Startrelair cbr 900rr 1996

rubshan

Rookie
13 apr 2013
4
0
zutphen
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2003 een trotse bezitter van een fireblade cs33 uit 96.
De motor heeft mij nog nooit in de steek gelaten en ik gebruik de motor voor woon en werk verkeer (zomerdag) en inmiddels 80000km op de teller staat.

Nu laat de motor mij echter wel in de steek want de laatste keer dat ik de motor heb gewassen wou ik hem starten maar ik hoorden het geluid van een sluiting ergens. Ik heb er toen niet meer naar omgekeken want de winter brak aan en zette de motor op stal.

Nu het mooie weer aanbreekt wil ik graag rijden, alleen kan ik het probleem niet vinden, alhoewel ik denk dat de startrelair stuk is. Ik heb wel spanning maar het relair tikt alleen. De motor doet verder niets.

Wie kan mij vertellen of het aan de startrelair ligt of aan iets anders.
Ik hoor graag jullie mening.
 
Waarschijnlijk is je accu te ver ontladen.
Doordat je spanning in zakt als de accu belast word door de startmotor valt het relais weer af, hierdoor word de startmotor afgeschakeld waardoor het relais weer in komt, waarna het weer afvalt.
Resultaat is een klapperend startrelais.
Kijk eens wat hij doet als je hem op een accu aansluit met startkabels.
 
Ik heb de motor aan de startkabels gehad en inderdaad hij starte. Nadat de motor draaide haalde ik de kabels eraf en begon de motor te pruttelen. Ik heb de kabels er direct weer op gedaan en de motor draaide weer normaal.

Na 10 min de kabels er nog aan te hebben gehad met een draaiende motor haalde ik de kabels er weer af maar de motor begon weer te pruttelen. Ik heb de accu uit de motor gehaald en aan de lader gezet maar na 1 min gaf de lader aan dat de accu vol is???
 
Ik heb de motor aan de startkabels gehad en inderdaad hij starte. Nadat de motor draaide haalde ik de kabels eraf en begon de motor te pruttelen. Ik heb de kabels er direct weer op gedaan en de motor draaide weer normaal.

Na 10 min de kabels er nog aan te hebben gehad met een draaiende motor haalde ik de kabels er weer af maar de motor begon weer te pruttelen. Ik heb de accu uit de motor gehaald en aan de lader gezet maar na 1 min gaf de lader aan dat de accu vol is???


Die accu is dus toasted, zal wel intern kortgesloten zijn.

Met een beetje pech is de SR ook stuk, maar dat kan je eigenlijk alleen meten met een goede accu, bij draaiende motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan