Klepdekselpakking vervangen

crazy987

MF veteraan
7 mei 2012
2.141
3
regio moerdijk
Dus, van het weekend groot onderhoud, maar kreeg de nieuwe klepdekselpakking er niet op.
Schoot steeds weg, eruit, ect.

Dus de oude er maar weer op gedaan, helaas lekt deze als een malle.
Dan maar toch vervangen, heb de nieuwe toch liggen.
Echter dient deze vastgelijmd te worden.

In mijn handboek staat "99000-31110: Suzuki Bond 1215"
Maar probeer dat maar eens te vinden, dus zoek een vervanger.

Wat is hier het beste voor?
Betreft trouwens een Suzuki GSX600F
 
Die halve maantjes zitten daar om dat gat op te vullen zodat er geen olie uitloopt.
De gaten zitten er weer omdat ze vanaf die kant door de kop hebben geboord voor de nokkenas lagers.
 
Nieuwe pakking is orgineel suzuki
Nu met loctite vloeibare pakking in de kop gelijmt.
Even een uurtje uit laten harden en dan ga ik hem er weer opzetten.

Nu moet de nieuwe er echt op, de oude is namelijk gescheurd, en daarom lekte die zo hevig :P
 
Een overvloed aan vloeibare pakking bulkt er ook aan de BINNENZIJDE tussenuit, zo je blok in. Niet verstandig dus want die gummi meuk wil je niet in je blok/pomp/kanalen hebben.

Volgende keer;
Goed ontvetten, en hier en daar (!) een stipje(!) 10secondelijm en je pakking op de plaatst plakken. Voorzichtig monteren, niks aan de hand.

Komt er niks tussenuit, kan geen kwaad en werkt het beste.

8-)
 
wat :P

Het zit wel erg goed nu!

Je verward op de plek zitten met goed zitten O-)

Je wil niet weten hoeveel olie-aanzuigzeefjes ik heb gezien die voor meer dan de helft (!) dicht zaten met slierten vloeibare pakking -O-

De motorblokken worden tegenwoordig technisch steeds beter, maar waar een blok nog steeds niet tegen kan en nooit tegen zal kunnen is een gebrek aan smering!
Bovendien mag de volgende die de boel weer open maakt de troep weer schoon maken '(

Vloeibare pakking moet in een zeer zuinige dosering op een enkele plek in het blok toegepast worden waar een andere oplossing niet mogelijk is, zoals tussen de carterhelften en bij de hoeken van de halve maantjes, en verder nergens :N
 
Alles wat aan de binnenkant terecht is gekomen is ook goed schoongemaakt.
Heb zelf ook geen zin in vuil in mijn blok.

En tja, bij het volgende keer stellen zal die waarschijnlijk gewoon in de bovenkant blijven hangen, en anders gaat er gewoon weer een nieuwe pakking op.
Ik ben de moeilijkste niet namelijk :P
 
JUIST*O* *O* *O* *O* :Y :Y :Y :Y

Als je de volgende keer de vloeibare pakking wilt verwijderen, kan je dat het beste met een kunstof spatel doen i.v.m beschadigen van het aluminium. Ik gebruik altijd die om het lood van m'n velg te halen.

img1192z.jpg

img1191ju.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan