Uitlaat lassen?

JasperMF

MF'er
15 feb 2011
100
0
Dag allemaal,

Ik wil dit weekend mijn motor gaan opknappen en nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Mijn uitlaat is redelijk doorgeroest en hierdoor heb ik minder compressie en dus verlies ik vermogen.

Ik heb nog nooit gelast en wil dus aan jullie vragen of dit uberhaupt mogelijk is voor mijn uitlaat en of jullie nog tips en trucs hebben. Voor de duidelijkheid heb ik 2 foto's toegevoegd.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr,
Jasper
full
 
Komt volgens mij door de popnagels. En is in iedergeval niet met een gewoon apparaat te lassen is denk ik aluminium of niet? Jij kan het in ieder geval niet, als je het nog niet gedaan hebt.
 
Ten eerste een puntje van kritiek, door een rotte/lekke uitlaat krijg je geen compressie verlies. Hoogstens heb je daardoor verlies van tegendruk, of je dit in deze situatie uberhaubt merkt in het vermogen betwijfel ik ten zeerste. Het probleem bij jou is dat de gaten waardoor de klinknagels zitten zijn uitgelobberd. Wat je zou kunnen proberen is de demper uit elkaar halen en het uiteinde van de demper waar de uitgelobberde gaten zitten mooi rondom weg slijpen(demper inkorten dus), nieuwe gaten boren en opnieuw klinken/poppen. Dan weet ik alleen niet of je nog wegkomt met het binnenwerk van je demper, waarschijnlijk moet je daar ook het e.a. aanpassen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste een puntje van kritiek, door een rotte/lekke uitlaat krijg je geen compressie verlies. Hoogstens heb je daardoor verlies van tegendruk, of je dit in deze situatie uberhaubt merkt in het vermogen betwijfel ik ten zeerste. Het probleem bij jou is dat de gaten waardoor de klinknagels zitten zijn uitgelobberd. Wat je zou kunnen proberen is de demper uit elkaar halen en het uiteinde van de demper waar de uitgelobberde gaten zitten mooi rondom weg slijpen(demper inkorten dus), nieuwe gaten boren en opnieuw klinken/poppen. Dan weet ik alleen niet of je nog wegkomt met het binnenwerk van je demper, waarschijnlijk moet je daar ook het e.a. aanpassen 8-)
:^ en dan moet je ook nog even gasdichte popnagels ergens vandaan halen.
 
thanks voor de reacties allemaal, balen dat dit moeilijker blijkt te zijn dan ik dacht, ik ga eerst eens kijken of ik wat met die nagels kan en inkorten etc, lijkt mij nog best een goed idee....

iets nieuws(2de hands) kopen kan altijd nog, en nog sterker, ik dacht dat de dip die ik tussen de 1500 en 3000 toeren heb door die demper kwam, heb ik dus meer mankementen dan ik dacht :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan