GSXR 600 K8 stottert en valt uit

De 400ste Bandiet

MF veteraan
15 jun 2006
1.790
0
Tijdens het vorige ritje had ik al wat momentjes dat bij het wegtrekken uit stilstand, dat de GSXR alleen maar knallen gaf en heel sputterend op trok.
Omdat dit 2 keer gebeurde en hij het daarna weer goed deed geloofde ik het wel.

Tijdens het ritje van vandaag wil hij nauwelijks meer stationair lopen en hapert en stottert dat het een lieve lust is bij het optrekken.
Op de snelweg (lees boven de +/- 6K rpm) rijdt hij verder geweldig en trekt als een beest. :]

Vorig jaar was er niks aan de hand, maar afgelopen winter heb ik o.a. de volgende dingen gedaan:

luchtfilter vervangen (dat er überhaupt nog lucht door de ouwe kwam is een wonder)
Olie+filter vervangen
de cat. eraf gehaald en een Akra shorty gemonteerd. (klep en lambasonde zijn nog wel in werking)

Nu heb ik zelf het vermoeden dat het met de afstelling te maken heeft, omdat de uitlaatgassen nu natuurlijk vele malen makkelijker stromen als met de cat. en de yoshimura r77 die er op zaten.

Mijn vraag is eigenlijk eens/oneens ? Voordat ik weer een berg geld over de balk ga kieperen

En is het verstandig om de klep en het pair systeem te verwijderen voor dat ik hem laat afstellen. Alles wat ik zelf kan doen doe ik liever zelf scheelt tenslotte weer €€€ (+dat ik sleutelen helemaal niet erg vind)

Alvast bedankt voor de reacties
 
Laatst bewerkt:
had dit probleem ook, gsxr 1000 k3. bij mij was het alleen onder de 4000 toeren.
bleek 1 bougie te zijn die niet helemaal mee deed onder de 4000 toeren.

-edit mijne viel niet uit*

Mijne blijft als ik nu start ook lopen (wisselend rpm) maar op stoplichten af uit laten rollen valt ie uit...
Misschien doe ik er dan wel eerst ff nieuwe bougies in...
Thnx
 
Heb ongeveer het zelfde gehad met mijne en bij mij zat er wat troep in de injectoren. Deze ultrasoon laten reinigen en probleem was over :) Had ook eerst de bougies vervangen maar dit hielp bij mij niks (A) Maar kan nooi kwaad om deze te vervangen :)
 
Thanx voor de reacties bougies zijn besteld, zullen donderdag wel hier wezen dus dat eerst maar eens proberen.

Ik hoop dat dit het is en anders zal ik inderdaad die injectoren in gedachten houden.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan