olielek? Gsx-r 600 k5

88Bartje

Rookie
16 jul 2012
21
0
Hengelo (Gelderland)
Hey bikers,

Nadat ik gisteren een lekker rondje heb gereden, viel me thuis op dat er een paar druppeltjes zaten op mijn Gsx-r (k5). Na het wat beter gekeken te hebben bleek dat er een onderdeel bevochtigd was met olie. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en of het ernstig is? Het olielampje brandt overigens nog niet.

Wellicht handig om te vermelden, de vorige eigenaar had de motor geschorst vanaf vorig jaar augustus.

Hier een paar foto's:
De plek waar het onderdeel zit:
gsxri.jpg


20130402144738.jpg

20130402144722.jpg
 
Heb eens deksels laten coaten, toen hebben ze de pasvlakken ook mee gespoten en dat ging er dus mooi niet af. Heb het er toen gewoon opgezet en na 3 maanden ging de coating oplossen door de olie. Waardoor al mijn deksel gingen lekken -O-

Alles gestraald, gevlakt en nieuwe pakkingen op gezet.

Btw er zitten ook olie kanaalbouten bij, dus een pakking onder de boutkop, als deze lekt. Heb. Je dus ook een beetje lekage.

Eraf schroeven van je kuipen lijkt me eerst het beste ja :+
 
Luitjes,

Vandaag even de tijd genomen om te kijken waar de lekkage vandaan komt. Het resultaat is dat 1 schroefdraad kapot is- de bout kan niet vast gedraaid worden- en dat er een scheur zit in het onderdeel op de foto(foto 3).

20130423204719.jpg

20130423204702.jpg

20130423192940.jpg

20130423192820.jpg

Hoe heet dit onderdeel, en hoe kan dit verholpen worden, zodat hij niet meer lekt.

Gr. bart
 
Met lassen is dit uiteraard ook prima op te knappen, je moet het alleen wel een beetje de kosten afwegen. Als je het zelf kan is dat een prima oplossing, maar als je het gaat laten vervangen kune je waarschijnlijk gelijk een nieuwe kopen. (lassen, netjes afvlakken en weer in de verf zetten kost uiteraard ook tijd en geld, en dan blijft het een gerepareerd onderdeel)
 
Terug
Bovenaan Onderaan