KTM lc4 Start helemaal niet meer

erwin71239

MF'er
10 sep 2012
180
0
Wateringen (Zuid Holland)
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen


Hee ik heb laast een tropic gehad waarin ik zei dat mijn KTM slecht of niet wilden starten.
Het probleem was opgelost en de motor starte zelf telkens in 1x! Na het een week vol gehouden te hebben doet die nu helemaal niks meer. Dacht je leuk je motor teshowen op je school 'savonds wil je terug naar huis rijden doet die helemaal niks meer, echt helemaal niks. Heb hem 1x aangekregen maar toen viel die eigelijk direct weer uit. Heb nog een kwartier tot half uur staan kicken maar ik kreeg hem dus echt niet meer aan. Mocht ik dus leuk een aardig eindje naar huis lopen met een motor in me hand.
Wat ik vorige keer gedaan had om het probleem optelossen:
-Carberatur gereinigd(Sproeiers en filtertje en vlotterbakje schoongemaakt)
-Bougie vervangen door een iridium bougie
-Luchtfilter geolie´t
-Tank volgegooit met benzine

Wat ik net even heb gedaan is het filtertje van de carberatur bekeken. Daar lag een heel klein beetje vuil in maar echt miniscuul. Dus dat kan het niet wezen. Bezinekraan werkt volledig.
Maar nu ging ik is even kijken of hij vonkte. Maar hij vonkt dus totaal niet.
Wat ik dus gedaan heb is de bougie eruit gehaalt in de bougiekabel gedaan tegen het blok aangehouden(Wat niet gecoat is) en kicken met de hand. Geen vonk te zien niks.
De bougie van zich zelf is een beetje nat en zwart. Dus hij loopt wat terijk maarja daardoor zou die gewoon moeten kunnen starten.
Nu ik dacht het probleem opgelost tehebben had ik de oude bougie al weg gegooit dus mogelijkheid om te kijken of de oude bougie het nog doet is er niet meer. Nu heb ik dus de bobine los gehaalt en de draadjes van de draadboom afgehaalt, zat een beetje roest aan de stekkertjes na het te hebben ingespoten en het opnieuw te proberen nog steeds geen vonk. De bobine ziet er al aardig oud uit de kit laat ook al los van het plastice deel(soort scheurtjes).
Mijn vraag is nu doe ik dit wel goed? Volgens mij wel toch? Iemand enig idee wat het anders kan zijn? Gasnaald heeft er niks mee temaken volgens mijn lokale KTM Dealer(Maasdijk)
Ik hoor het graag want ik heb alweer gekeken naar de vooruitzichten van het weer en het begint al mooi weer tewoorden dus het wordt hoog tijd dat die brommer is kan knallen

Edit:
Technishe gegevens brommer:
Betreft een KTM GS400 LC4 uit het jaar 1996

Groetjes,

Erwin
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de draadjes van je stop knop moet losmaken.
Ik weet niet of het met de jouwe hetzelfde is maar bij een 620 wil de ontsteking die achter het vliegwiel zit nogal eens stuk gaan.
Heeft de motorzaak niet een gebruikte die je even kan proberen?
 
Door me door te meten. Ik heb een 620 en de manual wel. Zou ik je kunnen mailen. Stuur mij even je email per PB.

Stopknop moet je los koppelen om te proberen.

:W
 
Ik heb hem los gehaalt maar ja er lopen een hoop draadjes uit. Ik weet niet precies wat voor verbinding het is. Is het een Maak contact of een breek contact?
Hier de foto van de stop schakelaar
w0qg4i.jpg
 
Het lijkt me logisch dat de stopknopdraad naar de bobine gaat of naar de ontstekingsmoduul die volgens mij (zoals bij een 620)achter het vliegwiel zit.
Heb je geen meter?
Je kan die knop ohms doormeten.
 
van de bobine/ cdi (1 geheel) gaan wat draden naar de dynamo en 1 draad naar de kabelboom. Die ene draad haal je los. Vonkt ie dan wel, dan zit het in die draad of de schakelaar.
 
Check http://www.transmic.net/en/sem.htm
Als de oranje kabel sluiting maakt met aarde doet de ontsteking 't echt niet meer (dezelfde draad als Zot bedoelt).

Het rare aan jouw verhaal is dat je zegt dat de motor wel heel even gelopen heeft toen je op school stond, dat gaat je zonder vonk echt niet lukken!
Ben je er zeker van dat je goed aarde maakt en hard zat trapt met je kickstarter om een goede vonk te krijgen?

Mijn gok: je hebt nog steeds last van een versleten naald + naalgeleider en hebt de zaak verzopen. Als je 'm niet droog start (volgas + kleplichter) krijg je 'm met de kickstarter niet aan de praat. Zo heb ik ook wel eens 3 kwartier (!!!) op die KTM in staan stampen.

Mijn tip: sleep dat ding eens aan met een auto of andere motor. Als hij dan nog niet loopt zou ik 't inderdaad in de ontsteking gaan zoeken, anders zit je toch met je carburateur te klooien. Misschien ten overvloede: die LC4's met Dellorto carburateur zijn echt klote-dingen om te starten! 't Luistert allemaal ontzettend nauw!
 
Probeer is kabeltje uit bougiedop draaien dan kabel cm van cilinder en starten moet vonk boog slaan van ongeveer cm.anders sem ontsteking meten met multimeter waardes te vinden op internet.succes
 
P.s. die iridium bougie is een mooi voorbeeld van symptoombestrijding. Hij start er beter mee, omdat hij een betere vonk geeft. Je ontsteking wordt er niet beter van, en je carburatie ook niet.
De enige reden dat 't werkt, is omdat je een betere vonk hebt, dat je een slechter mengsel toch kan ontsteken. Ook als je ontsteking zwak is, geeft deze bougie toch nog een betere vonk.

In het geval van een slechte ontsteking moet je dat dus oplossen (spoelen checken op weerstand + doorslag, magneten op sterkte controleren)
In het geval van slechte carburatie zou de oplossing kunnen zitten in het vervangen van de naald + naaldgeleider, speling van de gasschuif checken, stationair goed afstellen etc. En dan zal 't altijd zo blijven dat die Dellorto carburateur een rotding blijft om mee te starten.
 
Nouu jongens! This gelukt hij start weer naar 1X
Hij vonkte wel maar je moet wel met je voet kicken dan :+ Wis ik veel haha.
Carb weer geheel schoongemaakt en de tank goed gereinigd van binnen, warnschijnlijk zat er gewoon water in ofzoiets.
Maar dan nu! Hij gaat perfect aan, maar niet meer uit :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
En als ik dan aan de bedrading zit van de killswiths terwijl ik de killswith indruk krijg ik een opneukert
Maarja ik heb vrijwel alleen de bedrading los gehaalt van de bobine en de bobine zelf alles weer op ze plekje terug geplugt Zwart op Zwart Rood op Rood Groen op Groen en die oranje op de zwart/blauwe die in de kabelboom verdwijt doe ik iets niet goed ofzooo?

Gr.

Erwin

Edit misschien was dit ook wel de leier die hem niet deed starten bedenk ik me nu
 
Laatst bewerkt:
Nouu jongens! This gelukt hij start weer naar 1X
Hij vonkte wel maar je moet wel met je voet kicken dan :+ Wis ik veel haha.
Carb weer geheel schoongemaakt en de tank goed gereinigd van binnen, warnschijnlijk zat er gewoon water in ofzoiets.
Maar dan nu! Hij gaat perfect aan, maar niet meer uit :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
En als ik dan aan de bedrading zit van de killswiths terwijl ik de killswith indruk krijg ik een opneukert
Maarja ik heb vrijwel alleen de bedrading los gehaalt van de bobine en de bobine zelf alles weer op ze plekje terug geplugt Zwart op Zwart Rood op Rood Groen op Groen en die oranje op de zwart/blauwe die in de kabelboom verdwijt doe ik iets niet goed ofzooo?

Gr.

Erwin

Edit misschien was dit ook wel de leier die hem niet deed starten bedenk ik me nu

_O-
 
Nouu jongens! This gelukt hij start weer naar 1X
Hij vonkte wel maar je moet wel met je voet kicken dan :+ Wis ik veel haha.
Carb weer geheel schoongemaakt en de tank goed gereinigd van binnen, warnschijnlijk zat er gewoon water in ofzoiets.
Maar dan nu! Hij gaat perfect aan, maar niet meer uit :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
En als ik dan aan de bedrading zit van de killswiths terwijl ik de killswith indruk krijg ik een opneukert
Maarja ik heb vrijwel alleen de bedrading los gehaalt van de bobine en de bobine zelf alles weer op ze plekje terug geplugt Zwart op Zwart Rood op Rood Groen op Groen en die oranje op de zwart/blauwe die in de kabelboom verdwijt doe ik iets niet goed ofzooo?

Gr.

Erwin

Edit misschien was dit ook wel de leier die hem niet deed starten bedenk ik me nu

Kan je niet helpen,sorry, maar bedankt voor deze post, heb in tijden niet zo gelachen _O- _O- _O-
 
En als ik dan aan de bedrading zit van de killswiths terwijl ik de killswith indruk krijg ik een opneukert

Geen idee wat je nu precies bedoelt, maar er zou niets anders moeten gebeuren als je wel of niet aan de draden zit.

Succes met zoeken naar draadbreuk/kortsluiting/slechte knoppen! (tip: regel een andere killswitch/stuurschakelaar en kijk of t probleem over is. tip2: leen een mulitmeter en een werkplaatshandboek/elektrisch schema inclusief info welke draden de killswitch wel en niet moet verbinden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan