Webshop voor sproeiers GS500

neen, heb mijn luchtfilter vervangen (was echt heel vuil) met een nieuwe originele luchtfilter en vanaf dan draait hij echt slecht en kan hij niet goed optrekken, blijft hangen tussen de 4 en 10 duizend toeren, en zijn de bougie's bijna helemaal wit..



Gokje, je hebt er een niet orginele luchtfilter ingestopt?????
Meiwa oid. internet luchtfiltertje zeker :? .
En dan miepen dat je motor niet goed loopt.
 
neen, heb mijn luchtfilter vervangen (was echt heel vuil) met een nieuwe originele luchtfilter en vanaf dan draait hij echt slecht en kan hij niet goed optrekken, blijft hangen tussen de 4 en 10 duizend toeren, en zijn de bougie's bijna helemaal wit..
Dan kijk eerst maar eens of je filter wel goed gemonteerd zit of wat er anders mis is. Als je een probleem hebt, moet je de oorzaak aanpakken, niet het gevolg. Dus kijken WAAROM het te arm loopt en niet domweg grotere sproeiers erin gooien. Met origineel filter en originele sproeiers moet het gewoon normaal open.
 
luchtfilter heb ik gekocht op cmsnl, heb er tot nu toe al mijn onderdelen daar gekocht, luchtfilter zit er normaal in gelijk de andere er in zat maar ik zal morgen nog eens controleren

En dan pak je meteen de webshop die net zo duur is als een officiële dealer, en een lange levertijd heeft...

Ik snap niet waarom die webshop voor jou zo belangrijk is.
Elke motorzaak zou je kunnen helpen aan sproeiers. Al dan niet op bestelling.

Kun je nog advies krijgen ook, en scheelt je verzendkosten.
 
Sproeiers online..
Moderne internet tijden, in de toekomst zet je gewoon je Google bril op voor een beetje motorbeleving. Hoef je niet eens de deur meer uit voor een ritje. :')
 
En dan pak je meteen de webshop die net zo duur is als een officiële dealer, en een lange levertijd heeft...

Ik snap niet waarom die webshop voor jou zo belangrijk is.
Elke motorzaak zou je kunnen helpen aan sproeiers. Al dan niet op bestelling.

Kun je nog advies krijgen ook, en scheelt je verzendkosten.



Ach komt vandaag een mevrouw in de zaak met de vraag hoe en waar ze plaatwerk van een BMW motorfiets online kan bestellen, en hoe ik er aan kom :?
Dus haar maar het adres gegeven van meneer BMW nederland ;)
 
Valt me wel. Dat dat gat in het nieuwe luchtfilter groter is... Dat zou zeker uit kunnen maken

Welke maat heb je eigenlijk?? Heb nog wat originele mikuni sproeiers liggen, wellicht zijn die net de goeie maat
 
Laatst bewerkt:
zou ik echt niet weten.. ik denk nog altijd dezelfde van in de fabriek.. ga nu eerst die oude luchtfilter eens proberen en kijken als de luchtfilter het probleem is..

EDIT:
Motor draait perfect met de oude luchtfilter dus het is de nieuwe filter.. dus komen we terug op het begin.. weet iemand waar je online grotere sproeiers kan kopen voor mijn GSje? ;)
 
Laatst bewerkt:
Gat even verkleinen met wat ducttape zodat het overeenkomt met je originele filter.
Stel opening originele filter is 50 mm. Dan is je doorlaat 3,14(pi) x 50 mm = 157 mm2. Je kan dan je nieuwe filter vierkant afplakken met een opening van ca. 40 x 40 mm (=160 mm2) voor een nagenoeg gelijkwaardige luchtstroom. Klopt je afstelling dan wel kun je op zoek naar een echt origineel filter in plaats van met sproeiers aan het gokken te gaan.

grtz,

Cees

PS: Is je nieuwe filter anders van structuur (doorlaat) gaat bovenstaande niet op!
 
Laatst bewerkt:
ik heb zojuist nog eens gekeken naar de luchtfilter en eens goed vergeleken, wat mij opgevallen is is dat de mond van de filter groter is van de nieuwe dan van de oude.. maar het heeft wel hetzelfde artikelnummer op de onderkant. de oude heeft een diameter van 4.9 cm en de nieuwe van 5.6 (dit kan lichtjes verschillen)

heeft dit iets te maken met mijn problemen?

de foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]


Op je luchtfilterhuis staat een code, en op het filter staat ook een code, deze moeten gelijk zijn, anders loopt zo,n ding niet.
Je ziet niet alleen dat de diameter van de inlaat groter is, maar dat er ook verschil zit in de binnenbuis.
Veel Suzuki,s hebben dit model filter, zoals een inazuma 750/1200, GS500, intruder ect.
Zelfde onderdeel nummers maar andere code,s.
Fijn he zelf internetaankopen doen zonder vakkundig advies en toch de hoofdprijs mogen betalen en lang op je filter te mogen wachten.
Rare jongens die handige doe het zelvers :9
 
Laatst bewerkt:
zou ik echt niet weten.. ik denk nog altijd dezelfde van in de fabriek.. ga nu eerst die oude luchtfilter eens proberen en kijken als de luchtfilter het probleem is..

EDIT:
Motor draait perfect met de oude luchtfilter dus het is de nieuwe filter.. dus komen we terug op het begin.. weet iemand waar je online grotere sproeiers kan kopen voor mijn GSje? ;)
Ff carbs open trekken en kijken welke maat je nu hebt... Of wou je gokken welke je wil bestellen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan