Schurend geluid voorrem

Jcr

MF'er
28 nov 2006
91
1
A place called Earth
Hallo allemaal,

Mijn bandit uit 2000 maakt een licht schurend geluid dat van de schijven voor komt. Het rare is dat het geluid weg gaat als ik heel lichtjes de rem indruk ( als hij eigenlijk niet eens remt). Ook is er geen geluid bij het remmen. Het geluid onstaat nadat ik de eerste keer geremd heb, als ik nog niet geremd heb dan hoor ik het geluid ook niet.
Remvloeistof heb ik nog voldoende.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
De blokjes lopen licht aan tegen de schijf.

Heb ik ook en is alleen irri als ik loop met de motor of stapvoets rij.

Je kunt even kijken of alles nog schoon is, en dat de geleiders nog schoon en gangbaar zijn.

En controleer ook de contactpunten van de blokken op de klauw. Dat ze niet vast geroest zitten.

Gr Dave
 
Hallo allemaal,

Mijn bandit uit 2000 maakt een licht schurend geluid dat van de schijven voor komt. Het rare is dat het geluid weg gaat als ik heel lichtjes de rem indruk ( als hij eigenlijk niet eens remt). Ook is er geen geluid bij het remmen. Het geluid onstaat nadat ik de eerste keer geremd heb, als ik nog niet geremd heb dan hoor ik het geluid ook niet.
Remvloeistof heb ik nog voldoende.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

De blokken slepen altijd een heel klein beetje door de druk van de remolie, denk dat jij wat vervuiling hebt zodat ze niet goed terug komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan