Motorband, lastige keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crank

MF'er
10 apr 2013
93
0
Goedemiddag allemaal,

Ik heb sinds vorig jaar een motor, en rij hier al een jaartje naar tevredenheid op. Echter was de achterband bij aankoop al matig, en wordt het nu wel tijd voor een nieuwe band. De voorband heeft nog amper 1500km gezien en is nog in goede staat.

De vorige eigenaar heeft alleen voor een vreemde combi gekozen. Op de achterbrug staat een sticker van Honda(het gaat om een vtr250 uit '88) die voorschrijft dat de volgende banden gebruikt dienen te worden:

(origineel merk: Bridgestone)

Voor: 100/90/16

Achter 120/80/17

Nu viel mij het volgende op, de achterband is een bridgestone, en de voorband is een Kenda. Ik lees regelmatig dat het wordt aangeraden om dezelfde merken te gebruiken, maar als klapper op de vuurpijl kloppen de maten ook niet?

Voor ligt een : Kenda 100/80/16

En achter ligt een : Bridgestone 120/70/17

Dat zal verklaren waarom de kilometer teller zo optimistisch is. Maar wat is nu handig om te doen? Dezelfde maat achter weer monteren maar nu een Kenda(is dit een goed merk?) of de door honda voorgeschreven bandenmaat gebruiken, maar heeft dit geen consequenties i.v.m. de afwijkende maat voor?

Ik heb niet echt veel ervaring met motorbanden, dus ik hoop dat er misschien wat mensen zijn die hier wat meer vanaf weten.

Alvast bedankt!
 
Pilot Road 16 inch, gaat 'm volgens mij niet worden :+
Wat ik zou doen? Koop de good old Bridgestone BT45, ook in jouw bandenmaten beschikbaar. Het is moeilijk een goede 16 inch band te vinden tegenwoordig.

Alleen voor achter? Of is het meer een dogma dat voor en achter eenzelfde merk band gevoerd moet worden?
 
Ik zou die achterband gewoon vervangen voor een Bridgestone BT45 in de juiste maat. Als die kenda dan versleten is die ook vervangen voor een BT45. Als ie het afgelopen jaar prima reed met die combinatie dan kan die combinatie dus blijkbaar.

Kenda is voor mij een onbekend merk trouwens.
 
Goedemiddag allemaal,

Ik heb sinds vorig jaar een motor, en rij hier al een jaartje naar tevredenheid op. Echter was de achterband bij aankoop al matig, en wordt het nu wel tijd voor een nieuwe band. De voorband heeft nog amper 1500km gezien en is nog in goede staat.

De vorige eigenaar heeft alleen voor een vreemde combi gekozen. Op de achterbrug staat een sticker van Honda(het gaat om een vtr250 uit '88) die voorschrijft dat de volgende banden gebruikt dienen te worden:

(origineel merk: Bridgestone)

Voor: 100/90/16

Achter 120/80/17

Nu viel mij het volgende op, de achterband is een bridgestone, en de voorband is een Kenda. Ik lees regelmatig dat het wordt aangeraden om dezelfde merken te gebruiken, maar als klapper op de vuurpijl kloppen de maten ook niet?

Voor ligt een : Kenda 100/80/16

En achter ligt een : Bridgestone 120/70/17

Dat zal verklaren waarom de kilometer teller zo optimistisch is. Maar wat is nu handig om te doen? Dezelfde maat achter weer monteren maar nu een Kenda(is dit een goed merk?) of de door honda voorgeschreven bandenmaat gebruiken, maar heeft dit geen consequenties i.v.m. de afwijkende maat voor?

Ik heb niet echt veel ervaring met motorbanden, dus ik hoop dat er misschien wat mensen zijn die hier wat meer vanaf weten.

Alvast bedankt!

Mee eens. Setje BT45 aanschaffen. Kenda is K@T, laat staan hoe oud tie is... :X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan