Het Aprilia RS125 topic (3)

Die imbus hoeft niet los. Je hebt aan één kant een 6kant bout zitten, die moet je los halen en er uit trekken. Je achterbrug komt dan ook los natuurlijk. Het is even gedoe maar het is mij in m'n eentje ook gelukt om die zooi te demonteren en later terug te monteren. :)
 
Misschien voor toekomstige referenties wel nuttig, heb namelijk de lagers uit kunnen zoeken met behulp van diverse sites:

Zoals ik het heb uitgezocht moeten de lagers allemaal van toepassing zijn op de modeljaren '92 tot '05:

Achterwiel 6204 2rs beide kanten, las ergens op een engels forum dat iemand opperde dat de tandwiel zijde een breder lager was maar dit is gelul.

Achterwiel heeft nog keerringen maar zodra ik achter dit type ben ga ik het melden.

Voorwiel 6004 2rs beide kanten

Balhoofd onder 30205 conisch lager. Geen 2rs aangezien er een aparte afdichtingsring onder zit

Balhoofd boven 6205, zelfde verhaal als onderste balhoofdlager. Geen afgedichte lagers dus.

Achterbrug KH2216 naaldlagers.

Dit is wel handig aangezien ik zo grofweg de prijs moet schatten zit je all in op zo'n 60 tot 70 euro via de lagerboer. Heb het via mijn werk gedaan. Scheelt weer de btw :9 . Op verschillende plekken al gezien dat voor balhoofd lagers al 40 euro gevraagd wordt.

Frame en wielen zijn matzwart gecoat en vandaag opgehaald. Staat wel goed vind ik. Wielen worden voorzien van verse Bridgestone S20's.

Dus morgen eerst door 7 bakken aan onderdelen, alles uitzoeken, paddock stands maken en opbouwen die hap!
 
Beste,

Ik heet Jan (België) en heb me al eens voorgesteld in het rs250 forum,
was eerst van plan een rs250 te kopen, maar ivm mijn beperkt rijbewijs (19 jaar)
toch gekozen voor een rs125 en ben er heel gelukkig mee!
Heb al met verscheidene zwaardere supersports gereden, die hebben een berg meer vermogen,
maar in de bochtjes stuurt de rs toch het fijnst! Met de bijkomende lage verzekering en
onderhoudskosten is het super! Omdat ik graag plaatjes zie en wss nog vele anderen heb ik een
paar afbeeldingen voor jullie! Hope you like it!

groeten!

(ps: er zit een tyga uitlaatje onder (met aangepaste afstelling), milieudip uit cdi gehaald en een paar goeie banden!)

full


full


full
 
Misschien voor toekomstige referenties wel nuttig, heb namelijk de lagers uit kunnen zoeken met behulp van diverse sites:

Zoals ik het heb uitgezocht moeten de lagers allemaal van toepassing zijn op de modeljaren '92 tot '05:

Achterwiel 6204 2rs beide kanten, las ergens op een engels forum dat iemand opperde dat de tandwiel zijde een breder lager was maar dit is gelul.

Achterwiel heeft nog keerringen maar zodra ik achter dit type ben ga ik het melden.

Voorwiel 6004 2rs beide kanten

Balhoofd onder 30205 conisch lager. Geen 2rs aangezien er een aparte afdichtingsring onder zit

Balhoofd boven 6205, zelfde verhaal als onderste balhoofdlager. Geen afgedichte lagers dus.

Achterbrug KH2216 naaldlagers.

Dit is wel handig aangezien ik zo grofweg de prijs moet schatten zit je all in op zo'n 60 tot 70 euro via de lagerboer. Heb het via mijn werk gedaan. Scheelt weer de btw :9 . Op verschillende plekken al gezien dat voor balhoofd lagers al 40 euro gevraagd wordt.

Frame en wielen zijn matzwart gecoat en vandaag opgehaald. Staat wel goed vind ik. Wielen worden voorzien van verse Bridgestone S20's.

Dus morgen eerst door 7 bakken aan onderdelen, alles uitzoeken, paddock stands maken en opbouwen die hap!

In de OP gezet!
 
img1534774609.jpeg
img1534774598.jpeg

img1534774616.jpeg


hier de foto's na de rit bij mij voor de deur!
was weer een leuke toer zeker toen we op de terug weg nog even de maastunnel door scheurde!! :)
lekker soundje met 2 RSjes.
 
Laatst bewerkt:
Was weer super gezellig!!
We hadden mooi weer en onderweg nog even wat gedronken en weer verder gereden.
Wij zijn van uit de alexsanderpolder richting Rotterdam centrum achterlangs Barendrecht richting rhoon
Naar hoogvliet en dan weer via pernis terug naar rotterdam door de maastunnel, daar wij de rs en de af1 even hebben laten gillen, LEUK!!!!

.ben er inmiddels ook achter gekomen dat als je hem niet zo vaak door de power valve heen trekt
Hij een stuk zuiniger rijdt.heb nu op een halve tank ongeveer 170 km gereden :]

Zijn er mensen uit de buurt die denken,ik wil ook een stukje rijden laat het ons weten.
Wij rijden meestal op zondag.
 
ik ben ook van plan om een rs 125 te kopen. Alleen is het makkelijk om het op 11 kw te laten zetten?

want ze worden ook fabrieks af met 11 kw verkocht toch?
 
als je een nieuwe rs4 125cc 4 takt wilt kopen is dat gelijk 11kw op kenteken!
maar is niet zo leuk als een rs125 2 takt!
denk dat om laten keuren niet zo eenvoudig zal zijn.
 
ik ben ook van plan om een rs 125 te kopen. Alleen is het makkelijk om het op 11 kw te laten zetten?

want ze worden ook fabrieks af met 11 kw verkocht toch?
Eentje vinden die standaard 11kw op kenteken is. De meeste echter zijn 22kw. Denk dat wanneer je 11kw's wilt je over de grens moet kijken. Zo is mijn "11kw" MX ook uit Engeland afkomstig.

Maar jij wilde roch legaal gaan rijden? Dan zou ik geen rs nemen. Een volop begrensde 2-takt is als een Ferrari met een Priusblok. Ineffiecient, onlogisch en niet leuk :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan