Ontsteking Suzuki RM250 1982

RM250

Rookie
15 apr 2013
29
0
Hallo,

Ik heb een klein probleempje met mijn Suzuki RM250 uit 1982. Ik moet de ontsteking op de juiste stand zetten, maar ik zie maar 1 markering en die zit op de grond plaat, op het carter zit helemaal niks.. heeft iemand enig idee hoe de ontsteking moet staan? Ik heb hem een heel klein stukje naar beneden gedraaid (met de klok mee) en nu vonkt hij wel. (eerst zag je de vonk niet maar kon je hem wel voelen..)

Maar ik zit te twijfelen want ik wil niet met een verkeerde ontsteking rijden want ik heb allerlei enge verhalen gehoord wat er kan gebeuren als de ontsteking verkeerd staat.

Alvast bedankt,

Joey
 
- Zet de ontsteking zo dat ie loopt.
- Als ie loopt draai dan de grondplaat zo dat ie het mooist loopt.
- Als ie op zn mooist loopt, draai dan de grondplaat een heel klein stukje terug, tegen
de draairichting van de krukas in.

Als je de ontsteking op het gehoor afstelt staat ie meestal iets te laat.

Toch maar even uitvogelen of je ergens markeringen kunt vinden.

De ontsteking staat zo dus nog niet zoals ie hoort!!!
Het is wel een beginnetje...
 
Laatst bewerkt:
16 graden Voor BDP , Gebruik zoiets http://postimg.org/image/4yxc9actn .
Komt ongeveer overeen met 1.6mm (bougie eruit en meten) Of met zoiets
micrometer-ontsteking-zundapp%20001.jpg
 
Hallo,

Bedankt voor de reacties!

Is het wel gewoon mogelijk om aan de grondplaat te draaien tijdens het lopen van de motor? Het kan dus zijn dat hij nu verkeerd staat, maar als ik hem dan start, kan mij de keringen er dan niet uitknallen?

Bedankt!


EDIT: Ik heb nog even 2 foto's, de rode markeringen daar zitten de markeringen, verder nergens..

afb014.jpg


afb015.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit was wel een keer overkomen bij een kameraad van mij zelfde motor alleen 2 jaar jonger :P

EDIT: Ik ben weer wat tegengekomen, de zelfde kameraad van mij had ook een probleem met zijn ontsteking, hij is er toen mee naar hofstede gegaan (crosszaak in staphorst) en die hebben hem geholpen. Volgens deze foto staat de ontsteking goed:

picb5tmp.jpg


Wat mij nu opvalt is dat mijn grondplaat andersom gemonteerd is... iemand die zijn reactie hier op kwijt kan?

Groetjes,

Joey
 
Laatst bewerkt:
Nee klopt, die heb ik er afgehaald om nog beter kijken naar de markeringen.. Ligt het niet aan de ontsteking, dan hoop ik toch dat het aan de bougie ligt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan