Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

Je moet die ene draad van de pinker van de stekkerdoos verbinden met de 2 draden van de pinker bedoel je? ja dan begint mijn achterlicht van de moto te pinken

Er staat momenteel een foto bij diversion-topic helemaal vanachter
 
Die ene negatiefdraad is veronderstel ik de geel-groene? De andere draden zijn allemaal zwart... ik ga het proberen in ieder geval , dank je
 
Die ene negatiefdraad is veronderstel ik de geel-groene? De andere draden zijn allemaal zwart... ik ga het proberen in ieder geval , dank je
In tegenstelling tot de elektriciteit in huizen en andere gebouwen, is er geen reglementering op het gebruik van bepaalde kleuren in de voertuigen sector (wat dus uiteraard een heel zootje geeft :X ). Maar voor de massa wordt bij auto's en motoren meestal zwart of bruin gebruikt.

Bij achterlichtblokjes en 7 polige kabels voor aanhangers is (meestal) de massa de witte, de zwarte en de bruine voor het gewone achterlicht, de rode voor het stoplicht, de groene en de gele zijn de pinkers, groen is rechts, geel is links. Waarom er maar één draad voor de stoplichten voorzien is, maar wel twee voor de gewone lichten is mij ook een raadsel ...
O ja, en vermoordt me niet als bij jou kabel of lichten andere kleuren gebruikt worden he :P

Het aansluiten kan dus best een hoopje zoekwerk geven :')

Verbinden gaat dan weer het gemakkelijkste, met wat we hier in België "dievenklemmetjes" noemen:
full

Met dat gleufje klik je hem over de bestaande draad. In het andere kokertje steek je de te verbinden draad tot tegen de stop, en met een tang pits je dat metalen brugje erin. En dan het klepje erover klikken en klaar is de verbinding, zonder knippen en strippen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ene ... hoe staat het met de lengte gemeten vanaf je achteras?
En met het gewicht van je aanhanger?

Gemeten vanaf je achteras mag max 2,5m zijn,
en het totaalgewicht incl lading mag maar de helft bedragen van het rijklare gewicht van je motor.

Edit: verder wel knap hoor :Y


Het is geen zelfbouw, dus wettelijke afmetingen en verlichting. Zelfs kentekenplaatverlichting en reflectoren.Ik heb me op voorhand geinformeerd.
Met gewicht moet je niet te gek doen, ik rij er rustig mee en liefst niet in de stad ;)
 
gewoon gasgeven ;) doe ik ook nu woon ik in Engeland vorige week de motor in NL opgehaald bagage en kampeer troep in de aanhanger ;)

Die klemmetjes ken ik ook maar helaas zijn ze niet heel top omdat ze door trillingen in de motor vaak na een tijdje gaan haperen dus ik zou solderen (klemmen in de vorige motor kon ik al na 4 maanden vervangen) nu gesoldeerd en paar duizend km met motor+aanhange gereden zonder problemen)
 
gewoon gasgeven ;) doe ik ook nu woon ik in Engeland vorige week de motor in NL opgehaald bagage en kampeer troep in de aanhanger ;)

Die klemmetjes ken ik ook maar helaas zijn ze niet heel top omdat ze door trillingen in de motor vaak na een tijdje gaan haperen dus ik zou solderen (klemmen in de vorige motor kon ik al na 4 maanden vervangen) nu gesoldeerd en paar duizend km met motor+aanhange gereden zonder problemen)
Bedoel je die "dievenklemmetjes"? Nog nooit geweten dat die gingen haperen door trillingen. Zelf immers nog geen last mee gehad ... maar solderen is uiteraard idd beter :Y
 
Laatst bewerkt:
Dus de elektriciteit is in orde, deftige nummerplaat erop... alles klaar. Ik heb vandaag de verzekering gebeld maar konden me nog geen antwoord geven?
Ga ik hiervoor extra premie moeten betalen(belgie)???Ikzelf veronderstel van niet, maar dat moet ik toch eerst horen uiteraard.
 
Dus de elektriciteit is in orde, deftige nummerplaat erop... alles klaar. Ik heb vandaag de verzekering gebeld maar konden me nog geen antwoord geven?
Ga ik hiervoor extra premie moeten betalen(belgie)???Ikzelf veronderstel van niet, maar dat moet ik toch eerst horen uiteraard.
Normaal gezien niet nee ... is hetzelfde als een ongeremde aanhanger met een mtm van 750kg achter je auto, kost ook niets aan verzekering en taks.
 
het wordt wettelijk gezien als 1 voertuig vandaar dat je ook dezelfde kentekenplaat op beide hebt. Grotere aanhangers worden gezien als losse voertuigen
 
Ik ga op vakantie, en ik neem mee ...
full

Aanhangertjes zijn dus niet nodig :P





Wat je toch allemaal tegenkomt als je even googled op "motor aanhangers" :')
 
het wordt wettelijk gezien als 1 voertuig vandaar dat je ook dezelfde kentekenplaat op beide hebt. Grotere aanhangers worden gezien als losse voertuigen


Vandaag de verzekering aan de lijn gehad en oké kost niets meer van premie maar ze moeten wel een 'merk' hebben... er staat op die van mij helemaal niets(overgeschilderd of zo) dus laat ik zeggen het is er eentje van tourmaster... O-) moeten ze navragen of dit genoeg gaat zijn om op de polis te zetten |(

Dus terug afwachten nu.

Iemand ervaring met zoiets? Welk type en zo moeten ze nog weten?
 
Laatst bewerkt:
Dat is weer echt geweldig een verzekering zonder na denken ;) Zit weer een of andere mieptriest achter een toetsenbord en er staat een vakje met Merk: ?? en dan moet er iets is, niet nadenkend dat ze ook gewoon ZELFBOUW mag invullen ;)
 
Vandaag de verzekering aan de lijn gehad en oké kost niets meer van premie maar ze moeten wel een 'merk' hebben... er staat op die van mij helemaal niets(overgeschilderd of zo) dus laat ik zeggen het is er eentje van tourmaster... O-) moeten ze navragen of dit genoeg gaat zijn om op de polis te zetten |(

Dus terug afwachten nu.

Iemand ervaring met zoiets? Welk type en zo moeten ze nog weten?


Mijn verzekering weet dat ik al 10 jaar met deze aanhanger rij, hebben mij nooit gevraagd om verdere gegevens van de aanhanger.
Was ok zo, en geen extra premie.
 
Laatst bewerkt:
Dat is weer echt geweldig een verzekering zonder na denken ;) Zit weer een of andere mieptriest achter een toetsenbord en er staat een vakje met Merk: ?? en dan moet er iets is, niet nadenkend dat ze ook gewoon ZELFBOUW mag invullen ;)


Die mieptriest ziet er lang niet slecht uit eh :9
 
Ik hou het voor gezien...toch niet zo mijn ding zo'n Freebird. Dus wie wil 'm ? Doe een bod zou ik zeggen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan