Hydraulische koppeling bouwt druk op

holie2

Die hard MF'er
10 dec 2007
254
2
Mijn hydraulische koppeling bouwt druk op en dat hoort natuurlijk ook zo.
Maar als je de koppeling loslaat moet de druk weer van het systeem gaan.
En net dat laatste doet hij bij mijn motor niet goed.
Resultaat is dat hij na een aantal kilometers rijden (koppelen en schakelen) zoveel druk in het systeem achterlaat dat de koppeling gaat slippen.
Even het ontluchtingsnippeltje open en het is weer een tijdje goed.(druk eraf)

Ik heb de ont(be)luchtingsgaatjes in het reservoir al schoongemaakt maar dat heeft niet geholpen.

Wie heeft er suggesties ?
 
kun je de zuiger op het blok wel terugduwen de cilinder in wanneer je op het stuur alles gemonteerd hebt?
zoniet, dan zit toch het compensatiegaatje op de een of andere manier geblokkeerd.

vaak komt het doordat er een niet originele hendel is gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Als je niet de originele hendels hebt kan het zijn dat de zuiger niet helemaal terug komt waardoor het reservoir afgesloten blijft naar de leiding.
Heb je een beetje speling tussen de hendel en de plunjer?
Soms kan je dit dmv een schroef afstellen.
 
ZOOOOO hoop reacties al op een zondagmiddag met mooi weer. :)

Ik zal ongeveer puntsgewijs reageren.
- Er zat teveel vloeistof in het reservoir dus dat had ik er al uitgepompt.
- Het is de orginele handel en er is niks aan te verstellen ('84 er)
- Er zit nul speling in en de koppeling grijpt ook pas aan als de handel vrijwel uit is.
- Hij staat nog af te koelen na een proefritje dus aan het blok kan ik nog niks doen
- Ik ga hem nog een keer helemaal "doorspoelen" en ontluchten.
- Als niks helpt ga ik hem volgend weekend helemaal uit elkaar halen en schoonmaken.
- Retourgaatje remstofreservoir...zit dat bij het zuigertje? daar zijn opknapsetjes voor. Staat op m'n lijst.

Bedankt voor de tips. :Y
 
Als de plunjer blijft hangen doordat deze klemt doordat er vuil tussen zit o.i.d. dan zou je speling hebben op de hendel.
Dat is nu dus niet het geval.
De hendel bediend nu de koppeling al een beetje terwijl dat niet mag.
Ik zou de hendel even verwijderen om te kijken wat dar fout zit.
 
Als er nog een stuk rubber remslang tussen zit kan het ook zo zijn dat deze van binnen dusdanig verteerd is dat de vloeistof nog wel naar plunjer kan maar niet meer terug. Zeker gezien de leeftyd van de motor is dit niet iets onmogelijks
Succes.
 
ZOOOOO hoop reacties al op een zondagmiddag met mooi weer. :)

Ik zal ongeveer puntsgewijs reageren.
- Er zat teveel vloeistof in het reservoir dus dat had ik er al uitgepompt.
- Het is de orginele handel en er is niks aan te verstellen ('84 er)
- Er zit nul speling in en de koppeling grijpt ook pas aan als de handel vrijwel uit is.
- Hij staat nog af te koelen na een proefritje dus aan het blok kan ik nog niks doen
- Ik ga hem nog een keer helemaal "doorspoelen" en ontluchten.
- Als niks helpt ga ik hem volgend weekend helemaal uit elkaar halen en schoonmaken.
- Retourgaatje remstofreservoir...zit dat bij het zuigertje? daar zijn opknapsetjes voor. Staat op m'n lijst.

Bedankt voor de tips. :Y

In het rempotje zitten twee gaatjes waarvan er dus 1 retour is, deze zit waarschijnlijk dicht of zo goed als dicht.
Even doorprikken en klaar. :)
 
Je durft het in het magnatopic niet meer te vragen? :+ :+

Ik heb toevallig bij mijn '83er hetzelfde probleem gehad.
het gat in onderdeel #5 was wat uitgelubberd, waardoor #4 niet helemaal netjes meer hierin paste. daardoor kwam de zuiger niet helemaal terug en bouwde het systeem dus druk op. Controleer dus ff of dit nog allemaal lekker loopt/niet uitgelubberd is en vrij van vuil is. ik heb toen gewoon van een oude bout een nieuw busje gemaakt geloof ik.
honda-vf750c-v45-magna-1982-usa-clutch-master-cylinder_bighu0176f1c05_ebb3.gif
 
In het rempotje zitten twee gaatjes waarvan er dus 1 retour is, deze zit waarschijnlijk dicht of zo goed als dicht.
Even doorprikken en klaar. :)~[/quote]




Dit lijkt geholpen te hebben.
Als ik nou in de handel knijp spuit de olie in mijn gezicht waar eerst niks uitkwam. :9
En na een proefritje is de druk nog steeds weg cq normaal
 
Mijn hydraulische koppeling bouwt druk op en dat hoort natuurlijk ook zo.
Maar als je de koppeling loslaat moet de druk weer van het systeem gaan.
En net dat laatste doet hij bij mijn motor niet goed.
Resultaat is dat hij na een aantal kilometers rijden (koppelen en schakelen) zoveel druk in het systeem achterlaat dat de koppeling gaat slippen.
Even het ontluchtingsnippeltje open en het is weer een tijdje goed.(druk eraf)

Ik heb de ont(be)luchtingsgaatjes in het reservoir al schoongemaakt maar dat heeft niet geholpen.

Wie heeft er suggesties ?
Ik dacht dat je dat al gedaan had?
 
misschien mooie nieuwe hendels uit het land van de rijzende zon gemonteerd? Soms komen die niet ver genoeg terug waardoor de druk niet wegkan uit de leiding. Andere mogelijkheid is teveel vloeistof in het systeem wat na uitzetten door warmte ervoor zorgt dat de boel constant onder druk staat.

succes ermee :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan