zadels

Nog even een update. Ik heb nog wat geknutseld de afgelopen...

full
 
Nog één :
De twee laatste zijn allebei comfortzadels met 2cm gel.
Deze is voor een Aprilia Tuono. Niet makkelijk met al die kleurtjes. Veel naden op een klein oppervlak is altijd een beetje puzzelen. En het moet allemaal hééééél precies zijn.
full
 
Laatst bewerkt:
Eéntje voor een Harley. Niet eenvoudig omdat ik ook instond voor het mee ontwerpen van de polyester bodemplaat. Het zadel klapt op en er zit een bagagesysteem onder.

full
 
Deze is van een ouwe Norton. Mooi issie niet natuurlijk. Maar best wel moeilijk. Ik moest het zadel zo origineel mogelijk houden van de eigenaar. Ik heb er een nieuwe vulling voor gemaakt en beschadigde stukken vervangen.
full
 
Dat appie zadeltje ziet er netjes uit hoor.
Vakmanschap, heb je dit jezelf aangeleerd?
Ik ben meubelstoffeerder in bijberoep. Er is niet zoiets als een opleiding voor motorzadels. Da's oefenenoefenenoefenen. Ik doe het erbij als hobby. Geld valt er niet mee te verdienen omdat er zo veel tijd inkruipt...
Ik vind het gewoon leuk om te doen.
 
erg netjes, jammer dat je zo ver weg woont :) heb er ook wel eens aan zitten denken om mijn zadel proberen te bekleden maar ben bang dat dat niet mijn vak is :p
 
Afstand is meestal het probleem,we moesten gewoon met zijn alleen een built-off dorp hebben en daar met zijn alleen gaan wonen,gezellig! *O*
 
Nog één :
De twee laatste zijn allebei comfortzadels met 2cm gel.
Deze is voor een Aprilia Tuono. Niet makkelijk met al die kleurtjes. Veel naden op een klein oppervlak is altijd een beetje puzzelen. En het moet allemaal hééééél precies zijn.
[afbeelding]

Hey,

Heb laatst ook zo'n zadel bekleed maar inderdaad het stikt van de naden (leuke woordspeling)

full


Jij levert mooi werk zeg! Met name die bies er in..Helaas heb ik dat voetje niet bij de naaimachine.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Heb laatst ook zo'n zadel bekleed maar inderdaad het stikt van de naden (leuke woordspeling)

[afbeelding]

Jij levert mooi werk zeg! Met name die bies er in..Helaas heb ik dat voetje niet bij de naaimachine.

Vooral bij dat Aprilia-zadel komen zoveel naden samen op één punt ... Hééééél goed nadenken over de volgorde ook, én een krachtige machine hebben met voldoende staphoogte. Anders komt ie er niet overheen :N
Die van jouw is ook niet mis,...
Zit die vlag ertussen genaaid, of gewoon erop?
Veel stoffeerders knippen in het kunstleder een gat en naaien er dan eenvouwdigweg een embleem achter. Weet je wat ik bedoel??? Dat vind ik slordig omdat het onderdoek van het leder dan zichtbaar is. Dan gaat er ook vuil in kruipen enzo. Dat probeer ik steeds te vermijden.
 
Nou er toch een speciaal zadeltopic is........kan de zadelexpert hier wat mee kwa passing op de tank?Onderplaat is van plastic uiteraard(tank ook trouwens). :?
full
 
ach ja...de een is handig met steeksleutels en tangen, en de ander met naald en draad

maar het ziet er inderdaad supper netjes en strak uit.
 
Vooral bij dat Aprilia-zadel komen zoveel naden samen op één punt ... Hééééél goed nadenken over de volgorde ook, én een krachtige machine hebben met voldoende staphoogte. Anders komt ie er niet overheen :N
Die van jouw is ook niet mis,...
Zit die vlag ertussen genaaid, of gewoon erop?
Veel stoffeerders knippen in het kunstleder een gat en naaien er dan eenvouwdigweg een embleem achter. Weet je wat ik bedoel??? Dat vind ik slordig omdat het onderdoek van het leder dan zichtbaar is. Dan gaat er ook vuil in kruipen enzo. Dat probeer ik steeds te vermijden.

Dank je.
Nee ik knip niets. Je kijk anders tegen de zijkant van de stof aan en ik wil het oppervlakte zo glad/vlak mogelijk houden.
Dus eerst stik ik een vlag en tegelijk naai ik er skai achter zodat het wat sterker is en je niet het schuim gaat zien als er spanning op komt.
En vervolgens bekleed ik het zitje alsof het "vlaggetje" uit een stuk is. Maar dat hoeft ik jou niet uit te leggen ;)
 
Nou er toch een speciaal zadeltopic is........kan de zadelexpert hier wat mee kwa passing op de tank?Onderplaat is van plastic uiteraard(tank ook trouwens). :? [afbeelding]

Tja je stel de vraag aan de topicstarter neem ik aan :P
Ik kan moeilijk reclame voor m'n zelf gaan maken hier maar ik kan dat wel oplossen hoor ;)
 
Okee,weten we dat.Wie het doet maakt niks uit,zal de eigenaar vragen wat die wil,neemt die wel contact met 1 van jullie op.We hadden het er gisteren over of het kon,ja dus! :W
 
vraagje aan de topicstarter:

Ik heb een GSX-R zadel en wil deze ++-1 à 2 cm verhogen zodat m'n beenhoek minder krap wordt. Zadel mag niet breder worder.
Ik had het graag in dezelfde stof als het aprilia zadel hierboven maar zonder vlagjes of iets dergelijks.

Is dit mogelijk en kan je me eens een prijsje mailen?

Thnx
 
Okee,weten we dat.Wie het doet maakt niks uit,zal de eigenaar vragen wat die wil,neemt die wel contact met 1 van jullie op.We hadden het er gisteren over of het kon,ja dus! :W

Ja dus,... het kan. Maar zoals je weet woon ik een heul end bij je vandaan.
 
Jongens, voor alle duidelijkheid :
Motor-forum dient om ervaringen uit te wisselen en te keuvelen over onze passie/hobby. Ik heb dus NIET de intentie hier handel te gaan drijven. Dus laat aub dat soort vragen achterwege. Anders word ik binnenkort van het forum gegooid.

Sommigen weten waarover ik het heb. Niet???
 
de hypocrisy van mf betekent inderdaad dat niet iedereen voor eigen gewin werk mag verzamelen via het forum :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan