempomp gaat vervangen, revisiesetjes kosten rond de 50 euro.

Vacuüm ontluchters hebben nog wel eens de neiging, om lucht langs de seals naar binnen te zuigen, als de onderdruk te sterk is. En bij een beschadigde seal kan dat ook gebeuren, ook al lekt hij geen vloeistof.
 
Jazeker goed advies. Heb je iig een goede rempomp en goede leidingen. Als je daarna nog problemen hebt, wat ik betwijfel als de klauwen niet lekken, dan heb je een reden om mooie brembo monoblocs te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan