Optoeren Suzuki GSX-600-R SRAD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luit Tinke

MF'er
13 apr 2010
105
0
Goedemiddag allemaal,

k zal eens beginnen met mezelf voor te stellen.
Mijn naam is Luit Tinke, woon in Assen en k loop alweer 25 jaar rond op deze wereld.

Sinds september 2010 ben ik in het bezit van een Suzuki GSX-600-R SRAD
Ik heb er andere kappen opgebouwd, omdat ik die mooier vond staan dan de originele. Er zitten nu kappen op van het 200 GSX-R model.
Technische is het nog wel een normale SRAD

full


full


full


Toen k m vanochtend startte begon mn blok zonder aanwijsbare reden in onbelaste toestand op te toeren naar 4000 rpm.

De choke was uit. Als k rem, voor of achter maakt niet uit, valt hij wel weer terug naar z'n normale stationaire toerental (rond de 1000-1500 rpm).
Knijp k dan de koppeling in, dan begint ie weer te klimmen naar 4000 rpm.

Voordat k mn blok helemaal uit elkaar trek, wilde k eerst hier eens wat informatie, tips en/of aanwijzingen vragen.
Zelf zat k te denken aan óf de chokekabel die blijft hangen, óf smerige kleppen.

K vergeet de gezichten van overstekende voetgangers bij t stoplicht niet snel trouwens. Sta je dan vooraan, met een fiets die naar 4000 rpm klimt, onbelast :') -O-
Dan kunnen ze ineens wel snel oversteken _O-
 
Hoe voelt dat nu, hyperintelligent zijn en u superieur voelen aan andere mensen?

Jammer dat je zo reageert, terwijl de wazige voorstelling van zaken geheel aan jouw kant ligt. Dat riep ook die ongelovige reacties op. Lees het topic nog maar eens door.

Ik heb er niet zo negatief op gereageerd, hoewel ik je probleem zoals je het op dat moment uitlegde, ook bizar heb genoemd. Maar ik heb nu ook zoiets van: huh, die snapt er werkelijk geen pepernoot van?????
Wat jij op dat filmpje doet is je motor in de versnelling "afwurgen". Het haalt je de koekkoek dat dan het toerental zakt...... en daar hoef je zelfs geen monteur voor te zijn om dat te begrijpen.
Meerderen, waaronder ik, hebben je daar nog specifiek naar gevraagd en je antwoord was dat het ook in z'n vrij gebeurde..... vandaar dat er werd gezocht naar de electronica als oorzaak.

Wat je nu moet doen is kijken naar de choke en de gaskabel, andere oorzaak kan valse lucht zijn.

Volgende keer gewoon wat duidelijker zijn en ingaan op wat er wordt gevraagd, scheelt een hoop tijd en een hoop gemier.
 
Bij deze een laatste bericht van mijn kant. Het probleem is verholpen, het was de chokekabel die klem zat.

Hierbij wil ik ook gebruik maken van de gelegenheid om mijn excuses aan te bieden voor mijn lange tenen naar een aantal personen toe. Achteraf bezien kan ik voor mijzelf verklaren waar het vandaan kwam. Het voert mij persoonlijk te ver omdat hier volledig uit de doeken te doen, laat ik het houden op familieperikelen.

Om niet negatief af te sluiten wil ik iedereen die gereageerd heeft toch bedanken voor de moeite die een ieder er in gestoken heeft om mij van advies te voorzien.

Ik wens iedereen een goed weekend toe
 
Mooi dat het opgelost is. Netjes dat je je excuses aanbiedt en mooi dat je ziet dat het lange tenen waren. Weet wel dat geen van mijn opmerkingen bedoeld waren als een persoonlijke aanvul, eerder gewoon pure verwondering dat het niet binnen kwam.

Hoop dat je in toekomstige situaties wat rustiger dingen kunt lezen en erover kunt nadenken. (Scheelt ook bij jezelf veel stress :+ )

Sterkte met de perikelen en een fijn weekend.
 
Dank u.
Wat betreft het tweede gedeelte van je reactie; zoals k ook al tegen Squishy zei, reageer dan niet.


Niet gelijk boos reageren als de antwoorden niet voldoen aan jouw verwachting.
Het is en blijft een openbaar forum waarin iedereen zijn reactie mag geven.
En het is tenslotte ook nog eens vrijdag.
Gelukkig is het opgelost.
 
Laatst bewerkt:
No offence taken, maar k ben redelijk op de hoogte van de basisprincipes van een motor. Heb een MBO4-WTB, 2 jaar HBO-WTB en 4 jaar ervaring als onderhoudsmonteur als achtergrond.
Dat k hier een topic heb geopend, was omdat ik zeker wilde weten wat mijn probleem was en ik niet als een blinde kip m'n motor uit elkaar zou trekken.
Zelf vermoedde ik ook dat er iets met de choke aan de hand was en met de hulp van meerdere personen hier (waaronder jij Nildo, waarvoor dank) ben ik tot de conclusie gekomen dat het daar ook aan moet liggen.

Wat k hier wel van geleerd heb, is dat als k nog eens iets plaats, ik direct maar een filmpje maak met het probleem. Om (Babylonische) spraakverwarringen te voorkomen.
K denk dat dit familie van je is, of niet?
suzukidude91
 
Bij deze een laatste bericht van mijn kant. Het probleem is verholpen, het was de chokekabel die klem zat.
Hierbij wil ik ook gebruik maken van de gelegenheid om mijn excuses aan te bieden voor mijn lange tenen naar een aantal personen toe. Achteraf bezien kan ik voor mijzelf verklaren waar het vandaan kwam. Het voert mij persoonlijk te ver omdat hier volledig uit de doeken te doen, laat ik het houden op familieperikelen.
Om niet negatief af te sluiten wil ik iedereen die gereageerd heeft toch bedanken voor de moeite die een ieder er in gestoken heeft om mij van advies te voorzien.
Ik wens iedereen een goed weekend toe

Goeie reactie. Klaar. ;)
 
K denk dat dit familie van je is, of niet?
suzukidude91


VDV, :Z



Jaloers?
Je zit er nogal mee dat je zgn kennis niet bij iedereen opgedrongen kan worden he,
Geeft niet, groei je wel overheen. ') :W




Shit, begeef ik me toch weer op jouw niveau,

Idd slotje,





Edit; laat ik dit nog even erover zeggen.... Idd v.d.v kennis heb je zeker wel alleen jouw manier van mensen interpreteren en reageren laat te wensen over nogal eens.

Maar ik ben hier klaar mee, op PM had je ook niet zo'n grote mond dus zal ik dit ook niet serieus nemen ')


Sorry een ieder voor topicvervuiling, :9
 
Laatst bewerkt:
Het verhaal was erg onduidelijk,

Ik kreeg er zelf ook al kromme tenen van .
Iedereen wil graag helpen maar als men niet goed duidelijk verteld wat er nu gebeurd en wat je wel of niet doet ,word het allemaal gis werkt en het hele alfabet aan oplossingen opgenoemt waar je dan ook weer niets aan hebt.

Duidelijkheid is bij klachten de Oplossing
 
Bij deze een laatste bericht van mijn kant. Het probleem is verholpen, het was de chokekabel die klem zat.

Hierbij wil ik ook gebruik maken van de gelegenheid om mijn excuses aan te bieden voor mijn lange tenen naar een aantal personen toe. Achteraf bezien kan ik voor mijzelf verklaren waar het vandaan kwam. Het voert mij persoonlijk te ver omdat hier volledig uit de doeken te doen, laat ik het houden op familieperikelen.

Om niet negatief af te sluiten wil ik iedereen die gereageerd heeft toch bedanken voor de moeite die een ieder er in gestoken heeft om mij van advies te voorzien.

Ik wens iedereen een goed weekend toe
Netjes !! Met zo'n antwoord ben ik er redelijk zeker van dat je volgende keer ook weer geholpen wordt. Maar ook dat je zelf wat duidelijker moet zijn.
 
Deze mening deel ik totaal niet.

dat kan, het enige wat ik erover wil zeggen is dat jij hem niet kent zoals ik op de PM.
Niet dat ik dat wil overigens, :') :X


Je kan het met iemand niet eens zijn, prima. Het is hier een forum waar diverse verschillende leeftijden/percepties/opvattingen rond hangen en hun verhaal willen doen.
Maar doe dat/bespreek dat op een normale manier...
Ik zal je de conversatie besparen. :Y :Z


Hij doet me een beetje denken aan House, geniaal op het ene vlak, O-) :') maar lichtelijk beperkt met omgang van [sommige] mensen, en dan druk ik me nog netjes uit.
 
Laatst bewerkt:
VDV, :Z



Jaloers?
Je zit er nogal mee dat je zgn kennis niet bij iedereen opgedrongen kan worden he,
Geeft niet, groei je wel overheen. ') :W


Shit, begeef ik me toch weer op jouw niveau,

Idd slotje,





Edit; laat ik dit nog even erover zeggen.... Idd v.d.v kennis heb je zeker wel alleen jouw manier van mensen interpreteren en reageren laat te wensen over nogal eens.

Maar ik ben hier klaar mee, op PM had je ook niet zo'n grote mond dus zal ik dit ook niet serieus nemen ')


Sorry een ieder voor topicvervuiling, :9
_O- _O-
Iedere keer ben je er weer opnieuw klaar mee.

Ik dacht dat je het fijn zou vinden dat er eindelijk iemand was met jou niveau :P
 
_O- _O-
Iedere keer ben je er weer opnieuw klaar mee.

Ik dacht dat je het fijn zou vinden dat er eindelijk iemand was met jou niveau :P


back at yoe,.....



eenzaam aan de top, :Y :Z





[ik zou graag nog ff blijven hangen en profiteren van je genialiteit, O-) maar helaas...
ik heb wat beters te doen, :Z :Z ]


*wordt het toch een bier/chips topic, _O- _O- :W *
 
Laatst bewerkt:
dat kan, het enige wat ik erover wil zeggen is dat jij hem niet kent zoals ik op de PM.
Niet dat ik dat wil overigens, :') :X


Je kan het met iemand niet eens zijn, prima. Het is hier een forum waar diverse verschillende leeftijden/percepties/opvattingen rond hangen en hun verhaal willen doen.
Maar doe dat/bespreek dat op een normale manier...
Ik zal je de conversatie besparen. :Y :Z


Hij doet me een beetje denken aan House, geniaal op het ene vlak, O-) :') maar lichtelijk beperkt met omgang van [sommige] mensen, en dan druk ik me nog netjes uit.
Ben ik alweer niet met je eens. Maar misschien ben jij die sommige mens. Maar dit is een beetje off-topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan