Knipperlichten gaan links en rechts tegelijk aan

Tryton

Rookie
23 aug 2012
28
0
Hallo allemaal,

Enige tijd geleden ben ik onderuit gegaan met de motor. Hierbij is de rubberen bevestiging van het linker knipperlicht gescheurd.

Deze heb ik vandaag vervangen en daarvoor moest ik de bedrading van het knipperlicht (die het nog steeds deed) even losmaken. Het rubber heb ik vervangen waarna ik het knipperlicht weer op dezelfde manier aansloot.

Maar groot was mijn verbazing toen ik het testte. De achterste knipperlichten deden het prima. Maar die aan de voorkant (waarvan ik met de linker bezig was geweest) knipperden beide tegelijk maar wel op halve kracht. En het maakt niet uit of ik nu m'n linker of rechter licht aanzet. Ze gaan steeds allebei aan.

En aangezien ik de bedrading exact heb aangesloten als voorheen heb ik geen flauw idee hoe ik dit op kan lossen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Enige tijd geleden ben ik onderuit gegaan met de motor. Hierbij is de rubberen bevestiging van het linker knipperlicht gescheurd.

Deze heb ik vandaag vervangen en daarvoor moest ik de bedrading van het knipperlicht (die het nog steeds deed) even losmaken. Het rubber heb ik vervangen waarna ik het knipperlicht weer op dezelfde manier aansloot.

Maar groot was mijn verbazing toen ik het testte. De achterste knipperlichten deden het prima. Maar die aan de voorkant (waarvan ik met de linker bezig was geweest) knipperden beide tegelijk maar wel op halve kracht. En het maakt niet uit of ik nu m'n linker of rechter licht aanzet. Ze gaan steeds allebei aan.

En aangezien ik de bedrading exact heb aangesloten als voorheen heb ik geen flauw idee hoe ik dit op kan lossen.


- massaprobleem, er ligt ergens een draad van die knippers niet goed aan massa? :)

controlelampje/verklikkerlampje dashboard ff nakijken op werking, waarschijnlijk doet dit lampje het nu niet. [deze wordt gevoed respectievelijk door je voor linker+rechter knipper]
 
Laatst bewerkt:
Een aanvulling op mr.old(s)cOOl!'s verhaal (dat volgens mij wel klopt): als jouw knipperlicht in rubber zit betekent dat dat er een aparte massadraad is, en ik denk dat je bent vergeten om deze weer aan te sluiten.
Wat je kunt proberen: neem eens een los stroomdraadje met gestripte uiteinden, leg de ene kant aan een massapunt (liefst de massa van de accu, dan weet je zeker dat je goed zit), duw de andere kant van de draad tegen de fitting of het metalen deel van het lampje, en kijk wat er dan gebeurt als je het knipperlicht gebruikt. Als het dan wel goed werkt weet je zeker dat het een massaprobleem is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan