Inlaten aan elkaar dmv slangen

Beunhaas86

MF veteraan
14 aug 2005
3.137
0
Twente
Ik ben de carburateurs aan het schoonmaken van mijn ZXR omdat ie een tijd heeft stilgestaan.

Nu zie ik dat 3 van de 4 inlaatrubbers aan elkaar verbonden zijn dmv rubber slangen. Op andere motoren die ik heb gehad heb ik dit nooit gezien.

Waarom is dit door kawasaki zo bedacht? Wat is hier het voordeel van?

full
 
Half en half

Beter stationair,zuiniger en ook om extre wervelingen in de verbrandingskamer te krijgen.

YICS_400x300.jpg


Ik weet niet of dit ook zo is bij deze yamaha maar bij de xj series was dit zo opgebouwd.

edit: het gaat om een kawasaki, misschien hebben die ook een soort gelijk systeem zoals yamaha ontwikkeld?

Ale ja antwoorden zijn al gegeven.

Toch niks mis mee om mee te experimenteren of mijn ondervindingen te plaatsen?

Het is al goed.
 
Laatst bewerkt:
Kun jij nie beter beunhaas86 proberen helpen ipv op mij te vitten?

Of ben je toch maar een praatjesmaker?


Ik ben een hele grote praatjesmaker ja.

Ik ken mezelf heel goed, en ik geniet ook echt van het compensatiegedrag dat jij aan het ventileren bent hier. Rijden kan je niet, dus moet je maar één of andere van Donald Duck achtige kwaliteit raket gaan bouwen om harder/sneller te kunnen.

Door jarenlange ervaring in de motor en auto techniek en het tunen daarvan durf ik wel te zeggen dat ik het één en ander aan ervaring in m'n zak heb. En alles wat jij je op je nek haalt heeft alleen maar als resultaat dat er een (waarschijnlijk) pefect werkende GSX van deze aardbodem af gesloopt word/onder het stof verdwijnt.

BennyBoy, je waagt je op een terrein waar jij helemaal niet moet zijn. Je koopt van allerlei exotische injectie onderdelen en vervolgens komt er geen klote van terecht (of verdwijnt onder het stof) en lezen we dat je er toch weer de carbs op gaat bouwen. Wat wil je nou?

Ik heb ook de kennis net als vele anderen hier, dat als je ergens geen verstand van hebt, moet je er af blijven. Valt dat kwartje nou echt niet bij jou?

Je hebt tegen mij eens gezegd dat ik jou niet moet lastig vallen in je topics. Ik denk dat het een verstandiger idee is om zelf eens overal weg te blijven en je op je eigen onzin topics moet focussen in plaats van je Belgische brain farts overal maar ten toon te spreiden. Nou dump je hier weer van allerlei ifo waar helemaal niemand op zit te wachten en waar TS niets mee kan. Het antwoord is al meerdere keren gegeven.

Koop jij nou maar een Dyson. Vacuum genoeg!
(en waarschijnlijk borrelt nu DIT idee bij je op)

8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een hele grote praatjesmaker ja.

Ik ken mezelf heel goed, en ik geniet ook echt van het compensatiegedrag dat jij aan het ventileren bent hier. Rijden kan je niet, dus moet je maar één of andere van Donald Duck achtige kwaliteit raket gaan bouwen om harder/sneller te kunnen.

Door jarenlange ervaring in de motor en auto techniek en het tunen daarvan durf ik wel te zeggen dat ik het één en ander aan ervaring in m'n zak heb. En alles wat jij je op je nek haalt heeft alleen maar als resultaat dat er een (waarschijnlijk) pefect werkende GSX van deze aardbodem af gesloopt word/onder het stof verdwijnt.

BennyBoy, je waagt je op een terrein waar jij helemaal niet moet zijn. Je koopt van allerlei exotische injectie onderdelen en vervolgens komt er geen klote van terecht (of verdwijnt onder het stof) en lezen we dat je er toch weer de carbs op gaat bouwen. Wat wil je nou?

Ik heb ook de kennis net als vele anderen hier, dat als je ergens geen verstand van hebt, moet je er af blijven. Valt dat kwartje nou echt niet bij jou?

Je hebt tegen mij eens gezegd dat ik jou niet moet lastig vallen in je topics. Ik denk dat het een verstandiger idee is om zelf eens overal weg te blijven en je op je eigen onzin topics moet focussen in plaats van je Belgische brain farts overal maar ten toon te spreiden. Nou dump je hier weer van allerlei ifo waar helemaal niemand op zit te wachten en waar TS niets mee kan. Het antwoord is al meerdere keren gegeven.

Koop jij nou maar een Dyson. Vacuum genoeg!
(en waarschijnlijk borrelt nu DIT idee bij je op)

8-)


Heee azijnzeiker :9 :9 :9 :9
 
Heee azijnzeiker :9 :9 :9 :9

Daar heb jij geen alleenrecht op hoor! ;)


Ja ik heb dit ook geprobeerd door alle inlaat te verbinden met elkaar.

Stationair is precies toch rustiger.

Maar mijn bedoeling was (omdat mijn inlaat nokkenas nogal laat sluit) om het mengsel dat misschien (kans op) tijdens de compressieslag anders richting de carburateur gaat naar een cillinder te sturen waar op dat ogenblik onderdruk is (inlaatslag).
Ik wil nu experimenteren om echte kamers na te maken zoals yamaha yics, kijken wat dat doet.

Yamaha gebruike het ook om extra turbulentie te krijgen (swirl effect).

Als jouw inlaatklep heel laat sluit loopt jouw motor met een standaard CR waarschijnlijk niet echt lekker, gebrek aan compressie...
 
Ik irriteer me nergens aan hoor :) . Het was ook niet echt een probleem ik was alleen benieuwd naar wat het voordeel of nadeel was.

1 van de slangen loopt naar de emissieklep/canistervalve. Die klep heb ik er tussenuit gehaald en nu zijn alle 4 inlaten met elkaar verbonden + de carbs heb ik gesynchroniseerd dus hij is weer klaar voor de zomer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan