Schema of foto (s)

piaggio25

Rookie
12 jan 2013
5
0
Apeldoorn
Beste motorrijders,

Ben in het bezit van een Honda CBR1000F 1994 (nieuw model) waarvan ik vorig jaar al de carburateurs af had gehaald, en ze heb schoon gemaakt, moet het waarschijnlijk nog een keer doen, omdat ik denk ik niet alle gaatjes en sproeiers heb doorgeprikt, had dit alleen gedaan met perslucht maar dat is waarschijnlijk niet voldoende, maar dat is het probleem niet.

Nu mijn vraag:

Is er misschien iemand die voor mij een schema en of foto's heeft, van onder de tank?
Om de carburateurs weg te moeten halen, moet je ook veel (dunne) slangetjes los nemen om er bij te kunnen, om ze dus weg te halen.
Nou heb ik zelf wel in het Engels een CBR 1000 F Service Manual, maar daarin kan ik niet duidelijk zien hoe of die slangen weer aangesloten moeten worden.
Ik heb met mijn stomme kop geen foto's gemaakt, voor ik het los haalde. :/ |(
Dacht, dat onthoud ik wel of het staat wel in het boek, staat er wel maar niet duidelijk.

Dus, is er iemand die of foto's van onder de tank aan mij wil sturen en dan met name aan de rechterkant vanaf de achterkant van de motor gezien, liefst alles onder de tank.
Ik heb namelijk het idee, dat hij nog niet lekker loopt en dan met name bij langzaam rijden, bijv. tussen de file door rijden, dan begint hij een klein beetje te bokken, en dat dat komt door een verkeerde slang aansluiting.
Maar het zou ook kunnen dat de carburateurs gesynchroniseerd moeten worden, want dat is ook al +/- 15 jaar niet gedaan. :$
Kan ook eventueel een foto plaatsen om welk type het gaat.

Als er iemand is die wat weet of heeft,,heeeel graag.
 
Misschien heb je hier iets aan:
carb.jpg
 
Laatst bewerkt:
eeehhh,,sorry Raymond W,,,nee.... :$ :$
Daarom, dat word zeker ook hoog tijd en ik denk ook dat dat wel merkbaar zal zijn.
Daarom wil ik ook de carbtune aan schaffen omdat te gaan doen, maar dan moet ik eerst weten of alles verder goed zit.



Wat ik bedoel is dat als je de tank bij een CBR1000F opbeurt, hij scharniert dan bij zeg maar bij de accu nog want daar zit hij nog vast, er zit dan net als een motorkap, zo'n grappig stangetje om hem omhoog te houden.(als je de tank helemaal eraf zou willen hebben, moet je daar nog een bout horizontaal eruit halen.) Dan zie je dus allemaal slangetjes en een enkele dikkere lopen van zeg maar vanaf de bobines richting de carburateurs lopen, waar die allemaal precies voor zijn, is me een raadsel maar ik denk zo bijv. voor half gas en vacuüm en zo, sommige zitten zelfs met een T-splitsing aan elkaar en dan aan de carburateur.
Nou is het voor mij het belangrijkste dat ik weet hoe die verbonden zijn, en vooral waaraan.
Dat carburateur schema van CMK is ook een mooie, die bewaar ik ook, kan ik dat ook eens even bekijken of dat goed.
En die link van Raymond, kom ik ook al een heel eind mee.

Super, hartelijk bedank alvast, en wat een reacties al zeg!
 
Heb vanmiddag even gekeken, en zo te zien heb ik ze toch wel weer terug goed aangesloten.
Denk zelf eerder, dat het of toch nog aan de carburateurs ligt, die kan ik altijd nog eens een keer schoonmaken, en hij moet sowieso gesynchroniseerd worden.
Dus daar gaan we nu voor.
Heb dus veel aan de afbeeldingen gehad want daardoor kon ik dus behoorlijk zien of het goed zat.
Heb hem ook gestart, en liep vrijwel direct op 4 cilinders, dus op zich is er dan niet veel mis.
Bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan