Schroef carter/versnellingsbak afgebroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickV

MF'er
12 jul 2012
56
0
Den Haag
Geachte mf'ers,

er is tijdens het vast draaien van de carterkap (zat te los en lekte) een schroef afgebroken van die carterkap (GS500) Niet meer rijden of niet onnodig veel tot de reparatie?

mvg,

Rick
 
Heren bedankt,

De motor heeft een goeie 5 minuten gelopen en er is geen lekkage. Ik rijd weer lekker door naar huis 100km. En dan gaat daar de lokale garage weer gesponsord worden.
 
Idee voor het grapje een 7, uitvoering een 3.

Hij lekte waarschijnlijk olie doordat meerdere ( of 1 andere dan de afgebroken ) bout te los zat(en).

Alles aangedraaid, en 1 bout ( die niet voor het lekker verantwoordelijk is ) afgebroken.
 
Laatst bewerkt:
Heren, heren. Kalm aan. De 'brommah' is thuis en gaat gewoon naar de reparateur. Olie er uit (ook gelijk de olie filter vervangen) carter kap er af uitboren, schroefdraad tappen en klaar!!! En dan flappen tappen ben ik bang...
 
Als ze gewoon afgebroken is lijkt me dit makkelijk zelf te doen. koop zo'n screw extractor set bij je lokale hardware zaak, 3 a 4 euro of minder en een nieuwe schroef. Zo'n setje is superhandig, zeker bij oudere motoren!
Screw%20Extractor%20Set%20(Spiral%20Flute).jpg
 
Als ze gewoon afgebroken is lijkt me dit makkelijk zelf te doen. koop zo'n screw extractor set bij je lokale hardware zaak, 3 a 4 euro of minder en een nieuwe schroef. Zo'n setje is superhandig, zeker bij oudere motoren! [afbeelding]

Pas wel op met het gebruiken van dit soort setjes. Een bout breekt pas af als hij veel weerstand ondervindt tijdens het vastdraaien. Vaak leidt "even snel een gaatje boren" waarna een linkse tap gebruiken tot een afgebroken tap in je bout.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan