ledstrip geklooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwanink

I need Vitamin Sea
5 jun 2010
5.667
4.875
Nu heb ik een setje ledstrips gekocht die ik voor aan de radiator wil bevestiggen als "dagrij lampen" 

Als ik de strip rechtstreeks op de accu aansluit is er niks aan de hand. Doe ik er een schakelaar tussen om Ze aan en uit te kunnen schakelen dan vliegt de zekering er door?

Slechte schakelaar? Of doe ik iets verkeerd?
(Voor jullie misschien een eitje, maar voor mij is electra echt @&#^^#&*@*(@ ))
full
 
Heren het is gelukt!! Nieuwe schakelaar en alles werkt.

Niks veranderd aan de opstelling oid, dus toch echt een defect schakelaar. Alles bedankt voor de tips en trucks!

Ja dat kan zeker wel !
Let niet op alle beterweters en azijnzijkerds hier.
Bijv. door een slecht gemaakt contact welke een hoge overgangsweerstand veroorzaakt kan je zekering defect raken.
Mooi dat je het hebt opgelost. *O* *O* *O*
 
heb je de led rechtstreeks op de accu gehad MET of zonder zekering?

kan daar de fout ook nog in zitten? de zekeringhouder?

vertel anders eens draad voor draad hoe het aangesloten zit, van begin tot einde
 
Toch jammer van de zure reacties.

Verder zal ik daar niet op in gaan want dat brengt niemand ergens!!

Bedankt voor alle info, ben blij dat het nu wel werkt!!
Laat me raden, er komen geen foto's.
Ik vind het jammer dat je nu nog niet weet wat er verkeerd zat.
Nog jammerder vind ik het als je lulverhalen op hangt.
 
Laat me raden, er komen geen foto's.
Ik vind het jammer dat je nu nog niet weet wat er verkeerd zat.
Nog jammerder vind ik het als je lulverhalen op hangt.

nou niet om het 1 of ander maar hij zegt wat hij gedaan heeft en heel kort zeg jij dat hij liegt... tsja

helpt dat vaak? doordrukken ondanks dat de ander het antwoord wat hem betreft al gegeven is.
 
nou niet om het 1 of ander maar hij zegt wat hij gedaan heeft en heel kort zeg jij dat hij liegt... tsja

helpt dat vaak? doordrukken ondanks dat de ander het antwoord wat hem betreft al gegeven is.


dit kan gewoon niet, een schakelaar die niet werkt in deze opstelling kan nooit een zekering laten springen.
de lamp doet het dan gewoon niet.


klaar, dus ik ben het nu eens met vdv.

onmogelijk.
 
dit kan gewoon niet, een schakelaar die niet werkt in deze opstelling kan nooit een zekering laten springen.
de lamp doet het dan gewoon niet.


klaar, dus ik ben het nu eens met vdv.

onmogelijk.

ik zeg ook zeker niet dat het schakelaartje het probleem was...
een schakelaar doet het of die doet het niet
als zowel plus als min aan de schakelaar zaten was de zekering gesprongen op het moment van installatie. immers loopt er een min en plus aan beide kanten van de schakelaar en is het circuit al kort gesloten aan de stroombron kant van de schakelaar
ook het vervangen van alleen de schakelaar kan niets oplossen, je komt niet aan dingen die verkeerd kunnen zitten EN dit veroorzaken

maar doordrukken gaat geen antwoord opleveren wat je wilt horen ;)
 
ik zeg ook zeker niet dat het schakelaartje het probleem was...
een schakelaar doet het of die doet het niet
als zowel plus als min aan de schakelaar zaten was de zekering gesprongen op het moment van installatie. immers loopt er een min en plus aan beide kanten van de schakelaar en is het circuit al kort gesloten aan de stroombron kant van de schakelaar
ook het vervangen van alleen de schakelaar kan niets oplossen, je komt niet aan dingen die verkeerd kunnen zitten EN dit veroorzaken

maar doordrukken gaat geen antwoord opleveren wat je wilt horen ;)


dus eigenlijk ben je het met me eens alleen op een nette manier. }) ;)


sry, ik heb een beetje bier op.

maar wordt een beetje moe van schakelaars die sluiting zouden geven. :')
dat is immers wat een schakelaar doet, _O-
 
dus eigenlijk ben je het met me eens alleen op een nette manier. }) ;)


sry, ik heb een beetje bier op.

maar wordt een beetje moe van schakelaars die sluiting zouden geven. :')
dat is immers wat een schakelaar doet, _O-

voor de niet elektro opgeleiden onder ons is sluiting alleen maar iets slechts, niet gewenst
en ik ben het met je eens dat de schakelaar an sich niet voor kortsluiting zorgt

ik ben het niet eens dat we door drukken om ts het antwoord te laten geven wat we graag horen.


de vraag is gesteld en we hebben het antwoord van TS, als hij het wil wijzigen of toelichten is dat aan hem
 
Het is alleen wel jammer dat een schakelaar in serie nooit het probleem kan veroorzaken waar ts mee zat.
Zo'n schakelaar doet niks anders dan 1 draadje verbinden/onderbreken. Als de schakelaar kapot is dan blijft óf het draadje onderbroken, óf het draadje blijft verbonden. Oftewel zijn ledjes gaan niet meer aan, of ze blijven branden.

Een foto van de oude situatie had waarschijnlijk een hoop opheldering gegeven. Nu is het een welles nietes verhaal waar toekomstige probleem zoekers nog niets mee kunnen.
 
Nu ik er een nachtje over geslapen heb ben ik er uit.....

Die schakelaar had waarschijnlijk ook nog een draadloze functie , en die stond gewoon AAN.....en die trok zoveel stroom.....

Iets anders kan ech nie hoor
 
voor de niet elektro opgeleiden onder ons is sluiting alleen maar iets slechts, niet gewenst
en ik ben het met je eens dat de schakelaar an sich niet voor kortsluiting zorgt

ik ben het niet eens dat we door drukken om ts het antwoord te laten geven wat we graag horen.


de vraag is gesteld en we hebben het antwoord van TS, als hij het wil wijzigen of toelichten is dat aan hem
Het is aan Ts om over de werkelijke oplossing te verzwijgen en /of er over te liegen.
Het is aan mij en iedereen om daar iets van te zeggen.
Mensen steken hun tijd in het oplossen van zijn (ontzettend simpel)probleem.
Het is dan wel zo netjes als het is opgelost om daar eerlijk melding van te maken.
 
Het is aan Ts om over de werkelijke oplossing te verzwijgen en /of er over te liegen.
Het is aan mij en iedereen om daar iets van te zeggen.
Mensen steken hun tijd in het oplossen van zijn (ontzettend simpel)probleem.
Het is dan wel zo netjes als het is opgelost om daar eerlijk melding van te maken.

24.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan