onregelmatige loop bij deellast ,hoog verbruik gsx r 750 W

Gert500

MF'er
26 feb 2011
78
0
Nu het weer eindelijk acceptabel was eindelijk eens een flink stuk gereden met m,n Gsx r 600...Ik heb er afgelopen winter een 750 cc blok in gehangen , en dat is prima gelukt ...
Ik heb de carbs van de 600 gebruikt omdat de '' doorlaat '' gelijk was aan de bijgeleverde carbs die bij het blok zaten ...
De 600 carbs waren al voorzien van een dynojet kitje in combinatie met een K & N luchtfilter die ik dus nu ook weer gebruik ...
De gebruikte sproeiers ... 110...
De zaak is netjes synchroon gesteld en loopt stationair best lekker , ook half tot volgas gaat lekker ...
Maar bij kwartgas [ deellast] gaat t niet goed , de machine loopt dan niet lekker en pakt dan slecht op , het lijkt dan wel iets op een '' viertaktende'' tweetakt..
Als ik dan wat meer gas geef trekt ie hem er uiteindelijk wel door en gaat ie als de brandweer..
In stilstand tijdens gasgeven , best wat zwarte rook met soms vlammen uit de uitlaat [ te rijk ]

Ik heb de carbs voor montage helemaal gechecked en alles is in orde , geen slijtage aan gasnaalden sproeierbuizen of aanverwante zaken ...
Vlotterniveau is ook goed , de zaak dicht mooi af ..
Verbruik heb ik vandaag even bijgehouden ... bij een rustige rijstijl ligt rond de 1 op 9 , vind ik toch wel wat te gortig ....

Ik heb het idee dat de gasschuiven te snel reageren en daardoor te '' hoog'' staan tijdens deellast en de zaak daardoor te rijk word ..

Graag advies .

gr Gert
 
Laatst bewerkt:
Dag Benjamin ,,, Inderdaad , er zijn extra gaatjes geboord , de mengselschroeven heb ik nog niet naar gekeken , stationair is er ook geen probleem trouwens ..


Een erg interessante en vooral leerzame link !!!

Ik heb nog een hele uitdaging voor de boeg als ik de zaak zo lees ....

Nooit geweten dat de vlotterhoogte van invloed is op de mengselbereiding ...
Ik heb ervaring met carbs , maar dan de valstroomtype,s , SU,s ben altijd al een beetje huiverig voor geweest ...


Wat waren jou problemen Benjamin met die extra gaatjes in je schuiven en hoe heb jij het opgelost ??

Gert
 
Laatst bewerkt:
Stationair mengsel (mengselschroeven en/of stationair sproeier),benzine niveau of de grote van die vacuumgaten kunnen invloed hebben bij deellast.

Hoe groot zijn deze carburateurs want ik heb stationair gegevens van 38 en 40mm.

Wat is het benzine niveau?

Als de gaten van de gasschuif zijn opgeboord gaat de gasschuif de neiging krijgen om sneller te stijgen (meestal is die veer dan ook vervangen door een minder straf exemplaar).

Bij midden/hoge toeren is dat niet echt een probleem omdat je daar makkelijker half tot vol gas kunt geven zonder problemen.

Daar zit ook de winst van zo'n dynojetkit.

(veel) gasgeven bij lage toeren zal meestal een probleem zijn of de deellast.

Normaal moet je bij een cv carburateur vanaf 3-4000 toeren (vanaf het moment dat het hoofdcircuit in werking treed) vol gas kunnen geven zonder dat de motor inhoud of verzuipt.

Uiteindelijk ben ik na veel zoeken terug naar originele gasschuiven gegaan en was het probleem weg.

Allicht kun je met epoxy de gaten terug opvullen en met een boor die overeenkomt met originele gaten of een klein beetje (dan spreek ik over 0.1mm) groter terug uitboren.

Benjamin
 
Laatst bewerkt:
Ach gelijk gepost lol ....

Het benzineniveau heb ik geen idee van , weet alleen dat ze niet overlopen dus de zaak sluit wel af ....

Als ik boven de 5 K blijf heb ik geen problemen , buiten het hoge verbruik om ...


Thx man voor je tips ... Ik heb 36 mil carbs usa ///


Misschien een ander setje oem 38 mil carbs scoren , passen die trouwens in de 36 mil aanzuigrubbers ?

Gert
 
Laatst bewerkt:
Correct me if i'm wrong, De rubber van de 600 verschilt van de 7,5? Meer vacuum door grotere cylinderinhoud en gaat rapper open? laat meer en raper nafte binnen dan nodig is?

Heb je iets gedaan met je timing? Welke ecu gebruik je?
 
Ey Haplo

Heb niets met de timing gedaan ,, ik gebruik nog de cdi van de 600 ....
Maar toen het 600 cc blok nog gemonteerd zat had ik dezelfde problemen , dus ik zoek het niet in de cdi ...

inlaatrubbers zijn gelijk , het 750 cc blok kwam van een californische gixxer , daar zitten ook 36 mils op gemonteerd ..

gert
 
hey,

My guess is. Naar mijn mening is dit een elektrische storing. Stationair draait die goed maar als je gaze geeft komt de vertraging niet overeen met de stijging van de toerental. (stroom A)

Maw het probleem zit in je ontstekingscircuit. Ik zou je aanraden om de volgende delen te controleren : Bougies (weerstand), bobines (weerstand/goeie conectie) mss toch je CDI even verwisselen met een 750?

Groeten en succes
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je het vermeld.

Bij het 750 blok de 750cdi gebruiken, is ook beter want dan is de toerenbegrenzing juist.

Curve zal ook geschikter zijn vergeleken met de 600 cdi.

Toerenlimiet voor het 750W blok is 13000.

haplo: volgens cmsnl zijn de inlaatrubbers gelijk.

Deze kun je ook gebruiken op het 1100blok.

Mikuni heeft volgens mij namelijk dezelfde behuizing gebruikt voor 36,38 en 40mm carburateurs.

bij 38 en 40mm zijn is de luchtfilterkant exact dezelfde maar is alleen de motorzijde verschillend van inwendige diameter.

Daarom dat 38mm's ook goed presteren op een 1100 blok.

Ik denk dat
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen de 750 cdi even monteren , maar denk niet dat het mijn problemen oplost ..
Ik had deze problemen namelijk ook al toen het 600 cc blok er nog onder hing ..
Het heeft echt met de carburatie te maken .

Ik zal de carburatie controleren volgens de methode beschreven in die link ....


Gert
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de cdi even gewisseld en zoals verwacht geen enkele verbetering in de onderste regionen ...

dat word sleutelen dus ... ondertussen hou ik mij aanbevolen voor een setje 38 mil carbs...


Gert
 
Vandaag de cdi even gewisseld en zoals verwacht geen enkele verbetering in de onderste regionen ...

dat word sleutelen dus ... ondertussen hou ik mij aanbevolen voor een setje 38 mil carbs...


Gert
cdi is dus uitgesloten, 38 zou inderdaad ietsje rijker (voldoender) draaien. Heb ik eens mee gemaakt met een RF maar de carbs en namelijk de vacuum kapjes (ruber) aan de inlaat collecteur gekraakt waren, de idel jets waren ook ferm verstopt. De moto draaide +/- goed, zeker niet op de hoge toeren, en werd veel te raap warm.

Groeten en succes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een betere bril nodig ....,,

Sproeierbuizen toch versleten ...

Diverse carb setjes door de vingers gehad , maar t is allemaal net niks ...

Dus de carbs worden voorzien van 4 nieuwe sproeierbuizen .....
 
Ik heb een betere bril nodig ....,,

Sproeierbuizen toch versleten ...

Diverse carb setjes door de vingers gehad , maar t is allemaal net niks ...

Dus de carbs worden voorzien van 4 nieuwe sproeierbuizen .....
Mengbuizen het beste samen met naalden vernieuwen.
Kun je meteen een dynojet of vergelijkbaar setje doen :)

Oh, heb je al....

Check ook goed de membranen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan