Vraagjes problemen Suzuki Bandit GSF400

WesleyAlfa

Rookie
17 apr 2013
1
0
Enschede
Dag allemaal,

Ik zal mij even kort voorstellen, Wesley, 24 jaar, vooral gek van en bezig met Alfa's.
Rijdt er zelf circuit mee.

Vriendinnetje is echter meer van de motoren, heb een leuke Suzuki Bandit GSF400 (Opknapper) voor haar gekocht en klaargemaakt. De eerste ritjes zijn inmiddels een feit.

Er is echter een probleempje. Als ze een stuk heeft gereden en even stopt om te pauzeren, wil vervolgens de motor niet meer aanslaan / starten.
Een warme start lukt dus niet. Het lijkt alsof de accu leeg is, echer als je even wacht start de motor daarna zonder problemen in 1 keer.

Het lijkt mij dus dat elektronica aan de hand van een signaal (watertemp?) aangeeft dat het blok wel erg heet is en nog even niet mag starten.

Klopt dit? Is dit een bekend probleem en wat kan ik hier aan doen?
Is het verstandig er een verse waterpomp op te zetten? En misschien een nieuwe thermostaat?

Nog een ander vraagje, het uitlaatje is ook niet meer je-van-het. Wil het dempertje voor de time-beïng even lassen maar ook de bochtjes worden al wat minder.
Mocht iemand een leuke einddemper hebben liggen, origineel of sport, of wellicht zelfs inclusief het spruitstuk dan geef eens een gil :-)

Bedankt en groeten!

Wesley
 
Lijkt me eerder een probleem van de afstelling van de carbs. De accu kan rot zijn maar dat kun je zelf controleren en de bandit is geen waterkoeler maar een oliekoeler, geen thermostaat dus ;)
 
lijkt wel op te warme benzine, waardoor er een gasbel ontstaat ( vaperloc ) hoewel dit eigenlijk alleen voor komt bij warm weer.
controleer:
* loopt benzineslang verticaal van kraan naar carbs. ?
* als er een benzine filter geplaatst is, staat deze verticaal ?
* vacuum leiding niet verstopt ?
* wordt je blokje ook idd snel heet ?? ( koelvloeistof niveau ? )

bandit is geen waterkoeler maar een oliekoeler, geen thermostaat dus

de bandit 400 heeft een watergekoeld blokje in tegenstelling tot 600/1200.
 
Laatst bewerkt:
Wesley ik had deze symptonen laatst ook, heb stekkers vervangen van de dynamo naar de spanningsregelaar en het was weer goed.

Meet zowiezo even of je accu wel genoeg geladen word.
 
lijkt wel op te warme benzine, waardoor er een gasbel ontstaat ( vaperloc ) hoewel dit eigenlijk alleen voor komt bij warm weer.
controleer:
* loopt benzineslang verticaal van kraan naar carbs. ?
* als er een benzine filter geplaatst is, staat deze verticaal ?
* vacuum leiding niet verstopt ?
* wordt je blokje ook idd snel heet ?? ( koelvloeistof niveau ? )de bandit 400 heeft een watergekoeld blokje in tegenstelling tot 600/1200.


Oeps sorry! Ik dacht dat die ook olie gekoeld was!
 
Terug
Bovenaan Onderaan