Ducati monster trekt niet meer

joyciefmx

Rookie
11 apr 2013
12
0
Hallo allemaal, mijn Ducati monster heeft de winter stil gestaan.
Vandaag gestart maar hij gaat niet harder als 90/100.
Nooit eerder last van gehad, maar wat kan dit zijn?
Had hem bijna leeg weggezet, zit nieuwe benzine in én een reinigingsmiddel.
Thanks alvast! *O*
 
- Welk jaar/model monster?
- Hoelang heb je gereden?
- In elke versnelling probleem?
- Leeg weggezet zeg je.. maar nog wel oude benzine misschien in de carburateurs (monster 600??)
- Verder bougies en luchtfilter checken.

Hobbelen beide cilinders wel mee..?

(motor starten en temperatuur van de uitlaatbochten even in de gaten houden :) )

:W
Oh, en dat inderdaad.. maar dan zou hij ook een stuk anders moeten klinken
 
Laatst bewerkt:
Volgende keer voor je hem weg zet vullen met benzine en een reinigingsmiddel. Of de tank vullen met Aspen 4 takt benzine. Is een beetje duurder dan gewone benzine maar de motor start er gegarandeerd meteen door na winterstalling. Waarschijnlijk is de benzine in je carburateur vergomd en zijn deze nu vies.
 
hij loopt wel op 2 cilinders,ook loopt hij gewoon redelijk, niet super goed. ben als vrouw zijnde niet zo heeeeel technisch maar dat lukt nog wel.
dus dan zijn het niet de bougies he?
Het is een M600 van 1997. hij ging in 3 90 a 100, in 4 ook en in 5 ging dat nog net, maar dan moet je geen tegenwind hebben! Ik denk nu 30a 40 km mee gereden.
 
o ze adviseerden altijd leeg zodat je niet met oude benzine rijd?

Dan zet je hem bijna leeg weg, alle rommel wordt in relatief weinig benzine verzameld.
In het voorjaar start jij hem weer om naar het benzine-station te rijden en voila, rommel in je systeem.

Tevens beschermt de benzine het metaal van je tank tegen corrosie.


edit; in die paar wintermaandjes is je benzine nog niet dermate slecht geworden dat je er niet meer fatsoenlijk mee kunt rijden.
 
Laatst bewerkt:
op de motor word ook veel te weinig gereden, hij is van stal gehaald om verkocht te worden. zou vandaag iemand komen kijken maar hij moet het eerst goed doen. ik tank de motor met een schone jerrycan na de winter, maar kan natuurlijk nog steeds rommel onderin zitten.
hij liep prima, toen weg gezet eind vorige zomer, en nu gaat hij niet harder. zal es vragen of iemand
naar het luchtfilter wil kijken dan.
 
hoi joyciefmx zo als Dropje73 als zegt dat geeft problemen,beste is een benzinefiltertje er tussen te zetten,tussen de benzine kraan en de carburateur dan heb je dat probleem niet..denk zelf dat er rommel in de carburateurs zit..hoop het niet voor jou..
 
hoi joyciefmx zo als Dropje73 als zegt dat geeft problemen,beste is een benzinefiltertje er tussen te zetten,tussen de benzine kraan en de carburateur dan heb je dat probleem niet..denk zelf dat er rommel in de carburateurs zit..hoop het niet voor jou..
Hier zet ik ook mijn inleg op in! Zien we maar weer dat Ducati's zelfs stuk gaan als ze stilstaan _O- :$ Ga gelijk zelf maar weer een paar kilometers maken.
 
op de motor word ook veel te weinig gereden, hij is van stal gehaald om verkocht te worden. zou vandaag iemand komen kijken maar hij moet het eerst goed doen. ik tank de motor met een schone jerrycan na de winter, maar kan natuurlijk nog steeds rommel onderin zitten.
hij liep prima, toen weg gezet eind vorige zomer, en nu gaat hij niet harder. zal es vragen of iemand
naar het luchtfilter wil kijken dan.
Eind vorige zomer? Dan heeft ie nu een dik half jaar stilgestaan ong.?
Zal iig 't luchtfilter en je carbs (als je die hebt iig) na laten kijken.

Remmen ook nagekeken? Heb 't met de auto wel eens gehad dat een rem aanliep, toen kon ik ook niet harder dan 80.. (en dat stonk :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan