Advies gevraagd inzake Magna V65

floor

Rookie
23 jan 2005
3
0
almere
Op dit moment heb ik een Kawa ZL600. (1986)
Die staat ter reparatie bij een dealer.
Geschatte kosten ongeveer € 300,00

Nu kwam de dealer met een Supermagna V65 op de proppen.
Uit 1985 - Bordeaurood - Ongeveer 40.000 miles op de teller - windwscherm

Hij heeft hem nog niet zelf staan. Heeft hem elder gestald, maar kan hem deze week naar zijn eigen pand halen.

Hij stelde voor dat ik mijn ZL600 bij hem achterlaat en dan tussen de 1500 en 1700 euro bijleg voor de Magna.
De motor kan ik dus v/d week bij hem bekijken.
Volgens hem is de motor verder pubtgaaf en ziet hij er pico bello uit.
(dat moet is dus nog bekijken)

Ik rij puur voor de fun. Beetje touren.
Heb de motor niet dagelijks nodig. Puur voor de lol dus.

Wat is nu wijsheid ?

Heb het internet afgestruind en redelijk wat info kunnen vinden.

Verder zoek ik wat antwoorden. Hopelijk hebben jullie er meer ervaring mee dan ik.

- Is de prijs voor deze magna redelijk
- waar moet ik op letten bij aanschaf
- is de motor geschikt voor mij (ben 1,83 m)
- wat zijn de rijervaringen van deze motor
- Zijn er technische mankementen waar ik op moet letten.

Floor
 
tja, wat is je huidige motor ongeveer waard speelt natuurlijk ook mee.
heb me zelf nooit verdiept in magna's, maar vraag magnamaniac eens naar advies, die heeft mischien ook wel tips waar op te letten.
 
Ik vindt het veel geld wat je moet bijleggen.

Ik heb mijn 1100 magna (1984) 3 jaar geleden met veel moeite verkocht voor 1800 euro.
 
40.00 miles ?
Beetje pittig bedrag, ik vind 700 eraf al leuk betaald!
Heb 2 weken geleden een kawa vulcan 1500 gekocht van bouwjaar '88 met 65.000 km., heb er 1100 euri voor neergelegd.
Het ding loopt als een trein (klinkt en trilt ook zo), maar het is en blijft een oud barrel....wel een barrel met een hoog yieehhhaaa-gehalte....maar toch...een oud barrel.
Als ik jou was ging ik eerst stevig in discussie over de prijs, je laat er tenslotte jouw fiets voor staan...hoe dan ook...succes ermee!

(en natuurlijk machtig veel plezier op de fiets die je gaat kiezen!!) :]
 
IK ken zo de prijzen van de ZL600 niet, maar 1500-1700 bijleggen vind ik een behoorlijk bedrag.
Bij een dealer betaal je helaas sowieso al meer als particulier en dan is deze prijs nog wel verdedigbaar (ik zie ze bij de dealers niet vaak onder de 2500 aangeboden)
waar op te letten bij aanschaf: zie de link van de poster boiven mij en let vooral op geluiden in de koppen bij warme motor (goede proefrit maken dus), bij koude motor mogen/moeten de kleppen LICHTJES tikken, dit moet bij warme motor weg zijn.
tijdens de proefrit enkele malen stevig doortrekken en doorschakelen met flink gasgeven. De 2e versnelling is berucht vanwege uit de versnelling springen bij hard optrekken.
Schakelt de motor niet soepel (een luide KLOENK bij 1e versnelling is normaal)en springt deze uit de 2e versnelling bij fel optrekken/schakelen, de motor lekker laten staan---> dure reparatie
Het chroom op de velgen is vaak aan het bladderen, dit is niet mooi maar verder niet schadelijk voor het gebruik.
Let tijdens de proefrit op de temperatuur, die mag bij deze buitentemperaturen niet echt meer dan 4 blokjes worden. Tenzij lang stilstaan met draaiende motor natuurlijk)
De stekker tussen de dynamo (drie gele draden) wil het nogal een warm krijgen door teveel overganfsweerstand in deze stekker en smelten. de enige manier om dit goed op te lossen is solderen.
De zadels beginnen als 1e te scheuren bij de buitenste naden, let hierop. Geen reden om te laten staan, opnieuw bekleden is niet ZO duur, maar wel goede reden om verder af te dingen.
-Je lengte is geen probleem voor deze motor, ik ben ook 1.83 en zit er prima op.
- rijervaringen: het is een monster om te rijden, zwaar in de (langzame) bochten, maar als je er aan went/ mee om weet te gaan rijdt het heerlijk. Verder heeft het ca. 120 krukasPK's---> V65 POWERRRRRRRR
- technische mankementen: de smering van de nokkenassen is bij alle VF's een heikel punt, lees het VF-topic om er meer over te weten.
 
Laatst bewerkt:
Je schrijft een V65 supermagna...........maar dat zijn twee verschillende motoren.
Ik zou lekker die Eliminator laten repareren, want als het een V65 is dan kun je veel duurdere reparaties tegenkomen dan bij je Kawa.
 
Bedankt voor alle info.

als de motor ter plaatse is dan zal ik alle ifo in overweging nemen.
En uiteraard de punten controleren die genoemd zijn.

en pingelen kan altijd toch :)
 
Je schrijft een V65 supermagna...........maar dat zijn twee verschillende motoren.
Ik zou lekker die Eliminator laten repareren, want als het een V65 is dan kun je veel duurdere reparaties tegenkomen dan bij je Kawa.

:?

Hoezo? T zijn buiten de bak (tweede versnelling) mega degelijke blokken...

Ik ben er op begonnen, en buiten de remmen, nooit een nadeel ontdekt... (ja, hij zuipt wel behoorlijk ;) )
 
voor die prijs deed ik het niet maar voor de rest is het een prima motortje die menige ss het na kijken geeft.
hij was destijds de snelste produktie motor.

maar het is toch meer wat je gevoel je mee geeft over een motor.
 
:?

Hoezo? T zijn buiten de bak (tweede versnelling) mega degelijke blokken...

Ik ben er op begonnen, en buiten de remmen, nooit een nadeel ontdekt... (ja, hij zuipt wel behoorlijk ;) )
Hoezo?..........de versnellingsbakken zijn niet berekend op het koppel en vermogen van een 1100 blok, net als de koppeling trouwens.
En ze vreten nog wel eens een setje nokkenassen op als de koppen niet gemodificeerd zijn.(bijna al die grijze import uit de VS destijds hebben dat dus niet).
Verder zijn het inderdaad prima dingen.
Ook is de vraagprijs veel te hoog voor een motor van bijna 20 jaar oud, en de reparatie aan zijn ZL is nog te overzien lijkt me?
Die blokjes zijn ook gebruikt in de GPX/GPZ serie en eigenlijk oerdegelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan