Geluid compressor dempen

joepcb500

MF'er
16 jun 2009
132
0
heeze
Misschien niet echt motorgerelateerd, maar aan de andere kant ook wel. Gebruik mijn compressor om te stralen, luchtsleutel en dat soort dingen.
Ik woon nog bij mijn ouders en onze garage zit vast aan de buren. We hebben een best goede verhouding met de rest van de straat en die wil ik graag zo houden! Sleutel al sinds mijn jonge jaren en ook altijd met veel lawaai. Maar nu ik overdag vaak moet werken of studie heb is het sleutelen verplaatst van 's middags als de middelbare school uit was, naar de avonduurtjes.

Daar zit nou juist ook het probleem, ik heb een compressor en die maakt vrij veel lawaai. Zet hem nu elke keer buiten vanwege het geluid naar de buren toe. Ik wil dus een manier verzinnen om het geluid te beperken. Ik had zelf al aan de volgende oplossingen gedacht:

Kist maken van betonplex om de compressor heen. En dan het onderste gedeelte op een plaat zetten met vier tennisballen erin om de trillingen naar de vloer te beperken. Tip die ik ergens op internet vond, trillingsdempers bleken niet te werken tennisballen truc wel. (zelf nog niet geprobeerd)

Motor van de compressor losschroeven, kist maken van betonplex met aan de binnenkant dit soort plaat:
http://www.overtoom.nl/geluiddempende-plaat_M282090.html
En dan alleen de motor/cilinders in deze kist, met twee leidingen naar buiten: luchtleiding en aanzuigleiding. Ik wil de motor dan loshalen omdat die geluiddempende plaat nogal duur is en het weinig zin heeft ook de tank te isoleren.

Compressor is voorzien van een thermische beveiliging. Draaid op 220V.
Zou het met de warmte enzo in een kist goedkomen?

Hoe denken jullie over deze oplossingen? En hebben jullie nog aanvullingen?
 
Laatst bewerkt:
Oude topic, maar voor mij op dit moment actueel...

Overweeg nl. om volgende week een nieuwe compressor aan te schaffen maar is geluidsniveau van 78dBA acceptabel voor in een houten berging grenzend aan het terras van de buren of dien ik ook hiervoor extra demping/-kast te maken??

Ik wil nl. geen overlast veroorzaken en goede verstandhouding behouden.

Twijfel overigens aan de keuze tussen een Airpress 360/50ltr met 8bar of Specair 360/50ltr met 10bar. Beiden oliegevuld, reduceerventiel, en verticaal opgesteld ivm beperkte ruimte.

Zijn deze merken goed? Iemand ervaring hiermee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan