Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Wow! We zitten alweer aan deeltje 7 :o ! Ik ben echt veel te lang hier niet geweest :$ ! Door t besluit om toch maar eens een keer af te gaan studeren zijn een aantal dingen, waaronder dit topic, een beetje in de achtergrond geraakt, wat eigenlijk heel jammer is, vooral als ik zie dat er weer een aantal CB'ers bij zijn gekomen. *Nog even welkom namens mij dan ook :W !*

Ik had meteen ook een kort vraagje voor jullie, waar kopen jullie je banden? En hoe lang doen jullie ongeveer met een achterband? Ik heb t al eerder een keer gevraagd, maar volgens mij is dat heeeeeeel wat posts terug... Volgens mij kwam de tip toen van Hans, maar zeker weten doe ik t niet. Dus wie kan mij helpen ;) ?
 
de vader van een vriend van mij is dealer dus ik koop banden voor bijna inkoop.
65 voor een nieuwe pilot road 2 voor is wel netjes toch?
 
Ik koop mijn banden op men stage, en ik krijg ze voor inkoopprijs :p.
Heb er nu Dunlop Arrowmax GT501 op liggen, voor een kleine 1000km geloof ik.
 
Hmmmm.... Door t lezen van die review van Hans begin ik wel te twijfelen welke band ik nou zou halen :?. Ik heb er nu Bridgestone BT45's op zitten en die bevallen op zich prima, maar ben dus binnen de 10.000km door m'n achterband heen.

Ik rijd redelijk sportief, nagenoeg t hele jaar door en lange tochten (vakantie door The UK en binnenkort een paar dagen Parijs), dus twijfel nu een beetje of ik bij de BT45's blijf of overstap.

Welke raden jullie aan voor wat ik ermee rijd?
 
Met de BT45 geen ervaring, maar het belangrijkste is dat je er zelf een goed gevoel bij moet hebben. Er zijn genoeg mensen die alleen al bij het horen van de naam Avon de band als slecht bestempelen, maar ik heb nu weer een nieuwe set besteld. Mijn vader reed op een soortgelijke motor en die vond de BT45 weer erg goed, reed ook erg rustig dus deed ook zo'n 20.000 km met een achterband.
Tip: neem geen Dunlop want die slijten waar je bij staat, ik deed met een Arrowmax achter gemiddeld 7000 km :X
 
Met de BT45 geen ervaring, maar het belangrijkste is dat je er zelf een goed gevoel bij moet hebben. Er zijn genoeg mensen die alleen al bij het horen van de naam Avon de band als slecht bestempelen, maar ik heb nu weer een nieuwe set besteld. Mijn vader reed op een soortgelijke motor en die vond de BT45 weer erg goed, reed ook erg rustig dus deed ook zo'n 20.000 km met een achterband.
Tip: neem geen Dunlop want die slijten waar je bij staat, ik deed met een Arrowmax achter gemiddeld 7000 km :X

20.000 km met een BT45 :o ?! Ok, ik rijd dus gewoon zeer band-onzuinig :P ! De overweging voor de Avon was vooral door het aantal kilometers die jij ermee had gereden, maar als t dus duidelijk ook erg met mijn rijstijl te maken heeft blijf ik bij de BT45's, die bevielen voor de rest prima :) !

Bedankt voor t meedenken ;) !
 
Vooral kort en snel accelereren (stoplichtsprintjes) en rijden met een te lage bandenspanning vreet aan je banden. Mijn achterband die er nu op zit is mooi over het gehele loopvlak aan het slijten, terwijl mijn vorige achterband vooral op midden was versleten. Ik rijd nu met een spanning die 0,2 hoger is als voorheen en je merkt en ziet direct het verschil.
 
maar welke banden spanning raad iedereen hier aan dan??

heb er Michellen Pilot Road 2 onder liggen en rij nu met voor 2,3 achter 2,2.
Waarom??
ja daar heb ik geen goed antwoord op.
maar wat zijn jullie adviesen?

O ja, rijstijl is sportief te noemen.
 
Ik heb voor 2.3 en achter 2.6, als ik hem lager zet dan voelt de CB minder stabiel aan. Mijn rijstijl is ook behoorlijk sportief te noemen en wil nog wel eens lekker plat door de bocht gaan.
 
Ik heb Michelins eronder; 2.5bar voor en 2.8bar achter.
Ik heb een rustig aan, 'opa' stijl rijgedrag.
 
Laatst bewerkt:
Heb gister mijn bandenspanning ook op 2.3 en 2.6 gezet, weet niet of het tussen mijn oren zit maar hij rijd nu wel lekkerder.

Even een andere vraag voor o.a. Hans.
Ik heb gister eindelijk mijn 4 led knippers gemonteerd (12V, 2.0W).
Maar nu slaat mijn klingelateur (of hoe dat ding dan ook mag heten), helemaal niet meer aan.
Volgens mijn monteur,(vader van een vriend met scooter zaak) omdat de stroomsterkte van de ledjes te laag is en hij ze daardoor niet detecteerd.

Wat kan ik doen om dit te fixen, weerstandjes er tussen solderen??
 
Volgende week op de motor naar Wales en vandaag de voorbereidingen gedaan. Ook maar de DB-killer erin gestoken, ik heb namelijk geen zin om in het buitenland problemen te krijgen omdat deze er niet in zit. Vanavond nog even een stukje gereden, maar wat valt dat weer vies tegen, het lijkt dan qua geluid of je op een brommer rijd _O-
 
Goedemiddag mensen.

Ik heb een CB500 op het oog, maar vraag mij een beetje af of de fiets ook geschikt ik voor lange mensen... Ik ben 193 en ik heb geen zin om straks helemaal naar de andere kant van het land te rijden (die fiets valt net binnen mijn budget :+) om er achter te komen dat m'n knieën tegen m'n oren aan komen als ik er op ga zitten.

Iemand ervaring mee?
 
Goedemiddag mensen.

Ik heb een CB500 op het oog, maar vraag mij een beetje af of de fiets ook geschikt ik voor lange mensen... Ik ben 193 en ik heb geen zin om straks helemaal naar de andere kant van het land te rijden (die fiets valt net binnen mijn budget :+) om er achter te komen dat m'n knieën tegen m'n oren aan komen als ik er op ga zitten.

Iemand ervaring mee?

191-192 hier en het past gewoon :o

Anders vraag eens bij een rijschool of je even op een CB500 mag zitten (en eventueel rijden)
 
191-192 hier en het past gewoon :o

Anders vraag eens bij een rijschool of je even op een CB500 mag zitten (en eventueel rijden)
Hmm, goed idee, moet toch eventjes naar de mediamarkt, dus dan kom ik langs m'n oude rijschool.
 
Daar heb ik nooit op een CB500 gelest, die zijn (waren) 37kW, en ik moest op een 25kW. ;) Was een ER-5, maargoed, ik wil het toch even zeker weten voor ik naar de andere kant van het land reis.
Daarnaast vond ik mijn ZX6R ineens heel erg lekker rijden nadat ik mijn rijbewijs had gehaald.

De motor zit trouwens enigszins krap, maar niet meer dan dat ik op m'n oude had, dus dat zit wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan