ZX10R + Spyball alarm= Startprobleem?

Tini-R

MF veteraan
13 feb 2010
33.370
156
Rotterdam
Hallo :W

Ik zit met het volgende probleem, wat de laatste tijd steeds vaker is en net al helemaal.

Ik heb dus een Spyball alarm op m'n 05 Kawa ZX10R zitten en dit veroorzaakt het geloof ik.

Zodra ik mijn motor op wat voor moment dan ook wil starten(begin van het ritje, na een tankstop) , wilt ie soms(net 5 van de 6 keer) niet aangaan. Druk de startknop in en hoor achter alleen *klik*.

Af en toe ff contact aan uit, beetje kloten met de knopjes op het afstandsbedieningtje en dan doet ie het soms ineens.

Ben het nogal erg zat onderhand, dus wil het alarm eraf gaan halen.

Kan ik gewoon het kastje loshalen en klaar? Of zal ik ook met de bedrading moeten gaan kloten?

En komt dit probleem iemand bekend voor?

mvg,

Martin
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo lees heb ik niet het idee dat de Spyball voor het probleem zorgt.

Check eerst of de spanning van je accu nog goed is. Anders zou het je starter relais kunnen zijn of de koolborstels van je startmotor.
 
Als ik het zo lees heb ik niet het idee dat de Spyball voor het probleem zorgt.

Check eerst of de spanning van je accu nog goed is. Anders zou het je starter relais kunnen zijn of de koolborstels van je startmotor.

Spanning van de accu is nog wel goed, want als die aanslaat slaat ie wel direct aan. Pas ook nog aan de druppellader gehad. Heb het overigens al maanden, alleen had ik het toen niet wanneer ik al gereden had, dus tijdens een tankstop ofzo.

Die andere dingen kan ik inderdaad nog even checken/meten.

Dank je.

Verder iemand nog tips?
 
Laatst bewerkt:
Spanning van de accu is nog wel goed, want als die aanslaat slaat ie wel direct aan. Pas ook nog aan de druppellader gehad. Heb het overigens al maanden, alleen had ik het toen niet wanneer ik al gereden had, dus tijdens een tankstop ofzo.

Die andere dingen kan ik inderdaad nog even checken/meten.

Dank je.

Verder iemand nog tips?
Weet alleen maar dat er al veel mensen spyball alarm hebben verwijderd vanwege problemen.
 
Ik heb volgens mij exact hetzelfde met m'n R6 de afgelopen tijd. Volgens mij is de batterij van de afstandsbediening (bijna) leeg.

Wanneer ik de motor op contact zet en probeer te starten wil dit niet (ik heb nog niet gelet op klikjes van het relais). Als ik dan op het knopje druk om de startonderbreking/alarm eraf te halen werkt dit niet, en start de motor nog steeds niet. Maar wanneer ik de motor van contact haal en het alarm er op zet, en daarna direct eraf, dan start de motor met één poging.
 
Hmm herkenbaar, net ook zo gedaan, op het alarm, en er weer af, toen startte die, althans met de 2e of 3e poging op die manier.

@Smet: Wat jij ook zegt heb ik inderdaad ook vaak gehoord. Alleen maar gezeik met die dingen.
 
Overigens wat ik vergeet te vermelden:

2/3 weken terug heb ik mijn accu eruit gehad, om deze aan de lader te hangen.

Waarschijnlijk zijn de afstandsbedieningen gereset? Hoe krijg ik dit weer goed als dit zo is? Weet iemand dat toevallig?
 
Over genomen uit een ander topic
[...]Het kan ook zijn dat het binnenwerk, printplaatje, van je zender stuk is. Had ik namelijk ook na een vette regenbui van 6 uur..

En anders moet je hem weer synchroniseren met de ontvanger van het alarm: gedurende 1 sec op knop 1 (de hoge) van de handzender drukken.

opnieuw drukken, maar nu gedurende 15 sec vast houden. de handzender en ontvanger worden nu opnieuw gesynchroniseerd. Alarm schakelt nu aan/uit.

en werkt dit niet, dan zal er ongetwijfeld wat anders mis zijn....

suc6 ermee![/...]

Van dit topic gehaald
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/44141//
 
Overigens wat ik vergeet te vermelden:

2/3 weken terug heb ik mijn accu eruit gehad, om deze aan de lader te hangen.

Waarschijnlijk zijn de afstandsbedieningen gereset? Hoe krijg ik dit weer goed als dit zo is? Weet iemand dat toevallig?

De afstandsbedieningen zullen niet gereset zijn.
Mocht het wel zo zijn, dan heb je in ieder geval 1 zender nodig die nog werkt.
Daarna kun je ze allebei opnieuw adresseren, moet je even in de manual kijken hoe dit moet. Dit is voor verschillende versies namelijk anders. Het is echt geklooi....

Beter om standaard het alarm eruit te slopen, het zijn klotedingen en ze hebben verder totaal geen waarde. :')
 
Laatst bewerkt:
De afstandsbedieningen zullen niet gereset zijn.
Mocht het wel zo zijn, dan heb je in ieder geval 1 zender nodig die nog werkt.
Daarna kun je ze allebei opnieuw adresseren, moet je even in de manual kijken hoe dit moet. Dit is voor verschillende versies namelijk anders. Het is echt geklooi....

Beter om standaard het alarm eruit te slopen, het zijn klotedingen en ze hebben verder totaal geen waarde. :')

True that :P
 
Heb 2x alarm op mijn motoren gehad en kan je adviseren dat als het eenmaal begint te sputteren, demonteren het beste is.

Indien je het nodig hebt voor je verzekering dan laten zitten en vragen of de dealer meewerkt (ook voor de hercertificering) door een lusje aan te leggen. Je laat het alarm dan op de motor maar via het lusje omzijl je het.

Zo hebben ze het bij mij ook gedaan. Voor de "hercertificering" plugde ik de connector van het alarm op de originele kabelboom, daarna ging ie eraf en plugde ik de 2 orignele kabels aan elkaar.
 
Vreselijke rommel die spyballs, ik had er een op mijn Fireblade uit 2002, ik kocht hem in 2007 en het alarm begon het een jaartje later te begeven...

Ding wilde niet meer starten, reageerde niet meer op de afstandsbedieningen (die niet meer nieuw te krijgen waren), ondanks nieuwe batterijen etc. Uiteindelijk hele ding eruitgesloopt waarna de motor weer normaal deed.

NOOIT meer een alarm voor mij! Dan maar wat meer betalen voor de verzekering, ik kan die rotzooi niet meer zien.

Edit : Ik heb hem er zelf uit gesloopt, want motorzaken willen daar nog wel eens veel te veel voor vragen .. het belangrijkste is dat je de kabels weer origineel aansluit, in mijn geval was er eentje verbonden met de brandstofpomp en de ander .. eh .. weet ik niet meer... :+

Gewoon de kabels volgen, loshalen, opnieuw verbinden, kastje eruit trekken en klaar, zo ging het bij mij in ieder geval, en daarna geen problemen meer mee gehad totdat ik weer andere electronische problemen kreeg een jaar later :+
 
Laatst bewerkt:
Meeste problemen komen doordat het apparaat zo beveiligd is dat het bijna onmogelijk wordt om de motor te starten.. Ik had laatst problemen met het batterij, nieuwe erin gedaan maar kon uiteraard niet starten. Proberen over te jutten van de 1 naar de andere afstandsbediening maar dat werkte ook niet. Kwam op internet dezelfde problemen tegen en daarin gaf iemand een antwoord: Houdt de grote knop (de knop die wat uitsteekt, op mijn afstandsbediening iig) 30 sec vast. Nu gaan de knipperlichten branden en moet je als het goed is kunnen starten..
 
Meeste problemen komen doordat het apparaat zo beveiligd is dat het bijna onmogelijk wordt om de motor te starten.. Ik had laatst problemen met het batterij, nieuwe erin gedaan maar kon uiteraard niet starten. Proberen over te jutten van de 1 naar de andere afstandsbediening maar dat werkte ook niet. Kwam op internet dezelfde problemen tegen en daarin gaf iemand een antwoord: Houdt de grote knop (de knop die wat uitsteekt, op mijn afstandsbediening iig) 30 sec vast. Nu gaan de knipperlichten branden en moet je als het goed is kunnen starten..

Ja dat ken ik ja, maar daarna startte hij alsnog niet bij mij :+ , daarom alles eruit .. veel beter. Zo leuk als je ooit op vakantie bent en je batterijtje is leeg, of je afstandsbediening is kapoet en niet meer te vervangen omdat deze niet meer gemaakt worden, geweldig. Rommel!
 
Ja dat ken ik ja, maar daarna startte hij alsnog niet bij mij :+ , daarom alles eruit .. veel beter. Zo leuk als je ooit op vakantie bent en je batterijtje is leeg, of je afstandsbediening is kapoet en niet meer te vervangen omdat deze niet meer gemaakt worden, geweldig. Rommel!

Ja ik moet me er ook maar eens aan wagen. hij werkt nu wel weer na het indrukken van die knop, maar voor hoelang.. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan