Invoeren Bobber

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebbes

MF'er
17 mrt 2009
42
0
Eindhoven
Hallo allemaal,

In een eerder topic geef ik al aan een bobber te willen kopen. Maar nu heb ik in België een mooie bobber gezien, MAAR natuurlijk moet deze ingevoerd worden.

Ik heb al een keer een Kawasaki Z750 uit 2005 ingevoerd (alle originele onderdelen aanwezig). Keurmeester liep een rondje, controleerde de nummers en dat was het in grote lijnen wel. Dus stond aardig snel weer buiten en kon na het BPM betalen weer lekker naar huis.

Maar nu doet het zich voor dat ik een Bobber van 1995 wil invoeren. Nu is er het kontje afgeslepen en dit dichtgewerkt om een mooie monozit te krijgen. Heb al gelezen dat het kader van het frame niet verlast/bewerkt mag worden en dat de wielbasis niet meer dan 60mm af mag wijken. Dit is beiden niet het geval en nog origineel. Zou dus geen problemen op moeten leveren volgens mij. Zou het afgezaagde kontje volgens jullie afkeur kunnen opleveren?

Nu heb ik wel een vraag met betrekking tot de claxon.... Deze is verwijderd door de huidige eigenaar (is toch een bobber he O-), maar ga deze zelf nog wel terug plaatsen voor de veiligheid). Moet de originele claxon aanwezig zijn en funtioneel zijn, of mag je ook een bel, of knijptoeter plaatsen? Vind namelijk niets op de sites over een aantal DB die geproduceerd moet worden of zo. Weten jullie daar iets van, of ervaringen?

En in verband met de knipperlichten lees ik op de sites dat er "voor 1 januari 1996" geen knipperlichten aanwezig hoeven te zijn. Echter lees ik op een andere site dat er "voor 1 januari 1966" VOOR geen knipperlichten aanwezig hoeven te zijn, maar ACHTER wel. Beetje onduidelijk wat het nu is, er zitten nu geen knippelrichten op de bobber dus zou deze dan moeten plaatsen |( |(

Van horen zeggen heb ik begrepen dat als er op het stuur (of elders) functie knoppen aanwezig zijn voor knipperlichten, claxon, groot licht, etc etc, dat deze dan ook aanwezig moeten zijn en moeten functioneren... klopt dit, of is dat uit de lucht gegrepen?

De keurmeester van de RDW kon mij telefonisch vertellen dat er niet naar de Technische staat van de motor word gekeken, maar dat verder alles in orde moest zijn en dat ik de eisen op de site van het RDW terug kan vinden. Vind het alleen een beetje een onduidelijk verhaal i.v.m. de knipperlichten en de Claxon. Hopelijk Kunnen jullie mijn verder helpen.

Heeft er overigens iemand ervaring met een Bobber invoeren? Is dit wel een realistisch plan, of is dat echt een dikke bak ellende waar je niet zomaar mee klaar bent?
Het gaat om een goed uitziende, goed opgebouwde bobber, dus geen rammelbak die van roest en ellende aan elkaar hangt, technisch is hij in orde. Denk dat het ook wel mee werkt als de keurmeester een mooie motor ziet staat i.p.v. een roestbonk.

Misschiend at de motor morgen gekocht gaat worden en zou dan al graag maandag ochtend naar de keuring gaan, dus vandaar nu nog de vraag zodat ik morgen wat aan kan passen MOCHT de koop door gaan.

Ik hoor het graag van jullie.

Grts Robert
 
Laatst bewerkt:
Toeter is verplicht, knipperlicht en vanaf 1996 geloof ik, maar als je knipperlicht schakelaar op je stuur hebt, moeten er ook knippers op zitten ;)

op de website van de rdw kun je voertuig reglement downloaden, daar staat alles in :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan