Honda CB125T starten met 12v accu?

Wincake

MF'er
21 okt 2012
161
0
Nee, het is nog geen vrijdag.

Kan dit? Branden er dingen door bij langdurige aansluiting? Of is alles gewoon in orde als je alle lampen etc uitzet? Kan ik hem ook gewoon jumpstarten en dan de accu eraf halen? Blijft hij dan lopen?

Ook kan ik het schroefje dat ik mis, die de gashendel vastklemt op het stuur, nergens vinden. Ander schroefje erin? Ik hou het graag origineel.
 
als de motor zelf ook een 12 volt installatie heeft, dan kun je zonder problemen een andere (auto) accu met startkabels aansluiten.
of deze motor ook zonder accu blijft lopen weet ik niet.
 
Ik weet dat ze bij vw kevers bij opgefokte blokken soms een 6v startmotor op een 12v systeem gebruiken omdat die de motor dan lekker snel rondslingert. Dus waarschijnlijk kan het de startmotor geen kwaad, zolang de boel maar niet te heet wordt.

Ik zou gewoon een 6v accu aanschaffen, die heb je toch nodig.
 
Ik weet dat ze bij vw kevers bij opgefokte blokken soms een 6v startmotor op een 12v systeem gebruiken omdat die de motor dan lekker snel rondslingert. Dus waarschijnlijk kan het de startmotor geen kwaad, zolang de boel maar niet te heet wordt.

Ik zou gewoon een 6v accu aanschaffen, die heb je toch nodig.
Kevers op 6 volt... 1950 - 1960... Dat was andere techniek. Gelijkstroomdynamo, puntjes-ontsteking, drie lampjes en een toeter..

Bij deze Honda heb je o.a. een cdi en een spanningsregelaar en die zijn ook op 6 volt berekend.
Waarom gebruik je geen kickstarter? Of aanduwen?
 
Ik probeer het er niet in te bouwen, ik wou het gebruiken als starthulp. Maar ondertussen is hij helemaal rijklaar, op de keuring na. Hij zou zonder problemen hierdoor heen moeten komen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan