Zelf een stuur maken

rb666

MF'er
10 mei 2012
42
0
Ik zit te denken om gewoon een simpel recht stuur op me motor te zetten geen idee of het lekker rijd enzo . Maar kan kan je daar gewoon een stalen pijp of alu voor gebruiken desnoods Rvs ofzo ..... En wat zou de dikte van de wand moeten zijn ?

Thanks !
8-)
 
images
 
geen idee heb de mijne gemaakt van PVC rioolpijp zat alleen te klote met de bel die paste niet helemaal .


ps 22mm buitenmaat . :+

dikte afhankelijk van het materiaal
 
Laatst bewerkt:
geen idee heb de mijne gemaakt van PVC rioolpijp zat alleen te klote met de bel die paste niet helemaal .


ps 22mm buitenmaat . :+

dikte afhankelijk van het materiaal

22mm rioolpijp, dan mag je wel permanent aan de dunne zijn, en vooral je reet niet afvegen, anders zit je direkt in de problemen! (schijtlint in de prullebak is zeer waarschijnlijk geen optie i.v.m. geuren die je doen :r )
 
Ik zit te denken om gewoon een simpel recht stuur op me motor te zetten geen idee of het lekker rijd enzo . Maar kan kan je daar gewoon een stalen pijp of alu voor gebruiken desnoods Rvs ofzo ..... En wat zou de dikte van de wand moeten zijn ?

Thanks !
8-)

Wanddikte 2mm is genoeg, en is redelijk standaard.

Alleen jammer dat ø22mm geen standaard buismaat is, dan zul je ø21.3 of ø25.4 moeten nemen.

ø22mm is er namelijk alleen in 1 en 1.5mm dik (DIN11850). voor een dikkere wanddikte ga je naar de hydrauliek en precisie buizen hier heb ik zo geen documentatie of prijzen van in mun hoofd.

maar ik zou sowisow voor RVS gaan
 
Laatst bewerkt:
Recht stuur is niet aan te raden.
Je armlengte + een beetje zijn als het ware 2 spaken in een denkbeeldig wiel waarvan het hart van de cirkel achter je rug ligt.
De handgrepen moeten dan een een dergelijke hoek staan dat je pols redelijk recht op je onderarm staat, e.e.a. afhankelijk van de breedte van het stuur.
Bij elk normaal stuur is daar rekening mee gehouden.
Maar het is geen wet van meden en perzen, geldt meer als een richtlijn.
Zit je heel vaak en lang op de motor dan moet je daar wel rekening mee houden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan