problemen met suzuki rm 125cc 1982

jordymuter

MF'er
15 apr 2013
147
0
klazienaveen
hallo

ik heb wat problemen met mijn crossmotor
het is een suzuki rm 125cc uit 1982...
start in 1 keer,zit net een nieuwe bobine + kabel + boegiedop op maar zodra je wegrijd/gas geeft, stottert hij en, slaat hij af/verzuipt hij...
dan geeft de boegie totaal geen vonk meer en is de boegie helemaal nat
en dan pak je een nieuwe boegie en dan start hij weer in 1 keer en dan heb je weer hetzelfde verhaal...
motor is net helemaal gereviceert
nieuwe zuiger
nieuwe drijfstang
krukas
lagers
etc etc etc...

wie kan mij helpen????
 
Laatst bewerkt:
De vervanger voor de w24es-u is de b8es
Als je een te koude bougie neemt zal deze eerder nat slaan en niet meer of slecht vonken.
Een warme bougie word warmer waardoor hij minder snel nat word.
Het nadeel van een te warme bougie is dat je kans krijgt op detonatie en daardoor een gat in je zuiger.

oke...
dus is dit een verstandige keuze om de b8es erin te doen? en aan te trappen? want ik kan hem nu nog inruilen?
en een b8es is kouder of warmer of wat is verstandig want de zuiger is net nieuw dus ik wil niet direct weer de boel kapot hebben...
 
Suzuki adviseert een 9 ipv een 8.
Hoe lager het getal des te warmer word de bougie.
Ik kan me voorstellen dat bij koud weer de bougie eerder nat slaat.
Ik zou het vragen bij een dealer die ervaring heeft met deze motoren.
 
Zolang als jij dat ding niet continue vol open houd , brand je er geen gat in.
Goede amateurs /wedstrijdrijders moeten daar wel goed op letten, maar die stellen de motor dan ook veel krapper (scherper) af.
 
Zolang als jij dat ding niet continue vol open houd , brand je er geen gat in.
Goede amateurs /wedstrijdrijders moeten daar wel goed op letten, maar die stellen de motor dan ook veel krapper (scherper) af.


Oke dus als ik er een 8 opzet dan zou. het niet schadelijk zijn voor mijn zuiger?
Ik ben geen wedstrijdrijder maar gewoon hobbyrijder op de plaatselijke crossbaan en landerijen...
Want als ik er weer een 9 opzet dan heb ik. Weer kans dat hij niet de goede verbranding krijgt wat nu het geval is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan