Honda VF750s accu leeg bij warme start

BartAaldering

Rookie
17 apr 2013
9
0
hallo allemaal,

Ik heb wat problemen met mijn Honda VF750S '82.

Als het allemaal goed opgewarmd is gaat de startmotor moeilijk rond en lijkt de accu na twee keer starten leeg.

Wacht je vervolgens een paar minuten start en loopt ie probleemloos. Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

bedankt alvast!
 
Heb ik ook gehad met mijn cbx. achteraf bleken de koolborstels van de startmotor versleten.
Bij warme motor meer compressie en dan wil die niet meer lekker rond.

Koud gewoon goed starten. Zette je hem uit bij overgang sloeg hij maar net aan.

Het kan ook gewoon een slechte accu zijn natuurlijk.
 
Draai tijdens het starten het gas er een beetje op..

De meeste VF-en (en ik bedoel de krukas) willen met een warm blok en gesloten gaskleppen behoorlijk traag rond draaien op de startmotor.. Net of de zuigers de boel vacuum aan het trekken zijn..
 
Draai tijdens het starten het gas er een beetje op..

De meeste VF-en (en ik bedoel de krukas) willen met een warm blok en gesloten gaskleppen behoorlijk traag rond draaien op de startmotor.. Net of de zuigers de boel vacuum aan het trekken zijn..


Exact hetzelfde had ik met mijn Bol d'or 900, koud geen probleem, warm nagenoeg niet rond. Gas iets open en gelijk vlot rond. De startmotoren van die Honda's van die tijd zijn nu eenmaal niet overbemeten.
 
Draai tijdens het starten het gas er een beetje op..

De meeste VF-en (en ik bedoel de krukas) willen met een warm blok en gesloten gaskleppen behoorlijk traag rond draaien op de startmotor.. Net of de zuigers de boel vacuum aan het trekken zijn..
De zuigers trekken de boel ook vacuum als je je gas dicht hebt.
Ga je wel gas geven dan bouw je meer compressie op waardoor je motor juist zwaarder rond gaat.
Je motor draait het licht rond zonder gas te geven.
 
Ik ken de VF-en niet zo goed, maar als dit al van in het begin zich voordoet kan het ook aan het tandwiel liggen in de motor verbonden met de starter. Ik weet wel niet hoe makkelijk je aan de starter geraakt bij deze.

Je kan het eens testen in koude en warme toestand dan merk je het verschil. Je haalt de startmotor er uit wanneer de motor warm staat, en voelt aan het tandwiel binnenin de motor zelf. Gewoon wat oppassen, en een handschoen kan wel makkelijk zijn.
Dat mag maar in één richting bewegen.
Maar, de bedoeling is dat je voelt of het klem zit of niet bij warme motor.

Sommige motoren hebben een minimum dikte aan pakking nodig om zulke zaken bijvoorbeeld spelling te kunnen geven. Dus wanneer je van die vloeibare pakking gebruikt of te dunne pakking komen sommige onderdelen klem te zitten door het uitzetten in de warmte en het te weinig spelling hebben.
 
Ik ga voor de optie "gas open".
Werkt bij mij altijd.
Helpt ook om de opgehoopte benzinedamp snel uit de carbs te krijgen. Die warmen namelijk zo lekker op in de V tussen de cilinders.

En geen idee hoe oud mijn accu is, maar zelfs droog staan heeft hij overleeft, doet het nog iedere ochtend, maar met warme motor blijft het lastig.
 
Laatst bewerkt:
even een update na wat ritjes;

de accu lijkt geholpen te hebben. Het starten gaat een stuk beter zo en inderdaad de gaskraan een eindje open maakt dat de startmotor beter rondgaat.

Dank allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan