intruder 1400 start niet na volledige revisie

REDICE

MF'er
13 dec 2012
35
0
LANGDORP
hallo,

heb mijn intruder helemaal gestript deze winter, en eens goed onder handen genomen, electriciteit verbeterd, gezandstraald,...
maar nu staat ze weer in elkaar maar wilt niet starten, alles werkt (lichten, pinkers, startmotor) maar slaat niet aan.
ze krijgt benzine genoeg want de dampen vliegen er langs de uitlaten uit en als ik er aansteker aanhoudt heb ik mooie vlam.
het enige wat ze doet is af en toe een mega-knal geven uit de uitlaat mét steekvlam maar meer ook niet.
dan vroeg ik mij af hoe dat kan als de motor of uitlaten niet warm zijn?
kan het probleem liggen aan de afstelling van de carburators en meer bepaald de regeling van de decompressor??
alvast bedankt terwijl ik nog wat verder zoek
 
vdv: benzine zit in de vlotterkamers, de ontsteking werkt en de nokkenassen zijn er niet uitgeweest.
vanavond nog eens alles opnieuw nakijken, de pomp uitmeten en dan zou het toch moeten werken anders moet ik een hulplijn inschakelen :-)
 
vdv: benzine zit in de vlotterkamers, de ontsteking werkt en de nokkenassen zijn er niet uitgeweest.
vanavond nog eens alles opnieuw nakijken, de pomp uitmeten en dan zou het toch moeten werken anders moet ik een hulplijn inschakelen :-)

Als er benzine in de vlotterkamers zit, zou de motor op z'n minste moeten aanslaan.

Die pomp kun je idd zo meten en proberen, liever zeker weten dan gokken :Y

Maar: komt er nou wel of geen brandstof in de cilinders?

En heb je de decompressie al goed gecontroleerd?
 
truukje om te zien of het ontsteking of brandstof is, laat een klein beetje benzine door je bougie gat in de cilinders lopen, motor een paar slagen rond , bougies erin, beetje gas geven (geen choke) en starten. Als de ontsteking goed is zal de motor heel even lopen. gebeurt er niets dan heb je geen ontsteking of staat deze helemaal verkeerd. Kijk wel eerst of je compressie hebt.
 
truukje om te zien of het ontsteking of brandstof is, laat een klein beetje benzine door je bougie gat in de cilinders lopen, motor een paar slagen rond , bougies erin, beetje gas geven (geen choke) en starten. Als de ontsteking goed is zal de motor heel even lopen. gebeurt er niets dan heb je geen ontsteking of staat deze helemaal verkeerd. Kijk wel eerst of je compressie hebt.

Zoiets.

Of start-pilot, oid, in luchtfilter spuiten.

Dan hoor je de cilinders ook wel roffelen/aanslaan.
 
heb reeds geprobeerd met benzine rechtstreeks in de cilinders te spuiten, geeft helemaal niets wat ik ook al raar vond dus denk dat ik het ergens in de ontsteking zal moeten zoeken of toch de decompressor aangezien mijn inlaatspruitstuk was losgeploft gisteren.

alvast allemaal bedankt voor de tips and tricks
 
@hondahielke: je hebt een pint verdiend man! je tip met de kleuren van de draden heeft het opgelost!!! de bobijne waren dus omgekeerd aangesloten, shame on me maar wat wil je is ook de eerste keer dat ik ze zo ver uit elkaar had gehaald.
allen bedankt voor de tips nogmaals!!
foto's volgen nog als ze volledig klaar is :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan