yamaha xj750 J maxim

Yamaha Maxim

Rookie
15 apr 2013
4
0
Hoi Motor forumers,

mijn maxim start niet. Als ik de startknop indruk gebeurt er helemaal niets. Wel dimt mijn koplamp. Ik ben al een paar dagen m.b.v. een haynes op zoek maar ik kom er niet uit. Ik heb al van alles doorgemeten maar bijna alles lijkt t goed te doen.

Wat het wel doet: startknop is goed, kill switch top, start-circuit relais is in orde, accu is vol, sidestand-switch doet t ook...nou ja goed ik kan nog wel even door gaan. Als ik vanuit het startrelais meet of de draden die met de kill switch en startknop wel aarden als ik op start druk geeft ie ook aan dat het goed is.

Dus zou je denken startrelais kapot. Heb ik vervangen maar hij doet niets, maar ik heb ook een 2de hands gekocht dus misschien is het dat dan toch. Hoe dan ook ben ik daar niet helemaal zeker van (iemand tips hoe ik dit het beste kan testen?). Wat ik wel heb gedaan is het relais doorverbinden, maar dan draait de startmotor prima rond. Ten einde heb ik even gekeken of de bougies dan ook vonken. Dat doen ze niet, maar dan weet ik niet of dat misschien weer een ander probleem is.

Ik hoop dat jullie ideeen hebben over wat t zou kunnen zijn,

Groeten,

Thomas
 
how to pakken , vooral wat blijft er van de spanning over als jij de start button indrukt !

ben net iets te laat zie ik , dan is je accu ok .
 
Laatst bewerkt:
Als je bougies niet vonken , zal je dat eerst moeten oplossen .
Dat zit in je onstekingcircuit . (pulsspoel(en --> CDI ---> bobine-->bougies )

Misschien ergens een aard probleem ?

Meten en het boek erbij pakken .
 
Laatst bewerkt:
Het gekke is eigenlijk dat ik er op een zaterdag een aantal maanden geleden nog mee heb gereden. Toen wilde ik de maandag erop mee weg en deed ie niks meer. Lijkt me dus niet een slijtage probleem, dan merk je meestal dat iets het langzaam minder gaat doen. Ik kan me wel herinneren dat ik m niet in zijn vrij had toen ik wilde stoppen en de motor afsloeg toen ik de koppeling los liet. Maar ik weet niet of dit voor problemen kan zorgen, lijkt me eigenlijk niet?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan