Injectoren BMW R850R

Bossy1958

Rookie
21 apr 2013
5
0
Dordrecht
Iemand een advies hoe je de injectoren van een BMW R850R 1998 schoonmaak? motor heeft een tijdje buiten gestaan, alles schoongemaakt en tank gespoeld. (zat wel wat vocht in maar geen liters en de tank is inwendig gecoat) schone benzine erin met injector reiniging, aanvankelijk liep hij goed nu na een korte rit loopt het minder soepeltjes, vooral in de eerste bereik van het gashendel waar het op kleine hoeveelheden benzine aankomt. Het vermoeden bestaat dat er toch wat troep meegekomen is en de zaak verstoort.
 
Iemand een advies hoe je de injectoren van een BMW R850R 1998 schoonmaak? motor heeft een tijdje buiten gestaan, alles schoongemaakt en tank gespoeld. (zat wel wat vocht in maar geen liters en de tank is inwendig gecoat) schone benzine erin met injector reiniging, aanvankelijk liep hij goed nu na een korte rit loopt het minder soepeltjes, vooral in de eerste bereik van het gashendel waar het op kleine hoeveelheden benzine aankomt. Het vermoeden bestaat dat er toch wat troep meegekomen is en de zaak verstoort.
Breng ze gewoon naar een Boschdienst. Er zitten filters in die je zelf niet kunt vervangen, en ze testen gelijk de opbrengst en functioneren van de injectors bij verschillende frequenties. Terlauw in Mijnsheerenland bv.
 
Een dergelijk praktisch advies wordt op prijs gesteld, ik heb ze net schoongemaakt en aanvankelijk leek het probleem opgelost echter na een kilometer of 20 weer terug, of de rommel komt los en de zaak zit gedeeltelijk weer verstopt of het probleem zit dieper. Eerst dit praktische advies eens opvolgen en aansluitend het benzine filter vervangen, na het schoonmaken bij twijfel controleren bij Bosch en dan nog eens kijken. Uiteraard spoel ik de benzine leiding tot aan de injectors schoon! praktisch zo'n forum ik hou wel van een beetje sleutelen maar met inspuiting geen ervaring ik kom uit het pre injectietijdperk.
Kan er overigens nog iets mis zijn met het motor management systeem? de een of andere sensor die slecht contact maakt? Als ik de tank leeg en eraf heb kan ik er makkelijk bij!
 
Gezien je omschrijving ga ik denken aan de TPS, de Throttle Position Sensor. Dat is dat zwarte doosje op je linker gashuis. Inwendig zijn dat een paar banen waar een wijzertje overheen glijdt.
Ik heb wel eens gelezen dat er corrosie op die banen zat. Dan krijg je dat soort effecten dat hij bij bepaalde toerentallen niet zuiver loopt.
Ik neem aan dat je wel eerst de gewone dingen gedaan hebt, kleppen stellen, zero=zero, synchroon? Anders loopt hij net niet soepel rond de 3500 toeren.
 
Dat kleppen stellen ben ik nog niet aan toe gekomen, maar dat zal ik zeker meenemen net als deze tip, bedankt daarvoor en zodra ik het open heb gemaakt meld ik mij met het resultaat. Bedankt wordt wel later in de week moet nog gewoon een beetje hard werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan