WD40

S.i.d.

Die hard MF'er
23 sep 2003
413
0
Nu hoor ik veel verhalen over de motor met WD40 inspuiten als ie in de winterstalling gaat.
Drie vraagjes:
- Wat voor een nut heeft dit nu eigenlijk :?
- Wat spuit je allemaal in dan?
- Hoe maak je het weer schoon?

Heb het eigenlijk nooit bij mijn vorige twee motoren gedaan. Die zaten na een paar maandjes staan onder het stof. Een wasbeurtje en alles was weer als nieuw.
 
Nu hoor ik veel verhalen over de motor met WD40 inspuiten als ie in de winterstalling gaat.
Drie vraagjes:
- Wat voor een nut heeft dit nu eigenlijk :?
- Wat spuit je allemaal in dan?
- Hoe maak je het weer schoon?

Heb het eigenlijk nooit bij mijn vorige twee motoren gedaan. Die zaten na een paar maandjes staan onder het stof. Een wasbeurtje en alles was weer als nieuw.

hangt er vanaf waar ie staat, binnen in een droge ruimte is het niet nodig.
Alles inspuiten behalve rubber onderdelen en je remschijven.
 
Deze kreeg ik zonet van iemand O-) O-)

full



;)

WD40
 
Wacht ff, ik maak ff een nieuw topic aan.......
Is goed, je blijft me toch wel met een korreltje zout nemen he??

WD40 gebruiken om mee schoon te maken, niet als conserveringsmiddel.
Neem me dus niet met teveel zout want dan valt er geheid wat vanaf en als je dan geen goed conserveringsmiddel hebt gebruikt dan vreet dat aan.....
 
Snap een grapje als ik hem zie :) , alleen dat korreltje zout gaat niet op, ligt al bij ons op straat, hoognodig. K**weer :(
 
De achterlichten van mijn ega´s auto hielden ermee op en met geen mogelijkheid konden we het vinden, uiteindelijk de hele zekeringkast en de beide achterlicht units maar volgepompt met WD40 en pronto, de volgende morgen deed alles het weer als nieuw.........

Probeer maar eens een paar oude handvatten heel van het stuur te krijgen, lukt bijna nooit (zeker niet zonder compressor), maar met een bus WD40 wel hoor, buisje werk je als spuitend tussen handvat en stuur, sigaar roken, beetje wrikken en hup, daar heb je ze...

enzo heb ik nog wel wat voorbeelden

zie ook http://fanclub.wd40.com/
 
Als anti pekel middel werkt het minder, ben ik achtergekomen. Het blijft niet goed zitten. Je kunt dan beter spuitvaseline gebruiken.
 
volgens mij heeft er een paar maanden geleden een stukje in de Bigtwin gestaan over WD40 en zijn mogelijkheden. Was overal goed voor behalve.......een ding...wat weet ik niet precies meer. Zal eens kijken of ik het stukje kan vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan