blokkeren achterrem BMW R1200GS

Arnold_GS

Rookie
14 apr 2013
3
0
Valkenswaard
Na een korte rit vanmorgen blokkeert het achterwiel van mijn 1200GS (2007) nu volledig na het afslaan bij het de oprit oprijden. Het lampje van het ABS systeem knippert constant en snel. De remmen zijn niet heet/warm. De voorrem is moeilijk in te knijpen, er lijkt veel druk op de remhendel te staan. De remvloeistof is vorige maand vervangen door een BMW dealer.

Ik krijg de motor niet meer van zijn plaats. :(

Heeft iemand dit ooit meegemaakt en weet iemand een oplossing.

gr. Arnold
 
Ik ben net terug van een rit. Ging helemaal goed tot op de oprit.
Oplossing gevonden op Engelstalige site.

Als tip voor andere GS rijders:
De handvatkap van de rechterkant was verschoven, viel niet heel erg op maar net genoeg scheef om remhendel een stukje te blokkeren. Heel eenvoudig, kap recht gezet, motor opnieuw gestart en blokkering viel weg.

Wel vreemd dat de voorrem het achterwiel blokkeert, maar god's en BMW's elektronica's wegen zijn ondoorgrondelijk.

Bedankt voor jullie input en hopelijk heeft een volgende ongelukkige iets aan mijn ervaring.

groeten/over en sluiten.

Arnold
 
Wel vreemd dat de voorrem het achterwiel blokkeert, maar god's en BMW's elektronica's wegen zijn ondoorgrondelijk.


Arnold

Dat heet " integraal "

Toch vreemd dat de schijf dan niet warm is geworden, vind je niet?

Ik zou ( als beunhaas zijnde ) toch even mijn blokjes willen bekijken, en eventueel de glazige laag er af schuren..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net terug van een rit. Ging helemaal goed tot op de oprit.
Oplossing gevonden op Engelstalige site.

Als tip voor andere GS rijders:
De handvatkap van de rechterkant was verschoven, viel niet heel erg op maar net genoeg scheef om remhendel een stukje te blokkeren. Heel eenvoudig, kap recht gezet, motor opnieuw gestart en blokkering viel weg.

Wel vreemd dat de voorrem het achterwiel blokkeert, maar god's en BMW's elektronica's wegen zijn ondoorgrondelijk.

Bedankt voor jullie input en hopelijk heeft een volgende ongelukkige iets aan mijn ervaring.

groeten/over en sluiten.


Arnold


Dan valt het allemaal wel mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan