problemen met helm maat

GeneralDJ

Rookie
14 mrt 2013
3
0
Losser
Ik heb een probleem voor het vinden van een correct passende helm.
Mijn hoofd is niet afwijkend van de normale vorm, maar je kunt zeggen dat ik een lang hoofd heb. Dit in combinatie met een smalle kaak maakt het lastig voor mij om een
goed passende helm te vinden die niet te los zit bij het wang/kaak gedeelte.

natuurlijk kan ik een kleinere maat pakken die ervoor zorgt dat hij goed aansluit op de kaak,
maar dit zorgt er weer voor dat het onmogelijk strak komt te zitten bij de schedel.

enig advies bij het zoeken, want alle helmen op de wereld uitproberen is geen optie

grt Jan-Willem
 
Toch is dat het beste wat je kunt doen. Sommige mensen hebben nu eenmaal een Arai hoofd, anderen een Schubert kop of wat dan ook. Je zult dus moeten passen tot je een merk / model vindt dat goed aansluit bij jouw hoofd.

Diverse merken bieden de mogelijkheid om andere wangkussens te plaatsen. Op die manier kun je een helm die goed zit bij het hoofd ook op de wang laten aansluiten. Voor goed advies kun je het beste bij een zaak binnenlopen met veel merken en deskundig personeel. In deze omgeving is bijvoorbeeld Termaat in Nijmegen zo'n zaak.

En zelfs als de helm van je uiteindelijke keuze daar wat duurder is dan bij de goedkoopste internetaanbieder: toch maar gewoon kopen, je hebt er immers al veel advies gehad ;)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een winkel binnenlopen. Zij hebben het beste advies. En wat Dutch hierboven zegt: 'm dan wel daar kopen :j

Enneh: Je hebt "problemen met je helmmaat' of 'problemen met helm, maat.'
 
Misschien kan inderdaad iemand met hetzelfde model hoofd je verder helpen. Zoals al gezegd: je zult toch echt zoveel mogelijk helmen moeten proberen. Verder is de tip mbt. het uitwisselen van de wangkussens een goeie, dat is bij alle duurdere merken/modellen een optie.
 
Ik weet dat het iig bij de Shoei Neotec, Multitec en de Arai rx-7 mogelijk is wangkussens te vervangen. Dus dan zoek je eerst een maat helm die goed om je schedel heen zit, en daarna wangkussens dat het lekker strak rond je kaak zit. En maak een proefrit, een helm kan in de winkel lekker zitten, maar als je 150 rijd en hij blijkt toch niet zo strak te zitten, zit je met een dure helm. Dus test wat je wilt kopen!
 
Inderdaad, Shark, Scorpion en HJC ( voor zover ik weet ) hebben modellen waarbij je de wangkussens op kan pompen. Dit is handig, maar ook niet alles.

Arai heeft vanaf de Chaser ( dus de condor niet ) uitneembare wangkussens, die je ook kan op(laten) vullen. Dat kan een optie voor je zijn.

Maar, zoals gezegd werd, ga eens naar een zaak met deskundig advies en veel merken/modellen ;)
 
Bijvoorbeeld bij Termaat motoren in nijmegen kunnen ze ter plekke de wangstukken van je helm opvullen, niet bij alle merken, maar wel bij Shoei, ARAI, AGV, Suomy en nog wel meer.

Ze leveren daar topservice en niet heel ver bij jou vandaan.

Als ik zo je eigen omschrijving lees visualiseer ik het als volgt :+

HAQrV.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld bij Termaat motoren in nijmegen kunnen ze ter plekke de wangstukken van je helm opvullen, niet bij alle merken, maar wel bij Shoei, ARAI, AGV, Suomy en nog wel meer.

Ze leveren daar topservice en niet heel ver bij jou vandaan.

Als ik zo je eigen omschrijving lees visualiseer ik het als volgt :+

[afbeelding]

Shoei hebben ze daar niet, bij Arai kan het wel, bij AGV word het ook moeilijk en bij Suomy kan het maar bij 1 model, en dat kan eigenlijk net niet :9
 
Bedankt voor alle reacties op mijn vraag,
Ik zal dus gewoon moeten doorgaan met passen en zal eens een bezoek brengen aan Termaat.

Welke merk(en) heeft een goede reputatie op gebied van vervangbare wangstukken, en welke absoluut niet?

groet
 
Naja, Arai kan dus opgevuld worden; heb je 5 jaar garantie op.

Verder kunnen de wangstukken van Agv, Shoei, Suomy, Shark e.d. gewoon vervangen worden. Is alleen even de vraag of de desbetreffende winkel ze op voorraad heeft. En anders maar ff een weekje wachten ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het advies om Termaat in nijmegen eens te bezoeken.
Goede service en vakkennis. Mijn Nolan N86 teruggebracht naar een andere dealer, en een nieuwe HJC FS-11 gekocht (maat: S)
Toch raar dat iemand met z'on dikke kop, toch een S'je opkan.

grt Jan-Willem
 
Bedankt voor het advies om Termaat in nijmegen eens te bezoeken.
Goede service en vakkennis. Mijn Nolan N86 teruggebracht naar een andere dealer, en een nieuwe HJC FS-11 gekocht (maat: S)
Toch raar dat iemand met z'on dikke kop, toch een S'je opkan.

grt Jan-Willem
Dit heb ik ook gehad met de x-lite.
702 model had ik maat m en de 60 nog wat een s
Zaten beide wel lekker en zo als een helm hoort te zitten.
Dus raar is het niet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan