Olielekkage vanuit carburateur Blade '99

Tie-5R

Rookie
27 feb 2011
16
0
Macharen
Al een tijdje lekt er minimale hoeveelheid olie uit de carburateurs van mijn blade. Geen blauwe rook uit de uitlaat en oliepijl blijft min of meer hetzelfde. Hij heeft pas 12.000 km gereden en de motor loopt nog prima.
Nou ben ik vandaag bezig geweest m'n fiets een grote beurt geven en meteen eens kijken waar de lekkage vandaan kwam. In eerste instantie verdacht ik de kleppendekselpakking maar die is droog. De koppakking is ook nog goed, daar geen lekkage en de koelvloeistof is nog helder.
De carburateurs zijn nog niet gedemonteerd. Heeft iemand suggesties voor de oorzaak en belangrijker nog, de oplossing?
Alvast dank!
 
Ik denk dat de olie via de carterontluchting en de airbox in je carburateurs komt. Maar ik snap niet waarom dat zou gebeuren. Na 12.000 km verwacht je nog geen versleten zuigerveren (carterdruk). Staat het oliepeil misschien te hoog?
 
Ik vind 't ook vreemd. Het oliepeil staat onder de max. Zag wel dat de airbox bij de carterontluchting wat vettig was. Maar wanneer olie in de carbs komt, merk ik dat niet aan het lopen van de motor? Het is echt minimaal want het peil zakt ook niet, dus misschien is blauwe rook dan niet eens waarneembaar.
 
Gisteren carburateur gedemonteerd. Blijkt dus dat de lekkage inderdaad daar vandaan komt. Maar wat olie was, is dus geen olie maar benzine... duss... :-)
De rubberen moffen/koppelstukken waarmee de carburateur op de kop zit, zijn uitgehard en gaan lekken. Heb de carburateur naar BNM motoren in Dordt gebracht om te laten reinigen en meteen die moffen besteld. Volgende week loopt 't motortje weer als een zonnetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan